Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در عرصه آبزی پروری و پرورش انواع محصولات دریایی برخوردار است بیان کرد: تامین خوراک واحد‌های پرورش آبزیان یکی از ضروریات است که در برخی از استان‌ها از جمله بوشهر تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برخی از استان‌ها در پرورش آبزیان فعال هستند عنوان کرد: پرورش آرتمیا در سواحل استان بوشهر یکی از برنامه‌های مهم شیلات استان بوشهر است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای ۴ جانبه با مشارکت دانشگاه‌های خلیج فارس و ارومیه، شیلات و استانداری بوشهر منعقد شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع اجرایی شدن پرورش آرتمیا در سواحل استان بوشهر گفت: شیلات مکلف است تفاهم‌نامه چهارجانبه یاد شده تا حصول نتیجه پیگیری کند.

گراوند با بیان اینکه پرورش آرتمیا دارای توجیه اقتصادی بالایی است تاکید کرد: سالانه در واردات این آبزی برای تامین مواد غذایی واحد‌های پرورشی مبالغ ارزی هزینه می‌شود که باید این مهم در برنامه صنعت پرورش آبزیان استان بوشهر قرار بگیرد.

او با تاکید بر تامین زمین برای آغاز ساخت مرکز پرورش آرتمیا افزود: برای تامین زیرساخت‌های لازم مرکز پرورش آرتمیا اعتبارات لازم تامین می‌شود و این در حالی است که سرمایه‌گذار برای اجرای طرح پرورش آرتمیا اعلام آمادگی کرده است.

استاندار بوشهر رفع موانع در تولید غذای آبزیان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پرورش آرتمیا باید با بررسی کارشناسی و بر اساس نظرات کارشناسی، فنی و تخصصی مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا باید سلامت تولید در اولویت قرار بگیرد.

گراوند با اشاره به اینکه اجرای این طرح نباید به تولید آسیب برساند بیان کرد: بر اساس ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها با کار کارشناسی باید نیاز جامعه در عرصه پرورش آبزیان تامین شود.

او تامین مواد اولیه با تهاتر واردات در مقابل صادرات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به زودی شیوه نامه واردات در برابر صادرات ابلاغ می‌شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در این زمینه لازم است کارگروه تخصصی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط سریع تشکیل شود.

گراوند با تاکید بر تسریع در صدور پروانه کسب و کار صنوف مختلف افزود: صدور پروانه کسب و کار بر اساس قانون باید در زمان مقرر تعیین تکلیف و صادر شود.

او با اشاره به ساخت شهرک خرما در استان بوشهر بیان کرد: این مهم باید با همکاری بخش خصوصی و جانمایی زمین، مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا سریعاً عملیاتی شود.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش آبزیان پرورش آرتمیا توجیه اقتصادی شهرک خرما استاندار بوشهر پرورش آرتمیا پرورش آبزیان استان بوشهر قرار بگیرد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند

بر اساس تفاهم صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات، صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، تفاهم نامه‌ همکاری با هدف توسعه صادرات در حوزه صنایع پیشرفته؛ میان صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد.

از مهم‌ترین محورهای این تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه شناسایی و تعریف مدل‌های جدید حمایتی و ابزارهای نوین تامین مالی و فراهم نمودن ساز و کارهای اجرایی با محوریت توسعه صادرا است.

از دیگر محورهای مهم این تفاهم نامه می توان به تامین مالی فعالیت های صادراتی و تضامین و  تمرکز بر سیاست گذاری حمایتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته است.

 انتقال دانش فنی و تبادل اطلاعات و تجارب مشترک در تدوین گزارشات تخصصی و ارزیابی ریسک از سایر موارد تفاهم است.

این تفاهم نامه به امضای محسن نادری منش رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سید امیر برهانی نایینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی