Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:48:13 GMT

معیار دریافت جایزه کامستک چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۶۹۴۱

معیار دریافت جایزه کامستک چیست؟

سجاد جعفری، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی- پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه دریافت جایزه کامستک، اظهار کرد: کامستک کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی است که این سازمان در گذشته معروف به سازمان کنفرانس اسلامی بود.

او افزود: در سال ۷۶ یک دوره از برنامه‌های سازمان کنفرانس اسلامی با حضور سران کشور‌های اسلامی در ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل دائمی کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی کشور پاکستان بوده و ریاست افتخاری آن با رئیس جمهور این کشور است.

جعفری با بیان اینکه جایزه اصلی کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی در علوم پایه است، تاکید کرد: این جایزه به صورت دوره ای، تقریباً هر چهار سال یک بار به دانشمندان کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در شاخه‌های ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی، بیولوژی و شیمی اهدا می‌شود.

او گفت: عنوان خاص جایزه کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی شامل ریاضیدان برتر جهان اسلام است که بنده به صورت مشترک با ریاضیدانی از مراکش، موفق به دریافت جایزه کامستک (COMSTECH) در شاخه ریاضیات شدم.

جعفری تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بزرگ بین دولتی جهان پس از سازمان ملل متحد است و۵۷ کشور از چهار قاره در آن عضویت دارند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی- پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: معیار جایزه کامستک بر اساس عملکرد‌ها و دستاورد‌های علمی فرد است که معیار‌های کمی سازی آن بیشتر بر پایه تاثیر انتشارات و مقالات منتشر شده و ارجاعات آن‌ها در سطح جهان است و مطابق کمیته ارزیابی مسلمانان را تشخیص داده و به برگزیدگان آنان جایزه داده می‌شود.

جعفری ادامه داد: امسال دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری معاون پژوهشی و مدیر پژوهشی دانشگاه فعالیت‌های خوبی انجام داده است. قصد داریم تا یک مرکز تحقیقاتی به منظور همکاری بیشتر با دانشکده‌های گوناگون سطح کشور ایجاد کنیم و به اینصورت اقدامات خود را منسجم‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید

آخرین اقدامات دانشگاه امیرکبیر برای مقابله با کرونا آخرین جزئیات از ساخت خوابگاه‌های جدید در دانشگاه امیرکبیر تقویت استارت‌آپ‌ها؛ اولویت دانشگاه امیرکبیر/ لزوم استفاده از ظرفیت‌ها در اجرای پروژه‌های مشترک با صنایع دستیابی دانشگاه امیر کبیر به دانش تصفیه آب میادین نفتی دانشگاه امیرکبیر در تمام رتبه بندی‌های دنیا وجود دارد/ فعالیت‌های علمی دانشگاه کاربردی می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر جایزه بزرگ دانشگاه امیرکبیر جایزه کامستک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان براساس سوابق علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان استاد نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری، از قاسم محمدی‌نژاد رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان به عنوان استاد نمونه کشور با حضور محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تجلیل شد.

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان است و رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان نیز می‌باشد. 

لازم به ذکر است؛ محمدی نژاد علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی، موسس و رئیس پژوهشگاه افضلی پور دانشگاه شهید باهنر، سرپرستی حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و ریاست شورای مشاوران دانشگاه را نیز برعهده دارد؛ همچنین وی موسس و مدیریت تنها قطب علمی کشور در دانشگاه شهید باهنر را برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان