Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:46:46 GMT

مجاهدت‌های سپاه ایلام در میدان نبرد با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۳۱۵۹

مجاهدت‌های سپاه ایلام در میدان نبرد با کرونا

به گزارش ایرنا، سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یکی از نهادهایی است که از همان ابتدای شیوع این بیماری با تمام تجهیزات بهداشتی، بیولوژیکی و درمانی خود به صحنه آمد و در حوزه های مختلف مبارزه با کرونا و حمایت از گروه های آسیب پذیر به طور جدی وارد عرصه شد.

سپاه در مبحث بهداشت، درمان، بکارگیری پرسنل درمان، احداث نقاهتگاه، کمک های مومنانه، پویش های همگانی، دفاع بیولوژیکی، ضدعفونی و گندزدایی شهرهای مختلف، تولید و توزیع اقلام بهداشتی مختلف و ایجاد کارگاه های تولیدی ملزومات بهداشتی چون ماسک و محلول ضدعفونی حضوری منسجم و پررنگ داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارگان نظامی از همان روزهای اولیه برای مهار کرونا به پای کار آمد و هماهنگ با خواسته ها و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی ( به عنوان متولی و خط مقدم پیکار با این بیماری) مجاهدانه در عرصه مدیریت مقابله با کرونا باقی ماند و این روند حضور جدی در صحنه مهار کرونا با گذشت بیش از هشت از ماه کماکان ادامه دارد.

 سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به طور خودجوش یکی از اعضای ثابت و اصلی پویش هایی چون امید و همدلی و کمک مومنانه بود و از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج برای اجرای مطلوب این پویش ها بهره برد و طی چندین مرحله تعداد زیادی از خانواده های نیازمند و مشاغل آسیب دیده از کرونا را حمایت کرد.

یکی از مهمترین حوزه های فعالیت سپاه در موضوع مهار کرونا، معاونت بهداشت و درمان سپاه است که از همان ابتدایی ترین روزهای شیوع کرونا با تمام نیرو و تجهیزات خود وارد میدان عمل شد و این خدمات رسانی های درمانی و بهداشتی کماکان ادامه دارد.

معاون بهداشت و درمان سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: این معاونت از همان ابتدای شیوع کرونا تاکنون در حوزه های مختلفی چون تولید ماسک، مواد ضدعفونی، گندزدایی و مبارزه بیولوژیک، کادر درمان و نقاهتگاه وارد عرصه مبارزه با کرونا شد و همپا و گاه فراتر از سایر دستگاه های مختلف هماهنگ با اهداف و خواسته های دانشگاه علوم پزشکی حرکت کرد.

غلامرضا علی محمدی افزود: علاوه بر مبارزه با کرونا، زمینه اشتغال و به کارگیری تعدادی از افراد کم بضاعت یا بیماران خاص با توان مالی ضعیف در کارگاه های تولیدی سپاه استان فراهم شده و نیز از نیرو و توان بسیج مردمی نیز در راستای پیشبرد اهداف مبارزه با کرونا استفاده شده است.

وی یادآور شد: سپاه استان از ابتدای شیوع کرونا نسبت به ایجاد قرارگاه زیستی در قالب قرارگاه امام رضا(ع) در سطح استان و شهرستان های تابعه اقدام کرد و تمام فعالیت ها در خصوص مبارزه با کرونا در ذیل این قرارگاه گنجانده شده است.

 تولید ماسک

  باتوجه به اینکه در ابتدای شیوع کرونا، استان با کمبود شدید ماسک مواجه شد، معاونت بهداشت و درمان سپاه استان ۲۰ کارگاه خیاطی تولید ماسک استاندارد را راه اندازی و بیش از ۷۰۰ هزار ماسک در آن برهه چند ماهه تولید کرد.

در حال حاضر با توجه به شرایط و نیاز مراکز درمانی استان و پرسنل درمان یک کارگاه تولید ماسک سه لایه جراحی مطابق استانداردهای وزارت بهداشت راه اندازی شده که ظرفیت تولید این ماسک روزانه ۲۰۰ هزار ماسک است.

در کارگاه تولید ماسک سه لایه جراحی ۱۶ نفر از افراد تحت تکفل بیماران سرطانی استان که مددجوی موسسه امدادگران عاشورا هستندبه تولید ماسک اشتغال دارند و نیز درصد عمده ای از سود این کار جهت حل مشکلات این بیماران در استان هزینه می شود.

ضدعفونی

در ابتدای شیوع کرونا و بروز پاره ای از مشکلات در زمینه تامین و توزیع الکل، معاونت بهداشت و درمان سپاه به کمک دانشگاه علوم پزشکی به ویژه معاونت غذا و دارو آمد و در زمینه تامین و توزیع الکل نگاه ویژه داشت.

درمانگاه های سپاه استان به صورت روزانه کار توزیع  الکل مورد نیاز مصرف کنندگان را در دستور کار داشتند و در حال حاضر نیز بدون کوچکترین کمبودی مواد ضدعفونی بر پایه الکل تهیه و در داروخانه شهدای ایلام به نرخ مصوب توزیع می شود.

جامعه هدف این معاونت جهت خدمات رسانی در زمینه تامین و توزیع انواع اقلام بهداشتی همه اقشار مردم اعم از روستاها و شهرهای استان بوده است که به تناسب جمعیت و نیاز هر منطقه برای آنها اقلام بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

گندزدایی و مبارزه بیولوژیک

باتوجه به اینکه ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی یکی از اهداف مهم این معاونت و سپاه در سطح کشور و استان بود، تاکنون ۲۰ مرحله رزمایش دفاع بیولوژیک در سطح استان اجرا شده است که در این رزمایش ها بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار لیتر مواد ضدعفونی و گندزدا در حدود هفت هزار نقطه مهم استان از جمله مقرها و پادگان های نظامی با بروزترین مواد نانو گندزدایی شد.

در این زمینه از ۲۵۰ دستگاه خودروی سبک، سنگین و تخصصی بهره گیری شد و باتوجه به اینکه حفظ سلامت شهروندان و آحاد مردم جامعه برای سپاه از اهمیت خاصی برخودار است، در صورت تصویب ستاد استانی کرونا سپاه آماده همکاری در زمینه گندزدایی و دفاع بیولوژیک است.

کادر درمان و ایجاد نقاهتگاه

علاوه بر اینکه در ایام ابتدایی شیوع این ویروس معاونت بهداشت و درمان سپاه تعدادی از کارکنان درمانی خود را مامور به خدمت برای بخش های درمانی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی کرد و در حال حاضر تمام استعداد ۱۰۰ درصد پرسنل درمان سپاه مستقر در درمانگاه های سازمانی و بسیج در حال خدمت به مردم هستند.

بنا به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ورود دستگاه های نظامی به موضوع مبارزه با کرونا و اطاعت امر سپاه به عنوان یکی از نهادهای نظامی از فرمان رهبری، با دستور فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی مقرر شد، سپاه استان ایلام نیز همراستا با سایر استان های کشور تمام توان درمانی و تجهیزات پزشکی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

معاونت بهداشت و درمان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در کنار خدمات مختلف درمانی و بهداشتی، برپایی و ایجاد یک نقاهتگاه ویژه بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا را پیگیری کرد که این نقاهتگاه با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر با همکاری سایر نهادها اعم از ستاد استانی مبارزه با کرونا، دانشگاه علوم پزشکی ، شهرداری ، اداره ورزش و جوانان و هلال‌احمر در مدت کمتر از ۴۸ ساعت و با بالاترین کیفیت و در بخش های مختلف درمانی محقق شد.

سپاه استان ایلام آمادگی کامل دارد در صورت نیاز یک بیمارستان صحرایی را با تجهیزات و امکانات و تامین کادر درمانی برپا کند.

ویروس کرونا که اسفند ماه سال گذشته برای اولین بار در کشور ایران و به تبع آن استان ایلام را درگیر پیچیدگی ها خود کرد و این ویرس ناشناخته هم اکنون شرایط استان ایلام را در وضعیت بحرانی سیاه و قرمز قرار داده است و هر روز تعداد زیادی از ساکنان این استان را به کام مرگ می فرستد و تعداد زیادی را نیز به خود مبتلا می گرداند.

مبارزه با این ویروس در ابعاد درمانی، بهداشتی، اقتصادی و صنفی کماکان ادامه دارد.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مقام معظم رهبری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مقام معظم رهبری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مقام معظم رهبری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور معاونت بهداشت و درمان سپاه دانشگاه علوم پزشکی سپاه امیرالمومنین ابتدای شیوع کرونا مبارزه با کرونا استان ایلام سپاه استان تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند.

اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان

جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.
این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.

طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود.

معرفی خیریه‌ پزشکی نوین

ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.

این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه