Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:43:50 GMT

مهارت آموزی سربازان در زمان خدمت توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۳۵۸۱

مهارت آموزی سربازان در زمان خدمت توسعه می‌یابد

علی رسولیان روز چهارشنبه در نشست با اعضای گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح استان افزود: انعقاد تفاهم نامه بین قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با وزارت کشور، اهمیت مهارت آموزی در زمان خدمت و پس از آن را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اینک از یک سو با انبوهی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در کشور مواجه هستیم که مهارتی برای انجام کار در حوزه های تولیدی ندارند، از سوی دیگر در حوزه‌های اقتصادی، خدماتی و تولیدی نیازمند نیروهای متخصص و ماهر در بخش‌های مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایطی که نرخ بیکاری بالاست و کشور با مشکل اشتغالزایی برای نیروی کار مواجه است، می‌توان از طریق مهارت آموزی و ارائه آموزش به نیروهای جوان سرباز در یگانهای مختلف نظامی و انتظامی زمینه جذب آنان در بازار کار را فراهم کرد.

وی افزود: هم اینک مهارت‌آموزی نیاز جامعه است و تحصیلات دانشگاهی به تنهایی منجر به رفع بیکاری و اشتغال نمی‌شود لذا گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح با فراهم کردن زمینه اشتغال سربازان وظیفه می‌تواند فرصتی برای جوانان جویای کار پس از پایان خدمت سربازی فراهم کند.

رسولیان ادامه داد: دستگاههای اجرایی و یگانهای نظامی و انتظامی باید سهمیه خود از سربازان وظیفه و نیازهای مربوط به مهارت آموزی و جذب نیروی کار اعلام کنند و مصوبات گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای سربازان مهارت دیده گفت: علاوه بر منابع داخلی بانک‌ها هم اینک ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد در اختیار این استان قرار دارد که می توان از این محل به سربازان وظیفه مهارت دیده در قالب مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اختصاص داد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: سربازان وظیفه آموزش‌ دیده می توانند در واحدهای صنعتی تازه راه اندازی شده یا واحدهایی که در حال اجرای طرح توسعه خود هستند، مشغول کار شوند.

قائم مقام مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارسال تعهد یگان های نظامی و انتظامی در خراسان رضوی در خصوص آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به سربازان پنج هزار و ۷۲۹ نفر بود که در این مدت ۶ هزار و ۱۴۵ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و معادل ۱۰۷ درصد تعهدات اجرا شد.

رضا صفا خراسانی افزود: در هفت ماه امسال نیز سه هزار و ۶۸۰ سرباز وظیفه از یگانهای نظامی و انتظامی خراسان رضوی آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند که این تعداد حدود ۶۰ درصد از تعهدات امسال در این زمینه محقق کرده است.

وی ادامه داد: از مجموعه سربازان وظیفه خدمت عمومی خراسان رضوی که امسال آموزش های مهارت آموزی را فرا گرفتند یک هزار و ۲۰۹ نفر مربوط به دوره مهارت آموزی در محیط کار واقعی بوده است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استانداری خراسان رضوی خدمت سربازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استانداری خراسان رضوی خدمت سربازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استانداری خراسان رضوی خدمت سربازی اخبار کنکور نظامی و انتظامی سربازان وظیفه مهارت آموزی نیروهای مسلح خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار نفر از اهالی روستاهای استان در سال گذشته از جهادگران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان خدمت رایگان دریافت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن کامرانی‌فرد به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که ارائه خدمت بی منت به مردم استان و ترویج فرهنگ مهارت آموزی سرلوحه برنامه‌های کاری این اداره کل است در سال گذشته 218 نفر از پرسنل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی در 22 روستای هدف استان اقدام به برپایی اردوی جهادی ارائه خدمات فنی و مهندسی رایگان به مردم کردند.

وی افزود: در این اردوها خدمات مختلفی از جمله جوشکاری، تأسیسات، تعمیر لوازم خانگی، آرایش و پیرایش، تعمیر موبایل، برقکاری ساختمان، صنایع پوشاک و ده‌ها حرفه دیگر ارائه شده است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: بیش از 2 هزار نفر از اهالی روستاهای استان از خدمات جهادگران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ خراسان جنوبی خدمت رایگان دریافت کردند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند نیز از برگزاری آزمون سنجش مهارت برای بیش از 4 هزار نفر در سال گذشته خبر داد.

حسین دانش گفت: سال گذشته مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند برای پنج گروه مختلف از متقاضیان، آزمون‌های علمی و عملی را برگزار کرد که پس از اجرای سنجش علمی و عملی، از این تعداد بیش از دوهزار و 500 نفر موفق به أخذ گواهینامه مهارت شدند.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان