Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ۷۲ کشور سازمان ملل بر حمایت خود از قدرت دادگاه کیفری بین‌المللی برای مقابله با آمریکا که دو تن از مسئولان این هیأت قضایی را تحریم کرده است، تاکید کردند.

این دادگاه از زمان تأسیسش، مسئول رسیدگی به جنایت‌های نسل کشی، جنایت‌های ضد بشریت و جنایت‌های جنگی است و واشنگتن با به رسمیت شناختن قدرت و صلاحیت آن برای انجام تحقیقات مخالفت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در دوم سپتامبر، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی ناگهانی و تعجب‌آور اقدام به تحریم فاتو بنسودا، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی و مسئول عالی‌رتبه‌ این هیأت کرد.

در اعلامیه مشترکی که کشورهایی هم‌پیمان سنتی آمریکا مانند استرالیا، کانادا، انگلیس و فرانسه آن را امضا کردند، بر حمایت ثابت این کشورها از دادگاه کیفری بین‌المللی به عنوان نهاد قضایی مستقل و بی‌طرف تاکید شده است.

تمامی این کشورهای امضا کننده بر حفظ شفافیت این دادگاه، استقلال و حمایت از آن در برابر هرگونه اقدام یا تهدیدات علیه آن، مسئولان و کارمندانش متعهد شده‌اند.

در این اعلامیه تاکید شده است، تحریم‌ها، ابزاری علیه مسئولانی است که شنیع‌ترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند و نه علیه کسانی که خواهان احقاق عدالت هستند. نباید نسبت به هرگونه تلاش برای از بین بردن استقلال این دادگاه بی‌اعتنا بود.

در همین راستا، ریچارد دیکر، مدیر برنامه‌های عدالت بین‌المللی در سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، این اعلامیه مشترک به مثابه رد صریح و آشکار استفاده بی‌سابقه واشنگتن از تحریم‌ها با هدف تضعیف فعالیت دادگاه کیفری بین‌المللی است.

دیکر همچنین اظهار داشت، این بیانیه به وضوح به دولت آمریکا می‌گوید: این دادگاه ما است، مداخله نکنید.

دادگاه کیفری بین‌المللی فعالیت خود را در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد و مقر آن در لاهه است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان ملل دونالد ترامپ سازمان ملل دونالد ترامپ تحریم پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) افزایش یافته، برخی از اعضای کنگره آمریکا  این دادگاه را تهدید به اقدام انتقام‌جویانه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آکسیوس گزارش داد که  اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است. 

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

رسانه‌های صهیونیستی در روزهای اخیر از جلسات مقامات ارشد حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو به‌دلیل احتمال صدور حکم تعقیب دادگاه لاهه علیه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی به‌اتهام ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در نوار غزه پرده برداشته‌اند.

گفته می‌شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههکدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری