Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ورود سامانه بارشی به استان و همراه با جریانات خنک و ناپایدار شمالی از امروز (شنبه) است، اظهار کرد: ورود این سامانه سبب خواهد شد به تدریج شاهد افزایش ابر، بارندگی و وزش باد در استان گیلان باشیم.

وی با بیان اینکه بارندگی و وزش یاد به ویژه از عصر و اواخر وقت امروز و صبح یکشنبه در برخی مناطق شدید و یا خیلی شدید پیش بینی شده است، افزود: در این مدت کاهش محسوس ۵ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا نیز برای گیلان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه رعد و برق و احتمال وقوع تگرگ، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید افقی نیز پیش بینی شده است، گفت: لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه نیز دیگر پدیده‌های پیش‌بینی شده برای این مدت است.

وی از هموطنان خواست در این مدت از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کرده و بخش‌های مختلف جلوی نیز تمهیدات لازم برای مقابله با هرگونه بحران را را اتخاذ کنند.

دادرس ادامه داد: این سامانه از اواخر وقت روز یکشنبه تضعیف می‌شود که انتظار می‌رود در روز دوشنبه شاهد کاهش ناپایداری و ابرناکی در استان گیلان باشیم.

وی با اشاره به وضعیت دریا، گفت: دریا نیز از عصر امروز و شاهد افزایش ارتفاع به حدود دو متر خواهد بود که برای انجام فعالیت‌های دریایی نامناسب است.

کد خبر 5065139

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد دادرس هواشناسی گیلان بارش باران کاهش دما ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه محدودیت های کرونایی گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام اردبیل پیش بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما

آسیه آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گذر و فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا روز چهارشنبه بر فراز استان، اظهار داشت: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید، در برخی مناطق مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ، به ویژه در غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ابر در برخی مناطق شرق و شمال و روز سه شنبه احتمال رگبارهای پراکنده و موقت در این مناطق و در سطح استان، افزایش شدت وزش باد، گاهی تندباد لحظه‌ای انتظار می‌رود.

به گفته کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه دمای آن به ۱۱ درجه بالای صفر بالای می‌رسد.

کد خبر 6098259

دیگر خبرها

  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد