Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران در ساری افزود : فضا مجازی فرصتی است که اگر به نحوه مدیریت بر آن و در عین حال به تولید محتوا در بخش های مختلف آن مطابق با آرمان های انقلاب و شهدا و صد البته رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه نشود ، تهدیدی بسیار خطرناک محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار انتخاب متولی خاص برای این موضوع در استان ها شد و گفت : توقع داریم شورای عالی فضای مجازی در استان ها نیز متولی مشخصی را انتخاب کند.

امام جمعه ساری بر ضرورت مدیریت آسیب های فضای مجازی در استان ها تاکید کرد و افزود : با توجه به اهمیت مدیریت ، رصد و پایش فضای مجازی و خطرات ناشی از گسترش تخلفات ، با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی مازندران ، کارگروه پیشگیری از تخلفات فضای مجازی با دبیری دادستانی مرکز استان در ساری  شکل گرفته است.

وی بر لزوم همکای دستگاه های مرتبط اجرایی ، انتظامی و امنیتی استان با این کارگروه تاکید کرد و گفت : هر یک از مسئولان باید همکاری همه جانبه با این کارگروه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بر اهمیت انتقال فرهنگ صحیح انقلابی و اسلامی و همچنین  بومی محلی به نسل های آینده تاکید کرد و افزود : یکی از اهداف اصلی شورای فرهنگ عمومی انتقال فرهنگ های صحیح به نسل های بعدی است.

وی به نامگذاری ۱۴ آبان به روز مازندران نیز اشاره کرد و گفت : همواره گذشته دیار مازندران در بخش های مختلف ب ویژه در ارادت به ائمه اطهار (ع) پیروی  از رهنمود های ولات فقیه ، حضور در تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی از جمله دفاع و ایستادگی مقابل توطئه های دشمنان ، مشارکت جدی هشت سال جنگ تحمیلی زبانزد بوده و است و در سال های اخیر نیز با تقدیم شهدای مدافعان حرم نیز پیشتاز کشور است.

محمدی لائینی بر لزوم روایتگری دقیق  فرهنگ عمومی مازندران در قالب های مختلف به نسل جوان تاکید کرد و بیان داشت : باید از تشکل های مردمی در این زمینه بدرستی بهره بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران شبکه اجتماعی آموزش و پرورش را بستری مناسب برای ترویج فرهنگ عمومی استان دانست و گفت : بصیرت افزایی سواد رسانه ای باید در بستر این شبکه اجتماعی که مخاطبان آن دانش آموزان و اولیاء هستند ، به صورت جدی دنبال شود.

وی به اهمیت تدوام همه دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری و مقابله با بیماری کووید- ۱۹ در استان نیز اشاره کرد و افزود : تجربه حدود یک سال اخیر پس از سه موج از شیوع ویروس کرونا نشان داده است که هر گاه همه پروتکل های بهداشتی به درستی عملیاتی شده است، آمار مرگ و میر کاهش محسوسی یافته است.

محمدی لائینی به شکل گیری و فعالیت قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی در مازندران با همکاری بسیج و سپاه کربلا مازندران اشاره کرد و گفت : طبق گزارش های ارائه شده ۸۰۰ گروه جهادی با فرار گرفتن آموزش های لازم وارد کار اجرایی در حوزه شناسایی افراد بیمار و ارائه خدمات لازم شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : این گروه های جهادی  سلامت و معنویت جوانان انقلابی مازندران همزمان در بخش کمک های مومنانه به این بیماران و البته خانواده های محروم همکاری می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران هم در این جلسه با اظهار این که بررسی ها نشان می دهد که برگزاری جلسات کشوری شورای عالی فضای مجازی نیز به صورت منظم و به بموقع تشکل نمی شود ، گفت: مسایل اخلاقی ، عرض اندام ارزال و اوباش و خرید و فروش سلاح و مهمات  از مهمترین  جرائم در فضای مجازی استان است.

محمد کریمی با بیان این که متولیان مختلفی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد ، اطلاعات سپاه ، اداره اطلاعات و پلیس فتاء به صورت موازی و بدون هماهنگی برخوردهای متفاوتی را با متخلفان فضای مجازی انجام می دهند، ادامه داد: در بسیاری از موارد برخورد ها به صورت آتش به اختیار نیز است.

وی با قدردانی از نماینده ولی فقیه در مازندران در شکیل کارگروه پیشگیری از تخلفات فضای مجازی در استان ، گفت: این که در تذکر به متخلف فضای مجازی در سطح کارکنان ارشاد ، سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و یا تشکیل پرونده در محاکم قضایی شود ، متفاوت است ، لذا تعیین یک متولی خاص برای مدیریت و برخورد یکپارچه با متخلفان فضای مجازی در استان ها به عنوان  زیر مجموعه شورای عالی فضای مجازی کشور ضروری است.

دادستان ساری گفت: طی یک ماه اخیر پس از شکل گیری این کار گروه ۱۵ نفر از ارزل و اوباش که در فضای مجازی مشکلاتی را به وجود آورده بودند دستگیر شدند ، ۱۶ نفر نیز با احضار ، تعهد کتبی دادند و همچنین دو سایت در این بخش نیز مسدود شده است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی مازندران فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی مازندران فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی مازندران فضای مجازی اخبار کنکور نماینده ولی فقیه در مازندران فضای مجازی در استان ها فرهنگ عمومی مازندران شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: فعالان رسانه‌ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی، اجتناب کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و برگزاری پرشور انتخابات در کشور ما، گواه این مطلب است، اصحاب رسانه هم باید در جهت رضای خدا و خدمتگزاری مردم قدم بردارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و تبادل آرا را از مهمترین وظایف اصحاب رسانه خواند و افزود: مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح قلم می‌زند، در رشد و کمال ملت تأثیرگذار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در لرستان در ادامه به برنامه‌های دفاتر امامان جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: هر امام جمعه و هر نماینده ولی فقیهی برنامه‌های مدونی دارد که به صورت ماهانه به مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه امام جمعه ارسال می‌شود، که هر کدام از این برنامه‌ها نیاز به طراحی و اطلاع رسانی به مردم دارد. 
این دیدار با هدف ایجاد صمیمیت بیشتر اصحاب رسانه با یکدیگر و نماینده ولی فقیه انجام شد تا در آینده همه فعالان رسانه در استان با همدلی، در جهت توسعه و رونق اقتصادی و جهش تولید در استان تلاش کنند.
در این دیدار اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، دغدغه‌های روز و مطالبات خود را با نماینده ولی فقیه در لرستان در میان گذاشتند.

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد