Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@02:26:02 GMT

بایدن: آمریکایی‌ها «تغییر» را انتخاب کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۲۶۸۴

بایدن: آمریکایی‌ها «تغییر» را انتخاب کردند

به گزارش پارسینه؛ جو بایدن شامگاه جمعه در نطق انتخاباتی پس از سه روز شمارش آرا این مطلب را مطرح کرد و با بیان اینکه هنوز اعلامیه پایانی پیروزی را نداریم، اظهار کرد: اما ارقام بسیار روشن هستند. ما این رقابت را خواهیم برد. فقط به آنچه که از روز گذشته اتفاق افتاد نگاه کنید.

معاون اول دولت سابق آمریکا یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ما در جورجیا عقب بودیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد، ۲۴ ساعت قبل، ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون در حال برنده شدن پنسیلوانیا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، خاطرنشان کرد: ما در مسیر دریافت ۳۰۰ رای الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می‌شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما ۷۴ میلیون رای دریافت کرده‌ایم.

جو بایدن همچنین خواستار صبوری و حفظ آرامش شد.

بایدن گفت: می‌دانم که ممکن است تماشای این آرا که به آهستگی جلو می‌رود، ملالت‌آور باشد. ممکن است تماشای آن خستگی ایجاد کند. اما این آمار بیانگر تعداد رای‌دهندگان است و صدای آنها باید شنیده شود.

نامزد دموکرات‌های آمریکایی تاکید کرد: شاید ما مخالف باشیم اما دشمن نیستیم. ما آمریکایی هستیم.

او با تکرار پیام آرامش و اتحاد که از روز انتخابات چندین بار بیان کرده است، همچنین تاکید کرد که اگر به کاخ سفید برسد، برنامه‌هایی دارد تا مقابله با بحران ویروس کرونا را در اولویت اول قرار دهد.

بایدن گفت، تیم انتقالی این نامزد دموکرات اکنون برای مقابله با پاندمی کرونا و دیگر مسائل وارد عمل شدند. او افزود: ما نمی‌توانیم جان کسانی که از دست رفته‌اند، بازگردانیم اما می‌توانیم در ماه‌های پیش رو زندگی انسان‌های زیادی را نجات دهیم.  

وی این تعداد رای را بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و افزود: این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با ۴ میلیون رای بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.

نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از ۲۴ سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از ۲۰ سال بردم.

 

خبر به مرور تکمیل میشود

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جو بایدن جو بایدن دونالد ترامپ سخنرانی بایدن انتخابات 2020 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی

تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا می‌گویند که جنبش اعتراضی دانشجویان در روز‌های گذشته در حمایت از حقوق مردم فلسطین برابر اسرائیل، یک شکاف نسلی در موضوع اسرائیل ایجاد کرده و تمایل جوانان برای به چالش کشیدن سیاستمداران و مدیران دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را بیش از پیش جدی کرده است.

به گفته تحلیل‌گران این شکاف و افکار جوانان آمریکایی در حمایت از فلسطین موجب شده که تیم دموکرات‌ها خطر انتخاب نشدن جو بایدن ۸۱ ساله را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا در انتخابات پیش رو بیشتر احساس کنند و حتی احزاب مخالف بایدن را نیز با این خطر جدی مواجه کرده است.

«عمر واسو»، استادیار علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی در آمریکا هستیم و این موضوع در دراز مدت چالشی برای حزب دموکرات خواهد بود.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک طی هفته گذشته کارزار همبستگی با فلسطین را ایجاد کرده که از آن زمان تا کنون با بازداشت‌های منظم از سوی مقامات دانشگاه روبه‌رو شده است. هرچند برخورد مقامات دانشگاه کلمبیا با این تظاهرات بیش از حد خشن بوده ولی همچنان اعتراض‌های مشابهی در دانشگاه‌های دیگر این کشور ادامه دارد.

تصاویری از بازداشت خشونت‌آمیز دانشجویان، اساتید و روزنامه‌نگاران توسط افسران پلیس نیز خشم بیشتری بین دانشجویان ایجاد کرده است.

عمده بحث‌های اصلی دانشجویان در تظاهرات خود علیه مسئولان دانشگاه این است که باید نوع و میزان حمایت دانشگاه‌ها از اسرائیل مشخص شود.

کاخ سفید و احزاب طرفدار اسرائیل، دانشجویان را به دامن زدن به یهودستیزی متهم کرده‌اند ولی هیچ کدام از این اتهام زنی‌ها نتوانسته اراده دانشجویان را در کاهش اعتراضات کاهش دهد.

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان آمریکایی از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنند ولی با علم به این موضوع هنوز بایدن حمایت قاطع خود را از اسرائیل حفظ کرده است.

تحلیل‌گران می‌گویند این اصرار بایدن برای ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل هزینه بسیاری برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

دموکرات‌ها در طولانی مدت نمی‌توانند برای مردم آمریکا و به خصوص جوان‌تر‌ها بهانه‌ای برای شرکت در انتخابات داشته باشند و به نظر می‌رسد باید سیاست خود را نسبت به اسرائیل تغییر دهند.

دانشجویان معترض درگیر سیاست حزبی ایالات متحده نیستند. از شعار‌های این چند روز اخیر دانشجویان این‌گونه برمی‌آید که آن‌ها تنها حمایت از فلسطین را جستجو می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد