Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@20:52:18 GMT

بورس در هفته آینده چه مسیری را در پیش می گیرد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۱۰۱۳

بورس در هفته آینده چه مسیری را در پیش می گیرد؟

بعد از اینکه بسیاری از کارشناسان در این روزها می گویند خرید در قیمت های کنونی سهام ها بسیار جذاب است و به زودی بازار دوباره وضعیت صعودی پیدا خواهد کرد بسیاری با این سوال رو به رو شدند که آیا بازار آماده رشد شده و آیا می توانند با ریسک کمتری سرمایه گذاری کنند و ضررهای آن ها در روزهای آتی جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بازار سرمایه در هفته ای که گذشت  روزهای متفاوتی داشت اما به طور کلی کمی از وضعیت ناامید کننده که حاکم بر بازار بود، فاصله گرفت و ورود پول حقیقی به بازار نیز بیشتر دیده شده و شاخص در کانال یک هزار و 200 در روز پایانی جا خوش کرد.

بعد از اینکه بسیاری از کارشناسان در این روزها می گویند خرید در قیمت های کنونی سهام ها بسیار جذاب است و به زودی بازار دوباره وضعیت صعودی پیدا خواهد کرد بسیاری با این سوال رو به رو شدند که آیا بازار آماده رشد شده و آیا می توانند با ریسک کمتری سرمایه گذاری کنند و ضررهای آن ها در روزهای آتی جبران خواهد شد.

قبل از اینکه به این موضوعات بپردازیم بهتر است عوامل تاثیر گذار در آینده نزدیک مثلا در هفته آِینده برای بورس را بدانیم؛ یکی از عوامل روانی انتخابات آمریکاست که علی رغم اینکه در فاکتورهای بازار تاثیر مستقیمی ندارد اما در بخش عوامل روانی و پیش بینی ها از بازارهایی چون طلا و دلار در این بازار تاثیر گذار بوده است که به نظر می رسد در روزهای ابتدایی با مشخص شدن نتیجه باید برای کسانی که منتظر این عامل روانی بودند ایجاد انگیزه و یا درنگ در سرمایه گذاری خواهد داشت.

از نکات قابل توجه این عامل روانی این است که بسیاری نتیجه انتخابات را تاثیر گذار می دانند اما در این موضوع که بایدن و یا ترامپ برای بازار مناسب تر است اختلاف نظرهای کاملاً ضد و نقیض وجود دارد که به خوبی نشان می دهد این عامل روانی بیشتر از اثرش انتظار برای اثرگذاری آن در بازار تاثیر گذار بوده است

یکی از عوامل دیگر در بازار که با توجه به اعلامی که صورت گرفته است را در این هفته شاهد آن هستیم بازگشایی صندوق پالایش یکم است این بازگشایی مطمینا در بازار تاثیر گذار است؛ البته در این اعلام بیان شده است که تخفیفی بیش از 30 درصد برای این صندوق در نظر گرفته نمی شود و با این توضیح باید انتظار یک ضرر 10 تا 20 درصدی را برای خریداران این صندوق دولتی مد نظر قرار دهیم؛ البته افزایش سرمایه و سود مجمع در برخی از نمادهای این صندوق و آنچه در این زمینه اتفاق می افتد می تواند محاسبه سود و ضرر این صندوق را تغییر دهد.

اینکه دولت بعد از آزادسازی این صندوق چگونه رویکرد حمایتی از آن داشته باشد که یکی از عوامل تاثیر گذار در بازار است؛ چرا که رها کردن این صندوق به منزله صف فروش این نماد و همچنین صف فروش سهام های پالایشی دیگر است که می تواند تاثیر قابل توجه بر بازار داشته باشد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در بازار بی اعتمادی نسبت به بازار است که با توجه به اینکه این موضوع یک شبه بوجود نیامده است نباید انتظار داشت یک شبه نیز از بین رود و بدون شک نیاز به زمان چند ماهه است؛ این بی اعتمادی و ترس مانع سرمایه گذاری بیشتر از طرفی خواهد شد و از طرفی با رشد بازار برخی بعد از جبران شدن ضررشان و یا درصدی از ضرر تصمیم به خروج از بازار گرفته که در این صورت باز هم با افزایش عرضه بازار درجا خواهد زد.

کنترل رفتارهای حقوقی ها و همچنین الزام به بازار گردانی نیز از نقاط مثبت بازار است که می تواند بازار را به سمت روند منطقی تر و تحلیل تر پیش ببرد؛ البته باید توجه داشت با توجه به بازار روزهای سراسر سبز بازار در هفته آینده نیز منطقی به نظر نرسد و بازار رفته رفته ماهیت تکنیکالی خود را به دست می آورد و سرمایه گذاران نباید توقعات شکل های شاربی را داشته باشند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه که در روز چهارشنبه هفته جاری در بازار اتفاق افتاد تحرکات در سهام های پایه و اصلی بازار بود که می تواند تداعی گر روند رو به بالای بازار باشد؛ برایند تحلیل ها و عوامل روانی در بازار چسبندگی بازار را به کانال های یک هزار و 200 تا 300 را زیاد نشان می دهد و رفت و برگشت ها را دور از انتظار نمی داند.

یکی از نکات مهم بازار در هفته آینده کف شاخص است که اگر به عددهای گذشته در دو هفته اخیر بازنگردد می توان به امیدوراری بیشتری بازار را دنبال کرد و می تواند عاملی برای صعود قلمداد شود؛ انتظاری که برای بازار در هفته آینده با توجه به شواهد بازار وجود دارد حرکت های رفت و برگشتی شاخص است که با تجربه این چند ماه باید روزهای ابتدایی و پایانی هفته را متمایز ببینیم.

البته قابل توجه است که بازار برای رشد دوباره و تسریع در روند صعودی خود نیاز به یک حمایت عملی دارد که این موضوع می تواند اعتماد به بازار را سریع تر بازگرداند و هچنین آموزش و نگاه بلند مدت نیز بر روند بازار در آینده تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هفته آینده سرمایه گذاری بازار تاثیر تاثیر گذار قابل توجه سهام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس یوسف زاده در نشست شورای مسکن شهرستان ساوه اظهار کرد: با توجه به اینکه شماری از واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان به صورت تحویل موقت به متقاضیان واگذار شده است، انتظار است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در اسرع وقت نسبت به محوطه سازی این پروژه اقدام کند.

وی افزود: پروژه ۳۸۴ واحدی نیز در هفته آینده آماده تحویل موقت به متقاضیان است که به مرور قرارداد واگذاری انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: در پروژه ۴۸۴ واحدی نیز با توجه با درصد بالای پیشرفت فیزیکی پروژه، تعدادی از واحدها به صورت موقت به متقاضیان تحویل شده است و مقرر شد طی مکاتبه‌ای با بانک عامل نسبت به آزاد سازی مبالغ باقی مانده اقدام تا شاهد تکمیل کامل این پروژه و تحویل به تمام متقاضیان باشیم.

کد خبر 6088610

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • جوجه یک روزه
  • محرک جدید بورس
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری