Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با وجود بسیج امکانات، همکاری نیروهای داوطلب و برگزاری جلسه ستاد بحران در منطقه دچار حریق شده جنگل توسکستان اما مهار آتش به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه سخت است و این منطقه جنگلی حدود یک هفته گرفتار شعله‌های آتش است.

*روزانه 10 اکیپ به منطقه توسکستان اعزام می‌شوند/ بسیج 140 نیروی انسانی برای اطفاء حریق

فرماندار گرگان در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل توسکستان همچنین نحوه ساماندهی و اعزام نیروهای امدادی به منطقه مورد حریق اظهار کرد: آتش‌سوزی که در جنگل‌های جنوب توسکستان از یکشنبه شب شروع شده بود امروز وارد ششمین روز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد حمیدی با اشاره به اینکه هر روز صبح 10 اکیپ «هر اکیپ به استعداد 14 نفر» به منطقه توسکستان اعزام می‌شوند، تصریح کرد: اکیپ‌های امدادی متشکل از قرق‌بانان محیط زیست و منابع طبیعی، محیط بانان محیط زیست، نیروهای مردمی، کوهنوردان و ... را انتخاب می‌کنیم و با یک سراکیپ به وسیله بالگرد هلال احمر آنها را به ارتفاعات هلی‌برد می‌کنیم.

وی به صعب‌العبور بودن منطقه جنگلی توسکستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جنگل توسکستان صعب‌العبور است باید از افراد خاصی استفاده کنیم تا علاوه بر اینکه خودشان در جریان کمک‌رسانی آسیب نبینند بهترین عملکرد را در ارتفاعات داشته باشند.

 

*کمبود نیرو و تجهیزات نداریم/ فعالیت سه ساعته روزانه بالگردها بدلیل شرایط سخت

فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه تاکنون کمبود تجهیزات و کمبود نیرو نداشتیم، ابراز کرد: از همان روز نخست آتش‌سوزی؛ دو بالگرد را بکار گرفتیم، یک بالگرد از هلال احمر برای پشتیبانی و هلی‌برد نیروها بکارگیری شد، دومین بالگرد نیز به منظور آب‌پاشی از وزارت دفاع وارد عمل شده است که بالگردها هر روز مشغول کار هستند.

حمیدی گفت: با توجه به شرایط جوی که در منطقه مورد حریق وجود دارد بالگردها شاید روزانه دو الی سه ساعت بیشتر نتوانند پرواز داشته باشند و شرایط مشکلی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای داوطلب زیادی داریم اما امکان انتقال آنها به جنگل توسکستان به دلیل صعب‌العبور بودن وجود ندارد، افزود: جنگل‌هایی که اکنون آتش‌سوزی در آن ادامه پیدا کرده است درختان آن کاملا خزان شده و کف جنگل پوشیده از برگ است و درختان زیادی که طی سال‌ها خشک شده بودند در کف جنگل هستند و استعداد آتش‌سوزی را بالا بردند.

 

*تشکیل جلسات ستاد بحران در جنگل توسکستان/ درخواست یک بالگرد جدید از وزارت دفاع

فرماندار گرگان در خصوص شیب زیاد و صخره‌های سر به فلک کشیده که روند اطفای حریق را مشکل کرده بیان کرد: علاوه بر این مسائل، درختان سوخته‌ای که در آن منطقه روی زمین غلطان می‌شوند فرآیند آتش‌سوزی را در منطقه دیگری ایجاد می‌کنند و این اتفاق کار را نسبت به آتش‌سوزی‌های قبلی دشوار کرده است.

حمیدی گفت: روزانه در ساعات هشت صبح و 16 عصر با حضور استاندار گلستان جلسات مدیریت بحران شهرستان را در محل جنگل توسکستان تشکیل می‌دهیم تمامی گزارشات به استاندار گزارش می‌شود تا برای ادامه کار تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست یک بالگرد جدید از وزارت دفاع برای اطفای حریق در جنگل توسکستان شده است، بیان کرد: این بالگرد در مسیر است تا به ظرفیت بالگردهای قبلی الحاق شود.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محمد حمیدی فرماندار گرگان جنگل توسکستان بالگرد درخواست جنگل توسکستان وزارت دفاع صعب العبور یک بالگرد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

تین نیوز

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است. چند کارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش سوزی شده است. 

در حال حاضر تمامی مسافران و پرسنل این هتل در سلامت کامل هستند و شعله های آتش نیز خاموش شده است.

اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

حجم ویدیو: 3.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم