Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، این روزها در حالی که دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان از مردم می‌خواهند تا با استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در اماکن پرتجمع، مسافرت نکردن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارسالی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدافعان سلامت را برای مبارزه با بیماری منحوس کرونا ویروس یاری دهند، نیروهای جهادی نیز بیکار ننشسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید از ورودی‌های غربی، شرقی و شمالی استان سمنان، سالن‌ها و اماکن ورزشی، مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کافی‌شاپ‌ها، آموزشگاه‌ها، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌های سطح شهرها برای رعایت پروتکل‌های ابلاغی و محدودیت‌های اعلامی ادامه دارد و بسیجیان نیز در میدان حاضر هستند تا مقابله با ویروس کرونا به‌خوبی مدیریت شود.

مسؤولان این روزها، علاوه بر بررسی نحوه اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در بخش‌های مختلف، موارد مهمی را به مجریان اجرای این دستورالعمل‌ها یادآور می‌شوند و رد پای بسیجیان و گروه‌های جهادی در تک‌تک این برنامه‌ها دیده می‌شود.

تشکیل اتاق وضعیت کرونا در شاهرود

در همین راه، جلسه همفکری با حضور مسؤول معاونت علمی پژوهشی سپاه استان سمنان، مسؤول بسیج جامعه پزشکی و قرارگاه پدافند زیستی شهرستان و بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود در محل نقاهتگاه بیماران کرونایی شهید سلیمانی سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد.

در این جلسه که جمعی از دانشجویان بسیجی رشته پزشکی نیز حضور داشتند، طرفین در مورد روش‌های چگونگی شناسایی سریع بیماران کرونایی در روزهای اول جهت قطع زنجیره انتقال به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

مصطفی خانی، معاون علمی و پژوهشی سپاه استان سمنان در این جلسه بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگانی بسیج دانشجویی در تشکیل اتاق وضعیت کرونای شهرستان تأکید و بیان کرد: در صورت موافقت دانشگاه علوم پزشکی، اتاق وضعیت به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری همه نهادها بتوانیم از فشار زیاد روی کادر درمان بکاهیم.

سیدحیدر موسوی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان شاهرود هم از آمادگی کامل بسیج دانشجویی در جهت ارائه کمک فکری و عملی به مجموعه نقاهتگاه و معاونت علمی سپاه و همچنین همه دستگاه‌های مرتبط با مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود خبر داد.

او افزود: قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود که با حضور جمعی از دانشجویان بسیجی تشکیل شده است، همواره پیش‌قدم کمک به هم‌وطنان و همشهریان شاهرودی خواهد بود.

بسیجیان؛ در راه توزیع بسته‌های معیشتی

پایگاه‌های حوزه مقاومت بسیج مساجد و محلات علی بن ابیطالب (ع) شهرستان شاهرود نیز در راستای مقابله با کرونا فعالیت‌هایی انجام دادند.

پایگاه شهدای مدافع حرم بیش از ۱۵۰ بسته بهداشتی تهیه و بین همسایه‌های پایگاه و اهالی شهرک آیت‌الله توحیدی شاهرود توزیع کردند.

بسیجیان پایگاه منتظران مهدی (عج) محله شهید نواب صفوی، ۱۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار تومان شامل برنج، گوشت و حبوبات و... تهیه و بین خانواده بی‌بضاعت و کم‌برخوردار محله توزیع کردند.

ضدعفونی هدفمند اماکن پرتجمع در شاهرود

ضدعفونی هدفمند نانوایی‌ها، مدارس و پارک محله باغزندان هم توسط بسیجیان پایگاه صاحب‌الزمان (عج) انجام شد و این ضدعفونی‌ها تداوم دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در راستای افزایش شیوع بیماری کرونا و درخواست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، فراخوان همکاری دانشجویان جهادی را در جهت تماس با بیماران و ارائه آموزش‌های لازم و پیگیری حال بیماران نیازمند ارائه داده است.

علاقه‌مندان می‌توانند، اعلام همکاری خود را با کادر درمان به آی‌دی @shmu_basij ارسال کنند.

همچنین در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و پشتیبانی از نقاهتگاه شاهرود، یک هزار بطری آب معدنی توسط بسیج ادارات و با کمک شرکت آب معدنی بلورسا و پایگاه مقاومت بسیج اداره صنعت، معدن، تجارت به نقاهتگاه شاهرود اهدا شد.

اهدای بسته‌های میان وعده به کادر درمانی شاهرود

قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی شاهرود نیز در راستای پشتیبانی از کادر درمانی شهرستان شاهرود به تهیه ۳۰۰ بسته میان وعده غذایی اقدام کرده است.

دانشجویان بسیجی شاهرود در قالب قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی این شهرستان در راستای مقابله با موج سوم کرونا و کاهش آمال کادر درمانی و پزشکی شهرستان شاهرود فعالیت‌های گسترده‌ای را در حال انجام دارد.

در همین راستا، ۳۰۰ بسته میان وعده توسط جوانان مؤمن و انقلابی بسیج دانشجویی با همکاری خادم‌الشهدای خواهر شهرستان برای توزیع در بین بیماران کرونایی تهیه و تحویل مسؤول به‌کارگیری جهادگران سلامت سپاه در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود شد.

این بسته‌ها شامل کیک، ویفر، شکلات، آدامس و مغز دانه‌های مغذی است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به نیاز بیماران کرونایی تهیه شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا شاهرود بسیج دانشگاه علوم پزشکی آموزش پزشکی قرارگاه جهادی مصطفی خانی بسیج دانشجویی نقاهتگاه بیماران کرونایی بیماران کرونایی مصطفی خانی بیماران کرونایی شهرستان شاهرود بسیج دانشجویی استان سمنان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات جهاد سازندگی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در پیام سردار حسین زارع کمالی به مناسبت هفته بسیج سازندگی آمده است: به یقین، بسیج سازندگی یکی از دستاورد‌ها و افتخارات عظیم انقلاب اسلامی ایران است که با دستور مستقیم امام حکیم این انقلاب، خمینی کبیر، پا به عرصه خدمتگزاری نهاد.

نهادی برخاسته از دل انقلاب، فرهنگ اصیل ایرانی و نیروی انسانی متعهد و متخصص.

این جریان پویا و ارزشمند، در طول سالیان متمادی توانسته با تکیه بر جریان عظیم بسیج مردمی، خدماتی ماندگار را ثبت نماید و حتی در بسیاری از موارد، در مقایسه با فعالیت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های متولی نیز دستاورد‌های ویژه‌ای را ارائه نموده است؛ این امر نشان از اخلاص و مدیریت مردمانی دارد که در هر برهه از زمان، جسم و جان خویش را در مسیر فتح قله‌های افتخار ایران اسلامی عزیز تقدیم میدارند.

بر خود لازم می‌دانم که هفته بسیج سازندگی را به تمام نیرو‌های مخلص، مستعد و پرتلاش بسیج مردمی، بخصوص جهادگران دریادل استان دارالعلم و دارالعباده یزد تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال برای شما بزرگواران، خدمتگزاری در سپاه امام عصر (عج) را مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی