Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:01:52 GMT

نقش ضابطان قضایی در ایجاد اعتماد بین مردم

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۱۱۵۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 4 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر طیار صابری، ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح شعبه دوم قضائی دادگستری خوشاب گفت: با حذف دادستانی و واگذاری وظایف آن به رئیس دادگستری برای کمک به مردم و کاهش پرونده‌های قضائی، شعبه دوم قضائی امروز افتتاح و فعالیتش را آغاز می‌کند.

رئیس دادگستری خوشاب با اشاره به اینکه با انجام این اقدام در هزینه‌های بیت المال و وقت مردم صرفه‌جویی شده است، افزود: در گذشته ابتدا شهود باید در دادسرا و بعداً در قسمت قضائی شهادت می‌دادند ولی با حذف دادستانی فقط در حوزه قضائی شهادت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حذف دادستانی در شهرستان‌های کوچکی نظیر خوشاب گفت: با تغییر ساختار قضائی در کل کشور تاکنون در کل کشور در ۹۰ حوزه قضائی این تغییرات انجام شده و با فعالیت شعبه دوم قضائی سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضائی بیشتر خواهد شد.

صابری با انتقاد از عدم اعتماد برخی از مردم شهرستان خوشاب به قضات در دادگستری‌ها و توهم داشتن نفوذ در بین قضات گفت: قضات دادگستری و پرسنل نیروی انتظامی از مظلوم ترین افراد در جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه ضابطین قضائی و صاحبان قلم نقش مهمی برای کمک به حل مشکلات و ایجاد اعتماد بین مردم دارند، افزود: برای ماندگاری بیشتر قضات در خوشاب باید اعتمادسازی بین مردم افزایش یابد.

سردار سلیمانی مرد عمل به قانون در عین اقتدار

در این مراسم حجت الاسلام سید قاسم دهقانی، امام جمعه شهرستان خوشاب با اشاره به بهره گیری از اخلاق حسنه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: برخی افراد فکر می‌کنند خوش اخلاقی یعنی زیر پا گذاشتن قوانین، در حالی که اینگونه نیست. سردار سلیمانی از افرادی بود که برای قوانین کشور احترام زیادی قائل بود و همچنین در کنار احترام و اجرای قانون از صلابت و اقتدار ویژه‌ای برخوردار بود.

در ادامه این مراسم ابوالفضل طاهری، دادستان سابق خوشاب با اظهار اینکه تلاش زیادی کردیم تا قتل در شهرستان خوشاب به صفر برسد ولی نشد، افزود: در حال حاضر این آمار به طور میانگین به یک نفر در سال رسیده است.

وی اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته که مسئولیت دادستانی شهرستان خوشاب را داشتم با برخورد قاطع قضائی جرایمی مانند قتل و جرایم خشن به شدت در شهرستان خوشاب کاهش یافت.

در پایان این مراسم با اهدای لوحی توسط رئیس دادگستری خوشاب و امام جمعه این شهرستان از زحمات ۴ ساله طاهری به عنوان دادستان خوشاب قدردانی شد.

کد خبر 5064416

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خوشاب قوه قضاییه دادگستری خراسان رضوی ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه گرگان محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا پدافند غیرعامل شهرکرد شهرستان خوشاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود