Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@00:04:05 GMT

ثبت نام ۱۰۷ کارورز فردیسی در طرح کارورزی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۹۰۹۸

ثبت نام ۱۰۷ کارورز فردیسی در طرح کارورزی

بهنام بهداروند، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به اجرای طرح کارورزی در شهرستان گفت: این طرح امکان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی،در واحدهای تولیدی و صنفی را بدون صرف هزینه برای کارگاه، مهیا کرده و افراد با سطح تحصیلی لیسانس به بالا می‌توانند با ثبت نام  در سامانه کارورزی و هماهنگی با اداره کار فردیس به واحدهای صنعتی  معرفی شده و ضمن مهارت آموزی و کسب تجربه در دوره ای ۳ ماهه، از دولت کمک هزینه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح کارورزی ظرفیت مناسبی برای کارفرمایان است، یادآور شد:  در طول دوره ۳ ماهه کارورزی، هزینه و رابطه کاری بین کارورزان با کارگاه بوجود نخواهد آمد و کارفرمایان بدون هیچ هزینه ای از ظرفیت کارورزان تحصیلکرده استفاده می کنند. همچنین  در صورت تمایل کارفرما به ادامه قرارداد  بعد از سه ماه دوره کارورزی، کمک هزینه دولتی کارورزان قطع و کارفرما جهت دریافت ۲۱ مورد معافیت بیمه ای معرفی خواهد شد.

انجام ۲۳۸ درصدی تعهدات اداره کار فردیس در حوزه تعاون

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی فردیس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع کرونا،  برگزاری دوره های مختلف  آموزش مجازی و آنلاین برای تعاونی های سطح شهرستان را از اقدامات اداره متبوعش در سال جاری ذکر و اظهار کرد: اداره تعاون شهرستان با برگزاری آموزش برای  ۷۹۲ نفر، بیش از ۲۳۸٪ تعهدات خود در بخش آموزش حوزه تعاون  را به ثمر رساند.

وی اضافه کرد:  آموزش‌های انجام شده در حوزه تعاون، کاربردی بوده و می تواند باعث ارتقا بهره وری شرکت های تعاونی و توسعه این بخش در شهرستان شود.

تشکیل تشکلات کارگری و تاثیر آن در چرخه تولید و افزایش بهره وری

بهداروند در ادامه با تاکید بر  اهمیت گسترش تشکلات کارگری، گفت: به منظور استفاده از نظرات کارگران در مدیریت کارخانجات و صیانت از حقوق کارگران در سطح شهرستان، از ابتدای سال جاری  ۶ مورد انتخابات تشکل کارگری در سطح کارخانه ها  برگزار شده است که این تشکلات و انجمن‌های کارگری نقش مهمی در ارتقاء سطح دموکراسی و رضایتمندی کارگران  و در نتیجه  افزایش بهره وری و ارتقای سطح تولید  را به دنبال خواهد داشت.

تشدید نظارت ها و جریمه برای کارفرمایان متخلف

وی نظارت و بازرسی مستمر بر واحدهای زیرمجموعه  را از دیگر اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان برشمرد و افزود: با توجه به افزایش بازرسی ها از واحدهای زیرمجموعه از ابتدای سال تا کنون، ۷۹ مورد اتباع غیر مجاز  شناسایی و حدود ۶۰۰ میلیون تومان جریمه به کارفرمایان متخلف ابلاغ شده است.

رئیس اداره کار فردیس خاطر نشان کرد: طبق ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی  ممنوع  است و کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به خدمت بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

گفتنی است؛ سال گذشته جریمه به کارگیری اتباع غیر مجاز خارجی بابت هر روز اشتغال، ۲۵۲ هزار تومان بوده که این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۶ هزار تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال طرح کارورزی رفاه اجتماعی کارورزان اداره تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی

محمود مصلح رئیس کمیته امداد شهرستان پارسیان گفت: مردم نوع دوست و خیران سال گذشته ۳۱ میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان برای رفع مشکلات نیازمندان پرداختند که این میزان مشارکت ۱۰۱ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

وی افزود: از مجموع کمک‌های جمع آوری شده ۸ میلیارد و ۹۰۳ میلیون تومان در قالب زکات، ۴۶ میلیون تومان صدقه، ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در طرح اکرام ایتام، ۳ میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان نذر و قربانی و ۱۲ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان در قالب جشن نیکوکاری، جشن عاطفه ها، اطعام مهدوی، اطعام حسینی و سایر برنامه‌های مناسبتی و مشارکتی این نهاد بوده است. 

رئیس کمیته امداد شهرستان پارسیان گفت: کمک‌های جمع آوری شده در حوزه‌هایی همچون معیشت، هزینه‌های درمانی، کمک به ازدواج جوانان، احداث و تعمیر مسکن مددجویان، تامین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و کمک به تهیه و تامین لوازم ضروری نیازمندان هزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان