Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@14:50:36 GMT

عمل شقاق مقعدی و چگونگی انجام دادن آن

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۱۲۷۲

بسیاری از افرادی که به بیماری شقاق مبتلا می شوند، بد از مدتی متوجه می گردند که با کرم ها و روش های درمانی آن را نمی توانند درمان نمایند. بنابراین روی به عمل شقاق مقعدی می آورند.

 

عمل شقاق مقعدی و چگونگی انجام دادن آن

علائم و نشانه های بیماری شقاق مقعدی به خوبی مشخص می شود و فردی که به این بیماری مبتلا می شود درد و خونریزی زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران دفع راحتی ندارند و به همین دلیل یبوست برای آنها بسیار خطرناک می باشد، چرا که بیماری آنها را شدت می بخشد. بسیاری از افراد هستند که با مشاهده این بیماری ترجیح می دهند آن را با استفاده از روش های خانگی درمان نمایند. زمانی که اندازه آن و شدت بیماری کم است شاید با روش های خانگی درمان شود. ولی باید بدانید زمانی که شدت آن بیشتر می شود تنها با استفاده از عمل شقاق مقعدی می توانید آن را درمان کنید. برای درمان شقاق به وسیله جراحی بهتر است تنها به پزشکی که در این زمینه تخصص و دانش بیشتری دارد مراجعه کنید.

عمل کردن شقاق مقعدی به طور معمول به وسیله یک بیهوشی عمومی انجام می شود که این بیهوشی و یا بی حسی را نخاع به وجود می آورند. بر همین اساس باید بدانید بیمار زمانی که در طول درمان قرار می گیرد هیچ دردی را احساس نمی کند. جراح برای انجام دادن این عمل بعد از اعمال بیهوشی که در پوست مقعد آن شکل می گیرد  برش کوچکی را ایجاد می نماید. از این طریق به راحتی می تواند به عضلات اطرافی کانال مقعد دسترسی داشته باشد. همانطور که می دانید این نوع از عضلات باز و بسته شدن کانال مقعدی را به بهترین نحو ممکن تحت کنترل خود دارند. جراح باید با ایجاد برش از رشد اسپاسم ها جلوگیری کند و اسفنکتر بیمار را درمان سازد.

 

عمل شقاق مقعدی و نحوه انجام دادن آن

با عمل کردن شقاق مقعدی باید بدانید که شقاق درمان می گردد و بهبودی قابل توجهی به دست می آورید. زخم و یا جراحت های پوستی که در اثر این بیماری در ناحیه مقعد به وجود آمده است با استفاده از جراحی به طور کلی درمان می شود. در این روش یک برش کوچک در این ناحیه ایجاد می کنند و با بخیه زدن آن را به طور کامل می بندند، در این صورت به درد پایان داده می شود. اگر این برش در مقعد به وسیله لیزر انجام شود هیچ دید و خونریزی را شما احساس نخواهید کرد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد این روش درمانی را برای درمان بیماری خود انتخاب می کنند تا بیماری خود را درمان کنند. ترمیم پیدا کردن عروق با استفاده از این روش در کمترین زمان درمان می گردد.

 

بعد از اینکه پزشک عملیات برش دادن را انجام دهد یک پانسمان روی آن زخم قرار می دهد تا از ایجاد خونریزی جلوگیری کند. یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در جراحی شقاق با استفاده از لیزر خون شدیدی را مشاهده نخواهید کرد. برخی از بیماران بعد از عمل بیماری شقاق خود اگر درد و خونریزی نداشته باشند می توانند به منزل خود بروند. اما برخی از افراد باید یک شب در بیمارستان بمانند تا پزشک به خوبی زخم آنها را مورد بررسی قرار دهید. در روش جراحی با لیزر شما اصلا نیازی نیست که در بیمارستان بمانید، چرا که بعد از  درمان با لیزر می توانید به راحتی فعالیت های روزمره خود را انجام دهید.

 

آیا در عمل شقاق مقعدی برش اسفنکتر با عضله عوارضی به همراه دارد ؟

روش های بسیار زیادی برای عمل شقاق مقعدی وجود دارد که هر یک از این روش ها با اصول و قوانین خاصی اجرا می شوند. اگر شما بیماری شقاق خود را با استفاده از لیزر درمان سازید، هیچ عوارضی را در آن مشاهده نخواهید کرد. اما اگر با استفاده از روش های دیگر بیماری خود ار درمان سازید بدون شک پزشک برشی را در ناحیه عضلات مقعد به وجود می آورد. در برخی از موارد مشاهده شده است که با برش دادن بیمار به بی اختیاری مدفوع و گاز روده مبتلا شده است.

 

 بر همین اساس باید بدانید روش های جراحی دیگر که با استفاده از تیغ و قیچی می باشند امکان دارد این عوارض را داشته باشند و شما بر همین اساس بهتر است از روش جراحی با لیزر استفاده کنید. شما برای اینکه بیماری شقاق خود را درمان کنید و از روش لیزر استفاده نمایید بهتر است تنها به متخصصی که در این زمینه تخصص و تجربه بیشتری دارد مراجعه نمایید. در این صورت خیالتان راحت است که دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد. بسیاری از بیماران در طول عمل دچار عفونت شده اند که این موارد بر اثر بی احتیاطی های پزشک بوده است.

 

عمل شقاق مقعدی و انتظارات پس از عمل

شما باید به خوبی دقت داشته باشید که بعد از عمل شقاق مقعدی امکان دارد بیمار ناراحتی هایی را احساس کند که البته با انجام دادن راهکارهایی ساده از آنها جلوگیری خواهد کرد. با استفاده از این راهکارها شما می توانید به موقع از آنها جلوگیری کنید. این نوع از راهکارها که شما باید به خوبی آنها را در نظر داشته باشید و به آنها توجه کنید عبارت می باشد از :

1. مراقبت های بعد از جراحی

استفاده کردن از حمام آب گرم با توجه به نظر و تجویز پزشک باید یک تا دور به صورت مستمر انجام شود. در واقع باید بدانید این روش تا حد بسیار زیادی می تواند روند بهبودی شما را سرعت بخشد. شما در حمام امکان دارد چند قطره خون مشاهده کنید و اصلا نیازی نیست نگران باشید، چرا که این امر طبیعی است. بعد از هربار حمام کردن و یا اجابت مزاج باید مقعد خود را با استفاده از حوله های نرم خشک کنید، دقت داشته باشید دستمال کاغذی اصلا نباید مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از آن دستمال هایی که معطر می باشند اصلا گزینه مناسبی نیستند، چرا که التهاب را در این ناحیه تا حد بسیار زیادی افزایش می دهند.

 

یکی دیگر از مراقبت های بسیار مهم بعد از جراحی، رعایت کردن رژیم غذایی می باشد. شما باید تنها از غذاهایی استفاده کنید که فیبر زیادی دارند. مصرف کردن فیبر و مایعات بهترین روشی می باشد که شما برای درمان کردن بیماری خود می توانید مورد استفاده قرار دهید. یبوست شما یکی از خطرناک ترین مشکلاتی است که برای این بیماری می تواند بیماری تان را شدت ببخشید. بنابراین به سیستم تغذیه ای خود نهایت دقت را داشته باشید تا دیگر دچار این بیماری نشوید و بیماری تان هم عود نکند. پیاده روی روزانه را در برنامه خود بگذارید و به این مسئله دقت زیادی داشته باشید.

 

2. انتخاب بهترین جراح شقاق

 یکی از دیگر انتظاراتی که شما باید از نتیجه گیری مفید عمل شقاق مقعدی داشته باشید، این است که بهترین جراح را برای عمل خود انتخاب کنید. امروزه بسیاری از جراحان با استفاده از روش لیزر درمانی بیماری شما را درمان می کنند و باید بر همین اساس بهترین پزشک را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید. شما با مقداری جستجو قادر خواهید بود که بهترین پزشک را برای درمان بیماری خود انتخاب کرده تا رضایت بیشتری از نتیجه عمل خود داشته باشید. بهتر است به سابقه پزشکی او توجه داشته باشید و بیمارانی که درمان کرده است را هم از نزدیک ملاقات کنید.

 

3. آمادگی های قبل از عمل

از دیگر نکات که باید به آن توجه و دقت بسیار زیادی شود آمادگی های قبل از عمل شقاق می باشد. شما باید به تمامی توصیه هایی که پزشک بیان می دارد دقت داشته باشید تا دوره درمان شما به خوبی گذرانده شود. با توجه به این مورد و مسئله مهم شما در کمترین زمان بهبودی خود را به دست می آورید. در واقع باید بدانید این 3 مورد اهمیت زیادی دارند و برای بهبودی هرچه سریعتر بیماری تان باید به آنها دقت داشته باشید.

مشاوره از کلینیک آنورکتال

آیا شما هم به یکی از بیماری های نشیمنگاهی نظیر بواسیر ، شقاق مقعدی ، فیستول یا کیست مویی شده اید ؟ بدون خجالت و بدون ترس همین حالا با ما تماس بگیرید .

هدف اصلی کلینیک آنورکتال درمان قطعی بیماری های نشیمنگاهی و رضایت کامل بیمار میباشد. تمامی کادر درمانی و تجهیزات برای رفاه حال شما عزیزان همیشه در بهترین حالت اماده خدمت رسانی هستند.

برای گرفتتن وقت مشاوره یا وقت ویزیت برای درمان بیماری با شمارهای ۰۲۱۸۸۰۶۵۹۴۲ , ۰۲۱۸۸۲۱۶۳۴۰ و یا شماره موبایل: ۰۹۱۲۰۹۹۷۱۳۲ تماس بگیرید . متخصصان ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستند .

 

 

 

 

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شقاق ویزیت عمل بیماری درمان برای درمان بیماری دقت داشته باشید بر همین اساس بسیار زیادی بیماری شقاق باید بدانید بیماری خود خود انتخاب انجام دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی

نتایج تحقیقات از دهه ۱۹۹۰ نشان داده است که یک پیوند دوطرفه وجود دارد؛ افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی هستند و افرادی که بیماری‌های قلبی‌وعروقی دارند اغلب افسردگی را تجربه می‌کنند. این رابطه متقابل نیاز حیاتی برای مداخله زودهنگام را برجسته می‌کند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که نوجوانان مبتلا به افسردگی را از نظر علائم قلبی عروقی تحت نظر داشته باشید و بر مدیریت پیشگیرانه این خطرات سلامتی مرتبط تاکید دارد.

در حالی که عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن مدت‌هاست در رابطه بین افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی دخیل بوده‌اند، نتایج تحقیقات اخیر ارتباط درونی‌تری را نشان می‌دهد.

اکنون دانشمندان کشف کرده‌اند که این بیماری‌ها مسیرهای ژنتیکی مشترکی دارند و مبنای ژنتیکی مشترک را آشکار می‌کنند که بر هر دو شرایط تأثیر می‌گذارد.

یافته‌های مهم فنلاند

دکتر بینشا اچ میشرا و گروه او در دانشگاه تامپر فنلاند پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌اند. آنان از طریق تجزیه‌وتحلیل نمونه‌های خون و داده‌های بیان ژن، ماژول ژنی خاص مرتبط با افسردگی و سلامت قلبی‌وعروقی را شناسایی کردند. این ماژول شامل ۲۵۶ ژن است که سطح بیان آنها با افزایش خطرات برای هر دو شرایط مرتبط است.

دکتر میشرا اظهار کرد: شناسایی این ژن‌ها نه تنها نشانگرهای زیستی جدیدی را برای افسردگی و بیماری‌های قلبی‌وعروقی فراهم می‌کند، بلکه دری را به روی توسعه درمان‌هایی باز می‌کند که می‌توانند هر دو بیماری را به طور همزمان هدف قرار دهند.

محققان دریافتند که سه ژن برتر در این ماژول با چندین اختلال مغزی و سلامت ضعیف قلبی‌وعروقی مرتبط هستند و بر نقش عوامل ژنتیکی در بروز همزمان این شرایط تأکید دارند.

دکتر میشرا اظهار کرد که یافته‌ها نه تنها درک ما را از زمینه‌های بیولوژیکی این شرایط افزایش می‌دهد، بلکه به هموار کردن راه برای رویکردهای یکپارچه برای درمان کمک می‌کند.

این تحقیق نه تنها درک ما را گسترش می‌دهد، بلکه امیدی را برای راهبردهای پیشگیری و درمان مؤثرتر، با هدف قرار دادن علل ریشه‌ای و نه فقط علائم این مسائل بهداشتی فراگیر، ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است