Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:21:17 GMT

رفوزگی استانداری و سازمان برنامه بودجه در نوسازی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۳۷۷۴

رفوزگی استانداری و سازمان برنامه بودجه در نوسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع شامگاه شنبه در شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری با قدردانی از فعالیت آموزش فرهنگیان در شرایط سخت کرونایی اظهار کرد: کنترل وزن و چاقی دانش آموزان از موضوعاتی است که به‌خوبی در اداره کل آموزش‌وپرورش در حال اجراست. 

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان سند راه نظام تعلیم و تربیت حائز اهمیت است، گفت: آموزش‌وپرورش در کنار علم و دانش باید در تأمین سلامت دانش آموزان در مقوله جسمانی و روحانی برنامه‌های  شایان توجهی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه  حضور نیافتن  دانش‌آموزان نباید منجر به تعطیلی برنامه‌ها و خلل در تحول اهداف آموزش‌وپرورش باشد، افزود: استفاده از فضای مجازی نیازمند تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های فنی لازم است که می‌طلبد با جدیت برطرف شود. 

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اینکه کمک همه دستگاه‌های اجرایی، خیرین و خانواده‌ها به آموزش‌وپرورش برای ایجاد شرایط آموزش مجازی برای دانش آموزان کم برخوردار بسیار مهم است. 

زارع با اشاره به اینکه طرح آجر به آجر نیازمند مشارکت مردم و خیرین بوده گفت: با توجه به پایین بودن سرانه زیربنای فضای آموزشی در استان نیازمند مشارکت خیرین و  مردم هستیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان در میانگین کشوری برای شرکت در طرح "آجر به آجر" وضعیت پایینی دارد، گفت: تعمیر و نگهداری تأسیسات مدارس از موضوعاتی است که مدیران مدارس باید آن را در دستور کار قرار دهد چراکه با رسیدگی همیشگی از هزینه کرد اضافی از بیت‌المال جلوگیری شود. 

زارع با اشاره به اهمیت فعالیت پرورشی و تربیتی در آموزش‌وپرورش گفت: پرورش باید همراه با آموزش در دستور کار آموزش‌وپرورش باشد. 

استانداری و سازمان برنامه بودجه در بحث نوسازی رفوزه شده است
جبار کوچکی نژاد نیز در این نشست با بیان اینکه سرقت کابل یکی از مشکلات روستاهاست که به‌کارگیری از شبکه‌های شاد را با مشکل مواجه کرده است، گفت: مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها جزء دغدغه‌های آموزشی است و باید آموزش‌وپرورش سیاست‌گذار مهد تا مدرسه باشد، بنابراین مجلس کمک می‌کند تا سرفصل آموزش مهدها نیز بر عهده آموزش‌وپرورش قرار بگیرد. 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گیلان در بحث نوسازی در رتبه سی‌ام بوده که نشان می‌دهد  استانداری و سازمان برنامه بودجه در بحث نوسازی رفوزه شده است، گفت:  دانشگاه فرهنگیان گیلان در کشور رتبه ۲۸ بوده و نشان از کارنامه ناموفق گیلان است. 

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از مدارس بلااستفاده برای  بهره‌مندی دانشجویان فرهنگیان و شهید رجایی، افزود: سه طرح را برای آموزش‌وپرورش نوشته‌ام که یکی از آن‌ها رتبه‌بندی معلمان بوده که این طرح در دوره ۶ وزیر ناکام مانده و امروز تصویب یک‌فوریت آن ثبت‌شده است. 

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس وزارت ارتباطات را ملزم کرده تا  برای دانش‌آموزان کم برخوردار تبلت خریداری کنند، بیان کرد: طرح صندوق ذخیره فرهنگیان تا الآن شخصی اداره شده درصورتی‌که در استفساریه مجلس، این صندوق دولتی تعریف می‌شود، از طرفی قرار شد هزار مسکن برای فرهنگیان ساخته شود. 

معلمان با موقعیت‌شناسی موجب تداوم آموزش هستند
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف آموزش‌وپرورش در راستای تولید محتوا برای آموزش مجازی در بستر شبکه شاد و صداوسیما فعالیت شایان توجهی دارد اظهار کرد: برای کنترل وزن و قد دانش آموزان برای جلوگیری از چاقی دانش آموزان در راستای حفظ سلامت آنان به‌طور دقیق وزن و قد دانش آموزان در سطح مدارس مورد ارزیابی قرار گرفت. 

محمد رحمتی  با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت و نقش والای فرهنگیان در شرایط کرونایی، گفت: معلمان با موقعیت‌شناسی و درک اهمیت شرایط با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود  موجب تداوم آموزش و یادگیری هستند. 

مدیرکل نو سازی توسعه و تجهیز استان گیلان علی دقیق نیز با بیان اینکه ۵۲ پروژه برای تحویل به آموزش‌وپرورش در دستور کار قرار دارد، گفت: استانداردسازی گرمایشی در دستور کار قرار گرفت که باهمت نمایندگان مجلس دهم  به سرانجام رسید.

تعطیلی مدارس فعالیت پرورشی را تعطیل نکرد
جمیل عباسی قریب نیز در این نشست با اشاره به بیست و نهمین اجلاسیه نماز که در سال تحصیلی در پیش است، اظهار کرد: تشکیل منظم شورای اقامه نماز استان و مناطق باهدف اجرایی نمودن آیین‌نامه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز توسط وزارت آموزش‌وپرورش به ادارات استان ابلاغ‌شده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برقراری تعامل پویا و اثربخش میان مدارس، مساجد، خانواده و جامعه محلی با تأکید بر اجرای طرح پیوند به نمازخانه و مسجد و مدرسه وجود دارد گفت: برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش‌های نماز دانش‌آموزی به‌صورت مجازی و حقیقی با مشارکت استانداری و ستاد اقامه نماز استان در چارچوب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  دستور کار است.

وی با بیان اینکه ۲۱۶ هزار دانش آموزان در مسابقات کتاب‌خوانی شرکت کرده‌اند، گفت: کارگاه‌های علمی، پژوهشی، آموزش نقطه کوبی روی سفال و فعالیت‌های دیگر فرهنگی و پرورشی در دستور کار قرار دار د.

غریب با تأکید بر اینکه با توجه تعطیلی مدارس، پرورش را تعطیل نکرده‌ایم، گفت: برای شرط مطلوب فعالیت پرورشی نیازمند همکاری همه‌ دستگاه‌های فرهنگی هستیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش گیلان بودجه دانش آموزان استاندار گیلان ارسلان زارع آموزش وپرورش دستور کار قرار آموزش وپرورش دانش آموزان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران

شهردار منطقه۱۳ از تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده با اتخاذ تمهیداتی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد هادی علی احمدی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای  برنامه ابلاغی سازمان نوسازی و تحقق برنامه 4 ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران مبنی بر نوسازی سالانه 3 درصد پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده شهر تهران با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری این منطقه براساس برنامه پیش‌بینی شده موفق به تحقق 100 درصدی نوسازی پلاک‌های واقع در بافت فرسوده شده است.

شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده می تواند الگوی سایر کلانشهرها باشد

وی افزود: با توجه به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق 22 گانه که با تلاش‌های سازمان نوسازی شهر تهران در این دوره صورت گرفت، گام مهمی در جهت تسریع و تسهیل نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق انجام شده است که همین امر موجب شده علی‌رغم چالش‌های موجود و ریزدانه بودن املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه، با پیگیری‌های بعمل آمده اداره نوسازی 161 پلاک در محدوه مورد نظر  نوسازی شود که این امر منجر به محقق شدن 100 درصدی برنامه ابلاغی توسط سازمان نوسازی شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان