Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه قاسم پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره لایحه تأمین امنیت زنان در مجلس گفت: این لایحه هنوز به مجلس ارسال نشده و نامه‌ای به معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری زدیم تا هرچه زودتر دولت این لایحه را به مجلس ارسال کند.

وی افزود: تیرماه به دولت برای ارسال لایحه نامه زدیم و خواستیم تا ظرف یکماه آن را ارسال کنند و در جلسات حضوری نیز این مسئله پیگیری شده است تا فرایند قانونی شدن تأمین امنیت بانوان اجرایی شود ولی متأسفانه تاکنون ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این درحالی که زمانی این لایحه در قوه قضائیه بررسی می‌شد، معاونت زنان رئیس جمهوری نقش فعال داشته است و از این‌رو نیازی به معطل شدن خروجی قوه قضائیه تاکنون نبوده است و مجلس آن را مطالبه گری می‌کند.

قاسم پور با تاکید براینکه مطالبات جامعه ذینفع باید در قانونگذاری مورد توجه قرار گیرد، افزود: مسائل ذینفعان جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: سال گذشته قوه قضائیه طرح تأمین امنیت بانوان را به دولت فرستاد و این طرح در کمیسیون لوایح دولت مانده است و درخواست ما این است که این لایحه سریع‌تر به مجلس فرستاده شود.

این نماینده مجلس گفت: از سال ۹۱ تاکنون که این لایحه وارد مجلس نشده است معاونت امور بانوان رئیس جمهوری مطرح کرده بود که این لایحه به تنهایی کافی نیست و نیازمند مرجع ملی خشونت هستیم و اکنون که این لایحه از قوه قضائیه برگشته است، می‌گویند می‌خواهیم روی لایحه کار کارشناسی انجام دهیم.

هشت سال درباره امنیت زنان قانون نداریم

قاسم پور گفت: پاسخ ما به دوستان دولت این است که کار کارشناسی روی این لایحه انجام شده است و اکنون هشت سال درباره امنیت زنان قانون نداریم باید پاسخگو باشیم و باید سریع‌تر به مجلس ارسال شود تا زودتر بحث امنیت زنان قانونی شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اظهار اینکه برخی از قوانین باید بازنگری و اصلاح شود، گفت: در برخی قوانین نیاز به تنقیح داریم و در زمینه‌های مختلف با معاونت قوانین مجلس برای تنقیح و بازنگری قوانین صحبت‌هایی داشتیم.

وی با اظهار اینکه قانون حمایت خانواده جزو قوانینی است که برای بازنگری آن در حال اقدام هستیم، گفت: باید خلائهای موجود را احصاء و اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس درباره قانون بارداری بانوان و طرح جوانی جمعیت گفت: برای اجرای این قوانین نیازمند ضمانت اجرایی جدی هستیم و اگر نسبت به قانون شود دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند و در کنار ان باید تسهیلاتی به کارفرمایان داده شود تا زنان از این قانون و تسهیلاتی نظیر مرخصی زایمان و غیره برخوردار شوند.

وی درباره کاهش فرزندآوری در خانواده‌های برخوردار گفت: پایین آمدن نرخ فرزندآوری فقط مسئله اقتصادی نیست و بخشی ناشی از مسائل فرهنگی، تغییر سبک زندگی، انگاره‌های ذهنی و معرفتی افراد است و در قانون باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5064394

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی زنان ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه گرگان محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا پدافند غیرعامل شهرکرد مجلس ارسال قوه قضائیه امنیت زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

مجلس سنای آمریکا با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مخالف، قانونی را تصویب کرد که شرکت مالک برنامه «تیک‌تاک» را مجبور می‌کند آن را تا ۹ ماه آینده واگذار به غیر کند، در غیر این صورت استفاده از این برنامه در آمریکا ممنوع خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود این اقدام بحث برانگیز قانون‌گذاران آمریکایی با چالش‌های قانونی روبرو شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه در خصوص ممنوع کردن این برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو که مالک آن در چین مستقر است، می‌گوید: «سال‌ها به پکن اجازه دادیم یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها را در آمریکا کنترل کند. این کار به طرز خطرناکی کوته‌بینانه بود. اکنون قانون جدید مالک چینی خود را ملزم می‌کند که این برنامه را بفروشد. این اقدام خوبی برای آمریکا است». 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است فردا (پنجشنبه) این لایحه را امضا کند.

تیک‌تاک یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در آمریکا است که به خصوص میان جوانان و نوجوانان این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. این برنامه که متعلق به شرکت چینی «بایت دنس» است تا به حال با ادعاهای متعددی در خصوص امنیت داده‌ها از سوی مقامات آمریکایی روبرو شده است. مقامات این شرکت بارها اعلام کرده‌اند که داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارند.

در حال حاضر، بایت دنس اظهار نظر رسمی نکرده، اما به کارمندان تیک تاک اعلام کرده که شکایتی تنظیم می‌کند و قصد دارد این قانون را مسدود کند. 

نبرد ۴ ساله بر سر برنامه تیک‌تاک که ۱۷۰ میلیون نفر در آمریکا از آن استفاده می‌کنند، فقط یک جبهه در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن است. هفته گذشته نیز شرکت اپل اعلام کرد به درخواست دولت چین، برنامه‌های «واتس اپ» و «تردز» را که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» هستند، از فروشگاه اپل در چین حذف کرده است. این اقدام سبب ممانعت از نصب جدید پیام رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی تردز در چین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت