Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، خواهان آن شد که سازمان امور مالیاتی، هزینه تنزیل اوراق مالی بهادار اسلامی را برای اشخاص موضوع ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقا نظام مالی کشور، در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوانساری در این نامه «عدم تلقی هزینه موصوف به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی» را به منزله «تحمیل فشار مضاعف بر مودیان یاد شده و برخلاف عدالت مالیاتی» عنوان کرده است.

در نامه رئیس اتاق بازرگانی تهران به معاون اول رئیس‌جمهوری آمده است:

«بازگشت به گزارشات واصله از واحدهای تولیدی عضو اتاق تهران، سازمان امور مالیاتی، هزینه تنزیل اوراق مالی بهادار اسلامی (از قبیل اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و…) را بر اساس مفهوم مخالف حکم ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم، به عنوان زیان حاصل از منابع معاف و هزینه غیرقابل قبول تلقی می‌نماید، در حالی که اشخاص موضوع ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقا نظام مالی کشور، در فاصله سنوات ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷، اوراق مذکور را فارغ از اراده سرمایه‌گذاری، قهراً به عنوان معوض مطالبات معوق خود از دولت دریافت کرده، و به اضطرار احیا جریان گردش وجوه نقد خود، ناگزیر از تحمل هزینه تنزیل اوراق مزبور بوده‌اند. بر همین اساس بدیهی است، عدم تلقی هزینه موصوف به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی، به منزله تحمیل فشار مضاعف بر مودیان یاد شده و برخلاف عدالت مالیاتی است.

شایان ذکر است، صحت منطق بیان شده فوق، با صدور حکم ماده (۱۳) اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی بند (ه) تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ به اثبات رسیده، با این وصف معضل مورد بحث کماکان برای هزینه تنزیل اوراق در سنوات ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به قوت خود باقی است. در این رابطه، مستدعی است دستور فرمائید، محتوای حکم ماده (۱۳) اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی مذکور، به نحو مقتضی با بهره از هر یک از ظرفیت‌های قسمت اخیر ماده (۱۴۷) و تبصره (۱) ماده (۱۴۸) قانون مالیات‌های مستقیم، به سنوات ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ نیز تسری یابد».

کد خبر 5063840

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود خوانساری اسحاق جهانگیری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران اوراق اسلامی مالیات قیمت دلار بانک مرکزی ایران ویروس کرونا قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام قیمت یورو بازار سرمایه بانک مرکزی قیمت سکه بهار آزادی بازار سهام اسیا عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی هزینه تنزیل اوراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوا در تهران قابل قبول است

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • هوای مشهد قابل قبول شد
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است