Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهدالرضا در سالروز میلاد نبی مکرم (ص) و صادق آل محمد(ص)، غرق صفا شده و مضجع شریف رضوی به یمن فروغ روی نبی و صادق آل رسول از چهار سو به درخشش درآمده است.

در ولادت پر از نور رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) روح و جان مومنان در حرم قدسی رضوی صفا گرفته و به عنایت خدا و اهل بیت، مشهدالرضا همه، ذکر "یا مصطفی" شده است و ولادت نبی رحمت و فرزند برومندش قلوب شیعه را غرق شعف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرم قدسی رضوی به یمن رویش نخل توحید و درخشش سپیده صادق حق در آسمان امامت و ولایت به بهترین گلها مزین شده است، فرشی از گل به شکل نام رسول اکرم (ص) در صحن جامع رضوی این حرم پهن شده و زائران و مجاوران را مدهوش عطر خود کرده است.

از هر سوی صحن و سرای حضرت دوست بوی عطر گل و گلاب می‌آید و خادمان نیز رسم میزبانی را به جا آورده و به پیشواز زائران شتافته‌اند، معنویت این حرم در سالروز میلاد نبی رحمت و امام جعفر دو چندان شده، آنچنان که دل کندن از آن برای دلسپردگان آسان نیست.

کتیبه ای سبزرنگ مزین به نام پیامبر اعظم (ع) بر پیشانی حرم مطهر رضوی نصب شده است و درخشش نام امام جعفر صادق(ع) بر کتیبه‌های مختلف نصب شده در جای جای حرم نیز حکایت از عرض ارادت خادمان ثامن الحجج(ع) به رییس مکتب جعفری است.

۱۷ ربیع الاول هر سال در حرم مطهر امام رضا (ع) حال و هوای دیگری حاکم بوده است و برگزاری آیین جشن و سرور در این روز پیشینه‌ای دیرین در آستان قدس رضوی دارد به طوری که قدمت قدیمی ‌ترین سند مرتبط با مراسم جشن و سرور ولادت فرخنده پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر به سال هزار و ۱۲۴ هجری قمری یعنی اواخر دوره صفویه باز می‌گردد.

در این سند تاریخی به برپایی مراسم ولادت باسعادت رسول اکرم(ص) و نحوه پذیرایی از زائران حرم رضوی اشاره شده است و نکته مشترکی در همه اسناد به چشم می‌خورد برگزاری این مراسم در ایوان طلای حرم مطهر امام هشتم(ع) است.

در دیگر اسناد مربوط به جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم امام رضا(ع) به هزینه‌های چراغانی صحن عتیق حرم مطهر به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و تهیه شربت و شیرینی برای برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) در ایوان طلا (نادری) اشاره شده است.

برپایی مجلس سلام و پرداخت خلعت و انعام به کارکنان و مداحان از دیگر مواردی است که در اسناد مربوط به برپایی جشن در ۱۷ ربیع الاول در حرم مطهر رضوی به آن اشاره شده و نشان دهنده قدمت برگزاری این مراسم در این آستان است.

امروز نیز بنا به سنتی دیرین حرم مطهر رضوی پذیرای قدوم زائران و دلباختگان محمد و آل محمد (ص) است، آنان که در چنین روزی حرم قدسی را ملجا خود قرار داده اند و با تکیه بر آستان حضرت دوست رسم دلدادگی را به جای می‌آورند.

امروز در سحرگاه ۱۷ ربیع الاول و هنگامه طلوع دو خورشید رحمت و صداقت، نقاره‌های حرم مطهر رضوی چندین مرتبه نواختند و شور و شعف مومنان برای فرا رسیدن چنین روزی را بشارت دادند و به همین مناسب جشن و سروری با مولودی خوانی مداحان اهل بیت (ع) در حرم قدسی رضوی برپا می شود.

برچسب‌ها امام صادق شیعه حرم امام رضا آستان قدس رضوی امام رضا پیامبر اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام صادق شیعه حرم امام رضا آستان قدس رضوی امام رضا پیامبر اکرم امام صادق شیعه حرم امام رضا آستان قدس رضوی امام رضا پیامبر اکرم اخبار کنکور امام جعفر صادق ع حرم مطهر رضوی امام جعفر حرم قدسی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079498 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع) + تصاویر
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • مراسم وداع با پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی در دزفول
  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس در ۲ شهر خوزستان تشییع می‌شود
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت