Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:51:22 GMT

۳۲ پیشنهاد برای حل مشکلات اقتصادی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۰۰۸۵

۳۲ پیشنهاد برای حل مشکلات اقتصادی خراسان رضوی

اتاق بازرگانی مشهد روز جمعه به نقل از علی اکبر لبافی در نشست با دبیران کمیسیونهای تخصصی این اتاق افزود: برخی مهمترین این پیشنهادات شامل ضرورت شکل گیری اقتصاد مرزی با هدف عبور از وضعیت موجود کشور، مردمی نمودن اقتصاد، چگونگی ارائه مشوق و تسهیلات لازم از جمه پرداخت یارانه های صادراتی است.

وی موانع و مشکلات عدم انتقال ارز خارجی توسط تجار فعال در بازارهای هدف صادراتی، عدم پوشش و تامین نشدن تضمین ضمانت نامه‌های بانکی جهت صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری، نبود واگن کافی برای حمل و نقل کالا به کشورهای آسیای میانه را از دیگر مواردی برشمرد که رفع آنها منجر به تقویت اقتصاد خراسان رضوی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: عدم صدور ویزای تجاری و نبود تسهیلات لازم از جمله صدور ویزای آنی جهت تردد به برخی از کشورهای منطقه، توجه نداشتن به ظرفیت بالقوه پیمانهای منطقه‌ای و بین المللی و مشکلات تجاری در مرز دوغارون این استان از دیگر مشکلاتی است که پرداختن به آنها برای اقتصاد خراسان رضوی ضروری است.

وی گفت: بهبود شرایط اقتصادی، مستلزم شنیدن صدای بخش خصوصی توسط دولت و مشارکت این بخش در تصمیم سازیهاست.

لبافی افزود: اتاق بازرگانی به اتکای ماموریت خود و با توجه به جایگاه آن به عنوان مشاور قوای سه گانه، در این سال‌ها تلاش و همت فراوان برای اثرگذاری در عرصه تصمیم گیریهای اقتصادی و اصلاح گری در این بخش، با ارائه پیشنهادهای سازنده و مطالبه‌گری‌ جدی داشته است.

وی ادامه داد: با این حال این سهم و نقش باید به طور متقابل از سوی نهادهای دولتی و حاکمیتی مغتنم شمرده شود چون اتاق بازرگانی، صدای بخش خصوصی است.

دبیر کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست گفت: یکی از چالشهای فعالان اقتصادی استان حوزه تجارت خارجی است که در کشور فرآیند این بحث مورد بررسی و مداقه و حتی آسیب شناسی قرار نگرفته است.

علیرضا عزیزی افزود: فعالان اقتصادی با آیین نامه‌های این حوزه آشنایی کافی ندارند، لذا فرآیند تجارت خارجی باید از سوی صاحبنظران دانشگاهی، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و فعالان این حوزه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی ادامه داد: این اقدام می تواند بسیاری مشکلات و موانعی را که امروز در این حوزه بروز می کند شناسایی کرده و به اصلاح قوانین مخل منجر شود.

ناصر صادقی، دبیر کمیسیون مسوولیتهای اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست گفت: قوانین مطلوبی در کشور وجود دارد که به مرحله اجرا نمی‌رسند، همین مسئله باعث می‌شود برخی مسوولان در رده‌های میانی، از تداوم تلاشها دلسرد شوند.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز قانون مربوطه، همسو با بخش اقتصادی سیاستهای کلی برنامه پنجم ابلاغی مقام معظم رهبری شکل گرفت و مجالی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت بخصوص قوه مجریه ( دولت ) با بخش خصوصی است که از یک سو بتواند نسبت به رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت اقتصادی تشریک مساعی بیشتر نماید و از سوی دیگر به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیانجامد.

محل دبیرخانه این شورا در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و اتاقهای بازرگانی استانهاست.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشهد اتاق بازرگانی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشهد اتاق بازرگانی ایران گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشهد اتاق بازرگانی ایران اخبار کنکور اتاق بازرگانی خراسان رضوی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری شهرام زارع،، امروز _شنبه هشت اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه اکسپو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی اتاق‌های بازرگانی بسترسازی جهت جذب سرمایه‌گذار است، در همین راستا اتاق بازرگانی استان بسته اقتصادی قوی جهت معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران آماده کرده است.

وی ادامه داد: تهیه این بسته اقتصادی چهار ماه زمان برده است و در تلاش هستیم هفت سرمایه‌گذار داخلی و هفت سرمایه‌گذار خارجی در این نمایشگاه جذب شود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از کشورهای خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف اتاق بازرگانی استان از حضور در نمایشگاه اکسپو معرفی چهار زنجیر تولید استان از جمله بادام، ماهیان سردابی، نساجی و فولاد برای سرمایه‌گذاران است.

زارع با دعوت از فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان چهارمحال و بختیاری برای حضور در نمایشگاه اکسپو، تاکید کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند از این فرصت جهت بازاریابی محصولات خود با برقراری ارتباط با تجار سایر کشورها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت‌دایر است، خاطر نشان کرد: بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاران از جمله واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در کمترین زمان ممکن و معافیت‌های مالیاتی در استان ایجاد شده است.

کد خبر 748453

دیگر خبرها

  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد