Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید جهان نژادیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:اطلاعات نانوایانی که بدون پروانه درحال فعالیت در استان هستند به روز رسانی شده و به‌زودی برای پلمب و برخورد قانونی با آنان از طریق نهادهای مسوول اقدام می‌شود.
وی از ناکافی بودن نظارت و بازرسی به عنوان حلقه مفقوده کیفیت نان در خوزستان نام برد و افزود:بیش از یک هزار و۵۰۰ واحد نانوایی استان به تازگی مورد ارزیابی و نظارت بازرسان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهان نژادیان بازرسی از واحدهای نانوایی با مشارکت سازمان صمت، بهداشت و درمان و اتحادیه نانوایان در سطح  استان را موفق خواند و گفت:در این طرح کارشناسان اداره‌های یاد شده از همه واحدهای نانوایی فعال در سطح استان بازدید کردند.
وی یکی از اهداف بازرسی‌های صورت گرفته در استان را ارتقای کیفیت نان و جلوگیری از اتلاف منابع عمومی بیان کرد و افزود:با گذشت ۲هفته از اجرایی شدن این طرح بیش از یک هزار و۵۰۰ واحد نانوایی مورد بازرسی قرار گرفتند و بطور حتم با پایان یافتن مرحله نخست نظارت‌ها به سرعت مرحله دوم بازرسی‌ها برای کسب نتایج و رفع نواقص احتمالی شروع می‌شود.
جهان نژادیان با بیان اینکه سرانه مصرف آرد به ازای هر نفر درکشور ۷.۵ کیلوگرم است افزود:با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی و سبک زندگی در برخی از روستاها و شهرستان‌های استان سرانه مصرف آرد بیش ازاین میزان در نظر گرفته شده است و همه تلاش خود را برای برنامه‌ریزی و اصلاح سامانه توزیع بکارخواهیم بست تا بتوانیم رضایت بیشتر مردم استان را جلب کنیم.

افزایش نرخ نان منوط به تایید شورای آراد و نان و موافقت استاندار است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در پاسخ به این سوال که ممکن است در آینده شاهد افزایش نرخ نان باشیم گفت: هرگونه افزایش نرخ نان منوط به تایید شورای گندم، آرد و نان استان و موافقت استاندار خوزستان است و اداره غله و خدمات بازرگانی استان نقشی مستقیم در تعیین بهای نان ندارد اما در صورت نیاز بطور حتم کارشناسان با آنالیز مواد مصرفی و سایر هزینه‌های تولید هر گونه تصمیم گیری را به اطلاع مردم  استان خواهند رساند.

درسال جاری بهای نان در خوزستان حدود ۳۰درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا افزایش خودسرانه نرخ نان ، کیفیت نامناسب ، استفاده از جوش شیرین ، کم فروشی و رعایت نشدن موازین بهداشتی از چالش‌های اصلی نان در خوزستان است. 
مصرف سالانه گندم در خوزستان با جمعیت ۴.۷میلیون نفر حدود ۶۵۰هزارتن است.

برچسب‌ها گندم اختصاصی ایرنا خوزستان صمت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم اختصاصی ایرنا خوزستان صمت بهداشت و سلامت گندم اختصاصی ایرنا خوزستان صمت بهداشت و سلامت اخبار کنکور نرخ نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد

مدت‌هاست که مشخص شده است قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

به گزارش مدیسن نت، تحقیقات تازه ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت در این خصوص داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلا به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلا به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی