Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ورزش به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌های اجتماعی و پرمخاطب از اوایل اسفند ماه سال 1398 که شیوع ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاد، یکی از صنف‌هایی که شدیدا از این بابت متضرر شد، به طوری که بسیاری از باشگاه‌داران و قهرمانان ورزشی عطای فعالیت در این عرصه را به لقایش سپرده و به فعالیت خود پایان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضررهای ناشی از تعطیلی اجباری اماکن ورزشی آنقدر زیاد بود که بسیاری از باشگاه‌داران خصوصی و حتی دولتی را ناگزیر به فرار از فعالیت در این عرصه مهم اجتماعی کرد و بدین‌ترتیب خسارات قابل توجهی به ورزش استان قم در ابعاد مختلف قهرمانی و همگانی وارد شد که یقینا به سادگی جبران‌پذیر نیست.

 

فشار روانی کاهش درآمد به مستاجرین اماکن ورزشی

در این بین مستاجرین اماکن ورزشی به شدت زیر فشارهای روانی کاهش درآمد قرار گرفتند، تا اینکه چند تصمیم از سوی دولت کمی آنها را نسبت به آینده امیدوار کرد، ابتدا هیات وزیران مصوب‌ای صادر کرد که بر اساس آن اجاره بهای ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد اماکن بخشیده شد اما این پایان کار نبود.

از خرداد ماه که اماکن ورزشی بار دیگر مجوز فعالیت گرفتند به دلیل ترس و اضطراب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، اماکن ورزشی با کاهش شدید مخاطبان خود مواجه شدند، به طوری که تعداد افراد حاضر در کلاس‌های آموزشی به انگشتان دو دست نمی‌رسید و بسیاری از سانس‌های اماکن خالی بود.

 

مصوبه هیات وزیران برای بخشش اجاره بها اماکن دولتی

این موضوع بار دیگر فشارهای مالی زیادی به مستاجرین اماکن ورزشی وارد کرد تا اینکه مصوبه جدیدی از سوی هیات وزیران صادر شد و وزارت ورزش و جوانان با ابلاغ رسمی آن به اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها، از بخشش اجاره بهای اماکن ورزشی دولتی تا پایان شهریور ماه خبر داد.

رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم راجع به این موضوع گفت: خوشبختانه این مهم در هیات وزیران مصوب و به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد که در یکی از بندهای آن آمده که با توجه به محدودیت‌های مقرر توسط ستاد مقابله با کرونا و عدم امکان انتفاع از اماکن استیجاری به ترتیب و میزان پیش‌بینی در قرارداد اجاره و به تبع عدم تحقق دین ناشی از قرارداد اجاره، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی می‌توانند بر پایه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و تشخیص و احراز موضوع، حسب مورد و به تناسب، همه یا بخشی از اجاره بهای اماکن مورد اجاره به بخش خصوصی را تا پایان شهریور ماه دریافت نکنند.

 

بخشش 100 درصدی اجاره استخرها و سالن‌های اختصاصی هیات‌ها

وی ادامه داد: همچنین وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در قراردادهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی که تا پایان سال جاری خاتمه پیدا می‌کنند، به دلیل آنچه که در بند یک گفته شد، مجاز به تمدید قراردادها به مدت یک سال از تاریخ خاتمه آن بدون افزایش مبلغ قرارداد هستند و در خصوص قراردادهای بیش از یک سال نیز در سال جاری افزایش اجاره بها اعمال نمی‌گردد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در پایان اظهار کرد: با موافقت وزیر ورزش و جوانان اجاره بهای استخرهای روباز و سرپوشیده، اماکن در اختیار هیات‌های ورزشی، سالن‌های ورزشی غیر چند منظوره و خوابگاه‌ها صد در صد بخشیده شد، همچنین بخشش 80 درصدی اجاره سالن‌های ورزشی چند منظوره، زمین‌های چمن مصنوعی طبیعی و مصنوعی، اماکن تجاری واقع در مجموعه‌های ورزشی و بخشش 50 درصدی اجاره بهای زمین‌های تنیس روباز موافقت شده است.

انتهای پیام / 78002

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان استان قم اجاره بها جوانان رسول منعم استخر سالن كرونا زمين چمن تنيس خوابگاه هيات وزيران شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي وزارت ورزش و جوانان اماکن ورزشی هیات وزیران اجاره بهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند

علی شهبازی با بیان اینکه بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند گفت: مدال های برون مرزی بدنسازی استان در سال گذشته توسط شهلا قهرمانی، سید هادی موسوی، احمدی مهری، سجاد کریمی و محمد باقر شمسی کسب شد.

وی اضافه کرد:سال گذشته ۱۷ مسابقه استانی با حضور ۱۳۰ ورزشکار برگزار شد و ۱۷ تیم در رشته های زیر مجموعه هیات با ۱۸۰ ورزشکار به مسابقات کشوری و برون مرزی اعزام شدند.

شهبازی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کاپ اخلاق توسط تیم بانوان در مسابقات پاورلیفتینگ در گیلان کسب شد، افزود: ۱۴ برنامه تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و همچنین ۱۴ دوره آموزشی در رشته های مختلف برای گروه های هدف برگزار شد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای این هیات ورزشی توجه به آموزش و ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان ورزشی است که این مهم در سال جاری با جدیت پیگیری می شود.

وی اعزام تیم های مختلف ورزشی، حضور در لیگ برتر و میزبانی مسابقات مختلف کشوری را از دیگر برنامه های پیش روی این هیات ورزشی در سال جاری برشمرد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۱۲ مچ انداز این هیات ورزشی عضو تیم ملی هستند که این موضوع از ظرفیت های بالای این رشته در استان حکایت دارد.

به گفته وی، شهرستان طارم یکی از مناطق دارای ظرفیت بالا در رشته مچ اندازی است که تلاش شده طی سال جاری با تامین تجهیزات لازم به عنوان قطب این رشته در استان معرفی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود