Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:47:20 GMT

کمبود تخت ICU برای پذیرش بیماران کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۴۷۸۶

کمبود تخت ICU برای پذیرش بیماران کرونا در خوزستان

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اشغال صددرصدی تخت‌های ICU بیماران مبتلا به کرونا در اهواز و دیگر شهرستان‌ها، گفت: در حاضر برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا با کمبود تخت ICU مواجه هستیم.

دکتر فرهاد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان‌های درگیر کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: در اهواز پنج بیمارستان و در هر کدام از شهرستان‌های استان خوزستان یک بیمارستان، درگیر پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند فعلا در خصوص تخت‌های عادی مشکلی نداریم اما در حال حاضر برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا با کمبود تخت ICU مواجه هستیم و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. اشغال تخت‌های ICU در بیمارستان رازی و بیمارستان گلستان اهواز صددرصد است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: میزان اشغال تخت ICU در همه بیمارستان‌های پذیرش‌کننده کرونا در شهرستان‌ها نیز تقریبا صددرصد است و به محض اینکه یک بیمار مرخص یا جابه‌جا می‌شود، بیمار دیگری در ICU بستری می‌شود.

وی افزود: از ۱۰ - ۱۵ روز پیش تاکنون روند بیماری تقریبا ثابت بوده اما همچنان در وضعیت قرمز هستیم و باید بیشتر مراقبت کنیم.

سلطانی در خصوص احتمال افزایش بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران مبتلا به کرونا، گفت: این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و به رفتار و مراقبت کردن مردم بستگی دارد و نمی‌شود در این خصوص اظهار نظر کرد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از شرکت در اجتماعات، بیان کرد: مشاهده می‌شود که تعدادی از مردم همچنان در مراسم عزاداری یا اجتماعات شرکت می‌کنند که این مساله موجب می‌شود مشکل گسترش بیماری همچنان باقی بماند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به طولانی شدن روند بیماری، بیان کرد: کادر درمان در این ماه‌ها تحت فشار زیادی بوده‌اند و قطعا با این روند، فرسودگی شغلی ایجاد می‌شود؛ تعداد بیماران نسبت به تعداد کادر درمان بیشتر است بنابراین طبیعی است که شیفت‌ها سنگین‌تر و کار بیشتر از توان افراد باشد اما کادر درمان همچنان باانگیزه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا درمان بيمارستان بیماران مبتلا به کرونا پذیرش بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر

به گزارش خبرآنلاین، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

ایرنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899792

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر