Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@22:29:14 GMT

بایدن انتخابات را برد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۳۷۸۰

سی ان ان اعلام کرد: جو بایدن با کسب ۲۷۳ رای الکترال انتخابات را برده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز که از معتبرترین رسانه‌های آمریکا در خصوص اعلام اخبار انتخابات این کشور است، از پیروزی بایدن در این انتخابات خبر داد.   سایت انتخابات آمریکا نیز در این خصوص اعلام کرد: بایدن با کسب ۲۸۴ رأی الکترال در برابر ترامپ با ۲۱۴ رأی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نزدیک به نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نیز اعلام کرد: بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر ترامپ با ۲۱۴ رأی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به پیروزی رسید.  

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و انتخابات کنگره این کشور روز سه شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) در سرتاسر ایالات متحده برگزار شد و فرایند شمارش آرای حضوری، پستی و غیابی این انتخابات از بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران آغاز شده و با گذشت چهار شبانه روز همچنان ادامه دارد.

تا این لحظه، شمارش آرای اکثریت ایالت‌های آمریکا از پیشتازی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حکایت می‌کند. حال سرنوشت نهایی این انتخابات به آرایی بستگی دارد که در چهار ایالت باقی مانده- نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، و جورجیا- شمارش خواهند شد.

بایدن در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

وی توانست با ایجاد اتحادی از گرایش‌های مختلف در حزب دموکرات و همچنین بهره‌مندی از حمایت برخی از چهره‌های مشهور جمهوریخواه همچون کالین پاول وزیر دفاع جورج دبلیو بوش پسر، استفاده از سناتور کامالا هریس سیاهپوست برای جذب آرای رنگین‌پوستان آمریکا و استفاده علنی از محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور، کفه ترازو در مبارزات انتخاباتی را به نفع خود سنگین سازد.

بایدن با سرمایه‌گذاری بر ایالت‌هایی که در ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی نتایج را به ترامپ واگذار کرده بودند، استراتژی خود را بر این ایالت‌های رقابتی، هدف‌گذاری کرد و حتی با پیشرانی افرادی همچون بتو اورورک که در ۲۰۱۸ رقابت تنگاتنگی را با سناتور جمهوریخواه تد کروز در ایالت تگزاس داشت، کار را در این ایالت هم برای ترامپ سخت کرد.

فشار بایدن برای کسب آرای فلوریدا هم باعث شد تا توان عملیاتی ترامپ بر این دو ایالت قرمز متمرکز شود تا خود بتواند در ایالت‌هایی همچون مینه‌سوتا، میشیگان، ویسکانسین، نوادا و پنسیلوانیا فضای بیشتری را در اختیار بگیرد.

کارزار انتخاباتی بایدن حتی در کارولینای شمالی و جورجیا هم برای ترامپ مزاحمت ایجاد کردند و با وجود تبلیغات همه جانبه ترامپ در پنسیلوانیای نفت‌خیز علیه مخالفت بایدن با فرکینگ (نوعی استخراج نفت)، از تلاش دست برنداشت و توانست با دست یافتن به حداقل ۲۷۰ رای الکترال، از سد ترامپ بگذرد؛ هرچند که تیم حقوقی ترامپ برای بازشماری آرا یا ابطال آن اقدام کرده است. برچسب ها: بایدن ، ترامپ ، رئیس جمهور ، انتخابات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بایدن ترامپ رئیس جمهور انتخابات انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

شبکه آمریکایی «سی ان ان» جزئیات تماس اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان