Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه981 مورد غربالگری شهروندان سنندجی از لحاظ بیماری کرونا در مرحله سوم انجام شده است، گفت: سه هزار و ۲۴۵ نفر از افراد در تماس اولیه با بیمار مورد قرنطینه خانگی قرار گرفته اند. 

آرزو فلاحی با اشاره به تداوم اعمال حساسیت ویژه بر فعالیت خدمات ادارات و صنوف مختلف با توجه به پیک سوم بیماری کرونا و همه‌گیری آن، اظهارکرد: همه اقدامات اجرائی اکیپ‌های نظارتی بر اساس موازین و دستورالعمل های بهداشتی در این خصوص اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به فعالیت این اکیپ‌ها گریزی زد و افزود: در طی چهار روز گذشته 12 اکیپ از 2 اداره و 55 مرکز و مکان تهیه و توزیع مواد غذائی، 2 دفتر پیشخوان و 6 پاساژ بزرگ در شهر سنندج بازرسی شده که در روند این بازرسی‌ها 17 اخطاریه 24 ساعته بهداشتی به مراکز و صنوف مختلف و 11 اخطاریه نیز به کسبه پاساژهای مورد بازدید، صادر شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: همچنین تعداد 14 مورد از اخطاریه‌های صادر شده گذشته و 13 مورد شکایات مردمی به دلیل کسب نتیجه اقدامات صورت گرفته متصدیان مربوطه و صحت شکایات مورد پیگیری لازم قرار گرفته است.

 فلاحی خاطرنشان کرد: طی بازرسی‌های مذکور پنج مورد نان خبازی‌های سنندج نیز جهت تعیین میزان نمک استفاده شده و تست جوش شیرین مورد نمونه برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه به روند نظارت و پیگیری اقدامات بهبود آب شرب سنندج اشاره کرد و گفت: در طی همین مدت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز بر روند شستشو، گندزدائی و ضدعفونی نمودن مخزن ذخیره آب شرب توس نوذر نظارت داشته و همچنین از آب شرب مصرفی ۲۳ نقطه شهر سنندج نمونه برداری جهت تایید سلامت آب و تعداد 62 مورد تست کلرسنجی به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به فعالیت‌های این اکیپ‌ها در اقدامات کنترلی در تغسیل، تدفین و اعزام اموات مبتلا به کرونا، آموزش بازماندگان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم برگزاری مراسم ختم و همچنین پیگیری گزارشات مردمی در برگزاری مراسم‌های مختلف ختم و عروسی در شهر و روستا اشاره کرد

فلاحی با اشاره به فعالیت مراکز 16 ساعته سرپائی تست کرونا، تصریح کرد: نظارت بر فعالیت، ضدعفونی و گند زدائی این مراکز به صورت مستمر و روزانه توسط کارشناسان این مراکز صورت گرفته و در طی چهار روز گذشته تعداد 591 مورد تست کرونا از همشهریان سنندجی انجام شده است.

وی با بیان اینکه981 مورد غربالگری شهروندان سنندجی از لحاظ بیماری کرونا در مرحله سوم انجام شده است، یادآور شد: سه هزار و ۲۴۵ نفر از افراد در تماس اولیه با بیمار مورد قرنطینه خانگی قرار گرفته اند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران کرونا استانی اجتماعی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه کردستان عصر چهارشنبه در افتتاحیه این سمینار اظهار کرد: همه علوم با شدت و ضعف خاص نیازمند دانش ریاضی هستند اما متأسفانه به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم ارتباط مناسبی بین علوم با تعریف رشته‌های بین رشته‌ای برقرار کنیم.

حامد قادرزاده، هدف از برگزاری سمینارها، همایش‌ها و کنفرانس‎‌ها را شناخت دانشمندان حوزه‌های مختلف و ایجاد ارتباط بین بخشی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: اگر بخواهیم کشور توسعه یافته‌ای داشته باشیم، نیازمند دانش ریاضی هستیم چون بر اساس شناختی که از محیط به وجود می‌آید، باعث خواهد شد هزینه تمام شده بسیاری از فعالیت‌ها به حداقل برسد.

وی یادآور شد: امیدواریم در این سمینار علاوه بر فعالیت‌های تخصصی، برگزار کارگاه و ارائه مقاله به چند نکته از جمله درک اهمیت علم ریاضی و اینکه پایه اصلی بسیاری از فعالیت هاست، کمک کند و این مفهوم را نهادینه کند که ریاضیات برای پیشرفت و توسعه ضروری است و نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.

سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها با همکاری انجمن ریاضی ایران، دانشگاه فرهنگیان کردستان و بنیاد نخبگان استان کردستان در سنندج آغاز به کار کرد و تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه کردستان ادامه دارد.

کد خبر 6094585

دیگر خبرها

  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟