Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا از هفته آینده بر ۴ میلیارد دلار از واردات آمریکایی به تلافی تعرفه‌های آمریکا بر هواپیماسازی بوئینگ عوارض وضع می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا از هفته آینده بر 4 میلیارد دلار از واردات آمریکایی به تلافی تعرفه‌های آمریکا بر هواپیماسازی بوئینگ عوارض وضع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید

اکثر دولت های اتحادیه اروپا از وضع عوارض بر کالاهای آمریکایی حمایت کرده‌اند. جو بایدن، کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی نزدیک شده است ولی ترامپ تا 20 ژانویه رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و آزادی عمل زیادی برای افزایش عوارض بر کالاهای اروپایی خواهد داشت مانند کاری که با هواپیما سازی ایرباس انجام داد.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا ماه گذشته هشدار داد هر گونه عوارض اروپایی باعث پاسخ متقابل آمریکا خواهد شد و ترامپ تهدید کرده به سختی تلافی خواهد کرد.

بروکسل وضع عوارضی را که مجوز آن را در ماه گذشته از سازمان تجارت جهانی گرفت، عامل فشار مهمی در مذاکرات برای پایان دادن به مشاجره ای می‌داند که در 2004 آغاز شد.

به گفته یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا این عوارض از روز سه‌شنبه یا چهارشنبه اجرایی خواهد شد.

 واشنگتن در اکتبر 2019 بر هواپیماهای ایرباس و سایر محصولات اروپایی از پنیر گرفته تا زیتون عوارض وضع کرد. آمریکا ادعا می‌کند وضع عوارض اروپا هیچ پایه قانونی ندارد ولی مقامات اروپا می‌گویند تنها مرجعی که صلاحیت تصمیم‌گیری دارد سازمان تجارت جهانی است و این سازمان هم ماه گذشته مجوزوضع عوارض را صادر کرده است.

درخواست کمیسر تجاری اتحادیه اروپا از آمریکا برای لغو عوارض بر کالاهای اروپاییتهدید ترامپ علیه اروپا و چین با هدف لغو عوارض بر خرچنگ‌های آمریکایی

 هر دو طرف یکدیگر را به نقض قوانین سازمان تجارت جهانی متهم می‌کنند و مصمم هستند موضع خود را در مذاکرات احتمالی حفظ کنند.

 اگر بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، اقدامات سریعی برای رفع موانع رابطه با بروکسل برداشته خواهد شد و مذاکرات در مورد یارانه‌های هواپیما آغاز می‌شود چون بایدن سعی دارد یک جبهه متحد در برابر چین بسازد.

 عوارض اتحادیه اروپا هواپیماهای آمریکایی و قطعات آنها، میوه، خشکبار و سایر محصولات کشاورزی و بسیاری  کالاهای دیگر را شامل می‌شود.

 آمریکا اجازه دارد بر 7.5 میلیارد دلار از کالاهای اروپایی عوارض وضع کند ولی هنوز از کل سرمایه خود استفاده نکرده است.

 انتهای پیام/160

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا میلیارد دلار عوارض وضع وضع عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند

«مصطفی معین» وزیر علوم در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب خشن جنبش دانشجویی در آمریکا توسط نیروهای نظامی و امنیتی این کشور، با بیان اینکه ️دانشگاه در کنار رسانه، سینما، اقتصاد و ساختار حکومت، از جمله نهادهای تحت نفوذ صهیونیست‌ها در آمریکا است اظهار کرد: تداوم اعتراض‌های دانشجویی توسط جوانان و دانشجویان آزاده آمریکایی از ملیت‌های مختلف -از جمله جهان سوم- علیه جنایات رژیم صهیونیستی، می‌تواند تاثیر زیادی بر افکار عمومی جامعه آمریکا بگذارد.

استاد پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اعتراض‌ها در آمریکا حتی می‌تواند امنیت گروه‌های یهودی افراطی را در معرض خطر قرار بدهد، افزود: البته از طرف دیگر این اعتراض‌ها موجب شده تا دانشجوها، استادها و حتی مدیران دانشگاه‌ها به صورت سازمان‌یافته در معرض سرکوب و یا فشارهای سیاسی قرار بگیرند.

معین با بیان اینکه حمایت تمام‌قد دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی منجر به تخریب وجهه بین‌المللی و داخلی آمریکا شده است، گفت: ️صهیونیست‌ها رسوخ عمیقی در ساختار حکومتی آمریکا اعم از مجلس و دولت و دستگاه قضایی دارند و در مقابل، رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی هم نماینده و حافظ منافع آمریکا و غرب در منطقه راهبردی و نفت‌خیز خاورمیانه است؛ به خاطر این نقش راهبردی رژیم اشغالگر به تکنولوژی و سلاح‌های پیشرفته، تجهیز شده است.

اعتراض دانشجویان به جنایات صهیونیست‌ها می‌تواند به افکار عمومی جوامع جهت بدهد

وزیر علوم در دولت اصلاحات با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری جنبش دانشجویی در آمریکا گفت: در جوامعی که اختلاف‌های طبقاتی، تبعیض و نابرابری در آن‌ها شدید و ساختار، استبدادی و بدون تشکل‌ها و احزاب و رسانه‌های آزاد است، همواره احتمال بروز جنبش‌های عدالت‌طلبانه و ضد دیکتاتوری از سوی دانشجویان وجود دارد که نمونه‌های اعتراضی آن را می‌توانیم اکنون در آمریکا، آلمان و فرانسه و همچنین در برخی کشورهای اسلامی ببینیم.

معین همچنین با اشاره به اهمیت و تاثیر جنبش جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: به طور کلی ️در دنیا و همچنین در کشور خودمان، نهاد دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران بخش خصوصی، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتر و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری در یک جامعه برخوردار هستند و اعتراض آن‌ها نسبت به جنایات صهیونیست‌های نژادپرست و تجاوزگر می‌تواند به افکار عمومی جوامع جهت بدهد و به تغییر سیاست‌های دولت‌ها و حتی تغییر آن‌ها منجر شود.

کد خبر 6093665 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز