Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:13:14 GMT

مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر آماده افتتاح است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۸۸۵۵

مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر آماده افتتاح است

ساختمان درشکه خانه در بیرجند، ساختمان مخروبه‌ای بود که هیچ‌گونه استفاده‌ای از آن نمی‌شد، به همین دلیل با تدبیر شهرداری بیرجند در زمینه بهسازی فضاهای شهری، این مکان بازسازی و در حال حاضر به یکی از اماکن فاخر شهری تبدیل شده است.

شهردار بیرجند روز یکشنبه گفت: ساختمانی با عنوان درشکه خانه در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند وجود داشت که تقریبا مخروبه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی جاوید افزود: عملیات بهسازی این ساختمان از اوایل سال ۹۷ آغاز شد و با هزینه‌کرد مبلغی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد دارد.

وی اظهار داشت: این ساختمان با قدمت زیاد، وضعیت نابسامانی داشت که با تلاش حوزه عمران شهرداری دارای هویت شده و با موضوع پرمحتوایی مانند مرکز بیرجند شناسی جان تازه‌ای می‌گیرد.

شهردار بیرجند گفت: نظرات متفاوتی برای استفاده از این مکان مطرح بود که در نهایت در شورای اسلامی شهر، استفاده از آن به عنوان مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر تصویب شد.

وی با اشاره به کاربری این ساختمان پس از بهره‌برداری متناسب با فرهنگ، هنر، اقلیم و جغرافیای بیرجند خاطرنشان کرد: بخشی از این ساختمان برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف به نگارخانه اختصاص یافته و بخشی نیز برای برگزاری کلاس‌های هنری متناسب با فرهنگ و هنر منطقه در نظر گرفته شده است.

جاوید گفت: مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر بیرجند با قابلیت ثبت ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی مربوط به شهر در یک کالبد ایجاد شده و اختصاص یکی از اتاق‌های این مرکز به آثار مفاخر شهر بیرجند نیز در برنامه کاری است.

ساختمان درشکه خانه بیرجند که قدمت آن به زمان قاجار بر می‌گردد، ثبت ملی شده است.

باغ و عمارت اکبریه یکی از چهار اثر ثبت جهانی خراسان جنوبی نیز در شهر بیرجند قرار دارد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی مرمت شهرداری بیرجند موزه پروندهٔ خبری توسعه شهری و روستایی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی مرمت شهرداری بیرجند موزه خراسان جنوبی مرمت شهرداری بیرجند موزه اخبار کنکور مرکز بیرجند شناسی شهر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079911 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد