Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای شهر تبریز با تصویب کمک پنجاه میلیونی به رستوران کوتاه قامتان تبریز و افزایش دستمزد کارکنان آرامستان‌ها تا پایان کرونا به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، جلسه علنی شورای شهر تبریز با حضور تمامی اعضا صبح امروز آغاز به کار کرد. دستور جلسه اول شورا لایحه شهرداری تبریز در خصوص کمک مالی به مبلغ ۵۰میلیون تومان به مستاجر بوفه شماره ۷ واقع در دور استخر ائل گلی روبروی لونا پارک بود که ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این خصوص اظهار داشت: رستوران کوتاه قامتان در اختیار عده‌ای از این عزیزان است که در ماه‌های گذشته متضرر شدند و این لایحه به همین منظور آورده شده است، البته لایحه‌ای هم برای کمک به همه بوفه‌داران متضرر در ائل گلی آماده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرم محمدزاده با اشاره اینکه ضرر مالی این رستوران بسیار بیشتر بوده است، گفت: در این مجموعه کوتاه قامتان ماهی ۲۰ میلیون تومان اجاره می دهند و در روز های کرونایی نمی‌توانند این درآمد را کسب کنند.

وی با بیان اینکه رستوران آنها ماه‌هاست که زیان ده است و فکر نمی‌کنم ۵۰ میلیون تومان به درد آن ها بخورد، عنوان کرد: ما به آنها در جلسه شورا وعده کمک دادیم و نباید در اینگونه موارد مخالف باشیم.

پیشنهاد کمک به بوفه داران ائل گلی تبریز

سونیا اندیش هم با بیان اینکه در ماه‌های گذشته همه بوفه‌داران ائل‌گلی متضرر شدند نه تنها این مجموعه، یادآور شد: اگر بخواهیم تنها به این مجموعه کمک کنیم صدا باقی بوفه‌داران در می‌آید و پیشنهادم این است که این لایحه را نگه داریم تا لایحه اصلی برای کمک به همه بوفه‌داران آماده شود.

در نهایت لایحه کمک پنجاه میلیونی به مجموعه رستوران کوتاه قامتان با رای اعضا به تصویب رسید.

دستور جلسه دوم، لایحه شهرداری تبریزمبنی برتجویز انجام توافق ومصالحه فیمابین شهرداری تبریز و شرکت آب وفاضلاب استان در قالب اعتبارات بودجه مصوب سالجاری منطقه ۹ بود که شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در این باره توضیح داد: انتقال خط لوله آب و تصفیه خانه در شهرک خاوران ظاهرا در جلسه ستاد بحران استانداری تصویب شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند به این پروژه انتقال آب به شرق تبریز کمک کند، گفت: البته موضوع تامین آب ربطی به شهرداری ندارد.

عبدالله تقی‌پور هم با انتقاد از نوع برخورد با این موضوع ابراز داشت: اگر قرار است که دستور جلسه‌ای که تعیین شده را تصویب کنیم چون رای بالادستی است، این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر چنین نیست، باید بدانیم حفر چاه و انتقال آب به شهرک خاوران‌ به چه کاری خواهد آمد و چقدر ضروری است زیرا برای یک قطعه هزینه ۱۵ میلیاردی انجام خواهیم داد.

انتقال خط لوله آب به خاوران باید انجام شود

شهین‌باهر، شهردار تبریز با بیان اینکه این لایحه در خصوص انتقال آب و تقویب آب شهرک خاوران و شرق تبریز است، عنوان کرد: خط لوله آب را می‌خواهند از کنار اتوبان بگذرد که این امر اجتناب ناپذیر است و باید همکاری کنیم اما شهرداری هم زمینی در اختیار آب و فاضلاب برای احداث تصفیه خانه قرار می‌دهد.

در نهایت تصویب این لایحه موکول به جلسه آینده و توضیحات آب و فاضلاب در این خصوص شد.

دستور جلسه بعدی شورا لایحه شهرداری مبنی بر اعمال مساعدت و کمک مالی یک میلیون تومانی به شاغلین سازمان آرامستان‌ها بود که محرم محرم زاده در این خصوص توضیح داد: در بازدیدی که از مجموعه وادی رحمت داشتیم وضعیت شاغلین آنجا بسیار نامناسب است و هیچ تناسبی بین کار آنها و مبلغی که دریافت می‌کنند، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان آرامستان وادی رحمت هم جان خودشان و هم خانواده‌شان به خطر می‌افتد، گفت: پیشنهادم این است که تا زمانیکه کرونا وجود دارد هرماه علاوه بر حقوق دو میلیون تومان اضافه به آنان پرداخت شود تا مشکلاتشان حل شود.

اندیش با بیان اینکه ۱۳۰ نفر در وادی رحمت اعم از قبرکن، غسال و… کار می‌کنند، یادآور شد: یک میلیون تومان مبلغ بسیار کمی برای کمک به آنهاست.

محمدحسن اسوتچی با انتقاد از ناقص بودن این لایحه ابراز داشت: جالب است که اسم افرادی که در کفن‌ودفن کار می‌کنند در این لیست نیست! باید به همه کارکنان وادی رحمت این مبلغ پرداخت شود.

وی با اشاره به تصویب هبه در شورای شهر تبریز گفت: شهرداری به همه کمک می‌کند به جز کارکنان خودش!

کراهتِ کارگران از رد شدن از کنار وادی رحمت!

شهین‌باهر، شهردار تبریز با بیان سختی کار شاغلان آرامستان‌ها توضیح داد: در جلسه بخش خصوصی با دولت کارخانه‌داران می‌گفتند که کارگران اعلام می‌کنند چون اتوبوس از وادی رحمت رد می‌شود، نمی‌خواهیم کار کنیم.

وی ادامه داد: آنها از رد شدن از وادی رحمت هم کراهت دارند در حالیکه ۱۸۰ نفر در وادی رحمت کار می‌کنند و دیده نمی‌شوند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به ۴۵ بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا دفن می‌شود، یادآور شد: پیشنهادم این است که تا عید یک میلیون به عنوان پاداش به آنها پرداخت شود.

با رای اکثریت اعضای شورا کمک یک میلیونی و افزایش یک میلیون تومانی حقوق به تصویب رسید.

در ادامه همچنین دستور چهارم جلسه مبنی بر استرداد لایحه شهرداری تبریز درخصوص استسفاریه بند ۱۷ جلسه ۱۸۸ مصوبه شورای شهر بررسی شده و تصویب شد.

تعیین اعضای شورا در کمیسیون‌های ماده ۵۵

دستور بعدی جلسه مبنی برتعیین اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز درکمیسیون های بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها بود که تقی پور در این خصوص گفت: کمیسیونی مرکب از سه نفر به تعیین انجمن شهر اعضای این کمسیون خواهند شد. هفت نفر از اعضا که خواهان حضور در این کمیسیون ها هستند می توانند حضور داشته باشند.

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: ما ۱۴نفر را قرعه کشی میکنیم تا مشخص شود در این کمسیون ها اعضا چه کسانی هستند.

در پایان با رای گیری، اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز درکمیسیون های بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها مشخص شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر تبریز شهرداری تبریز لایحه شهرداری میلیون تومان شهردار تبریز کوتاه قامتان شهرک خاوران بوفه داران دستور جلسه اعضای شورا خط لوله آب وادی رحمت یک میلیون ائل گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: طی حادثه‌ای در عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، دو کارگر جانشان را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ با بیان اینکه اشاره به فوت دو کارگر حین حادثه‌ای که پیش از ظهر امروز رخ داده است، اظهار کرد: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه پنج حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاک‌برداری دچار حادثه شدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، افزود: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متأسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تأسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضائی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

لازم به ذکر است که شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

کد خبر 748421

دیگر خبرها

  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز