Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته پیامی  با موضوع اعتراض برخی هنرمندان  نسبت به  چگونگی توزیع  تسهیلات و پرداخت وام مشاغل خانگی میان هنرمندان استان خوزستان منتشر شد، نگارندگان این پیام مدعی بودند که در این حوزه رانتی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد  و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری این موضوع توسط محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جوروند روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره چگونگی توزیع این تسهیلات اظهار داشت: از  سازمان‌های نظارتی و سازمان بازرسی استان دعوت می‌کنیم تمامی پرونده های تسهیلات مربوط به هنرمندان استان را به صورت دقیق و تک تک بررسی کنند تا مشخص شود آیا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  مانع دریافت وام توسط هیچ یک از هنرمندان شده یا این که به کسی رانت خاصی داده یا خیر؟

وی  با تاکید بر این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچگونه دخالتی در معرفی هنرمندان  برای دریافت تسهیلات ندارد توضیح داد:  هر کسی پرونده  و مدارک لازم  برای دریافت تسهیلات را ارایه دهد قطعا می‌تواند وام دریافت کند اما اگر هنرمندی پرونده و مدارک ناقصی دارد قطعا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نمی تواند برای او کاری کند.

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  تاکید کرد:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پولی در اختیار ندارد  بلکه تسهیلات مختلف به ما اعلام می شود و  ما نیز آن ها را به هنرمندان اعلام می‌کنیم و در حال حاضر نیز اداره کل ارشاد اسلامی  اعلام می‌کند هر هنرمندی قصد دریافت تسهیلات  دارد به اداره کل ارشاد خوزستان مراجعه کند.

وی  بیان کرد:  پیامی که در فضای مجازی منتشر شده از طرف یک هنرمند است که ۲ هفته قبل معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان با وی تماس گرفت و  از او خواست برای دریافت وام مدارک خود را بیاورد اما این هنرمند ۱۰ روز پس از آن تماس با مدارک ناقص به اداره کل مراجعه می کند که لیست نخست هنرمندانی که پرونده آن‌ها تکمیل بود ارسال شد و قرار بود وی را در لیست دوم جای داده شود.

جوروند تاکید کرد: ما پرونده همه هنرمندانی که مراجعه می کنند به صورت لیست آماده میکنیم و برای طی شدن روند مراحل دریافت وام به بانکها ارسال میکنیم.

وی توضیح داد: سه دسته وام شامل  وام مشاغل خانگی، وام مشاغل آسیب دیده از کرونا و وام تحفه (سامانه تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر) برای هنرمندان در نظر گرفته شده است که تاکنون در زمینه وام مشاغل اسیب دیده از کرونا استان خوزستان جزو چهار استان کشور  بوده است.

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  بیان کرد: ۱۹ طرح پشتیبان به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی ۵۳ نفر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ارسال شده که  هر ۱۹ طرح مورد موافقت قرار گرفتند و ۱۴ میلیارد ریال آن تصویب شده است، در حال حاضر همه ۱۹  طرح  به بانک معرفی شدند که تا این لحظه نیز سه میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال وام پرداخت شده است.

وی گفت: در سامانه تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر  یا همان تحفه سه طرح برای حمایت فعالیت هنرمندان و اشتغال‌زایی برای ۲۵ نفر به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال  به بانک ارسال شد.

جوروند گفت: در زمینه صندوق کارآفرینی امید نیز۷۴ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۴ درصد  به ما  تخصیص  داده شده است که از همه  هنرمندانی که خواستار دریافت این وام هستند دعوت می‌کنیم  برای دریافت آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته همین شخص منتشر کننده این پیام اعتراضی در فضای مجازی، از طریق بنیاد فارابی تهران وام اعطا شد  اما وی قادر به پرداخت اقساط خود نبوده است و از ما خواسته با بانک  صحبت کنیم و برای او استمهال کنیم که  بنده شخصا با رییس بنیاد فارابی تهران تماس گرفتم  و پس از رفع مشکل  نامه امهال وام برای او گرفته شد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تسهیلات بانکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اخبار کنکور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان میلیارد ریال برای دریافت وام مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت و در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر وضعیت ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج توسط شهرداری تهران که قرار بود در طرح توسعه سنگلج در اختیار این تماشاخانه تئاتری قرار گیرد، تاکید کرد: با شهردار محترم تهران صحبت کردم. بنا بر این است که مشکلی برای مجموعه سنگلج پیش نیاید. ما به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستم.

وی یادآور شد: نامه‌ای خدمت شهردار تهران ارسال کردم و با ایشان مذاکره حضوری نیز داشتم که حاضر هستیم تهاتر کنیم و آن زمین در اختیار مجموعه تئاتر سنگلج قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تماشاخانه سنگلج از قدیمی‌ترین مراکز نمایشی تهران است و هنرمندان و اصحاب هنر به این مجموعه و طرح توسعه آن بسیار علاقه‌مند هستند.

کد خبر 6100317 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • تشکیل کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد