Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات جدید نشان می دهد که نرخ از دست رفتن صفحات یخ گرینلند شتاب بیشتری یافته و تا سال 2100 به بالاترین نرخ خود در 12 هزار سال گذشته خواهد رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از ساینس نیوز، بر اساس گزارشی که در مجله نیچر منتشر شده است در سال 2100 گرینلند صفحات یخی خود را از دست خواهد داد.

از دهه 1990، صفحات یخ گرینلند شروع به از دست رفتن کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر آب حاصل از ذوب یخ در این مناطق باعث شده است تا سطح آب دریا تا 0.7 میلیمتر بالا بیاید.

جانسون برینر، یخچال شناس از دانشگاه بوفالو نیویورک تایم لاینی از تغییرات صفحات یخ گرینلد از 11 هزار سال گذشته تا سال 2100 را ترسیم کرده است.

دانشمندان تونسته اند شبیه سازی های ترکیبی بین یخ و اقلیم را با مشاهدات مختلف خود یکجا جمع کند. آنها به این نتیجه رسیدند که صخره های سنگی حالا در این مناطق بر یخچال ها برتری می جویند.

در دوران اقلیم گرم سابق در 10 هزار تا 7 هزار سال پیش، گرینلند در هر قرن حدود 6 هزار میلیارد تن متریک یخ از دست داده بود. اما بین سال های 2000 تا 2018 متوسط نرخ یخی مشابهی که از بین رفته است حدود 6100 میلیارد تن در هر قرن بوده است.

بنابراین در قرن آینده سرعت از دست رفتن یخ باز هم بیشتر خواهد شد. اما میزان یخ از دست رفته کاملا به مقدار گازهای گلخانه ای منتشر شده بستگی دارد: بر اساس سناریوی کاهش انتشارات تا سال 2100 میزان یخی که از دست می رود حدود 8800 میلیارد تن در هر قرن خواهد بود. اما اگر انتشارات کاهش نیابد نرخ از دست رفتن یخ یخچال ها برابر با 35900 میلیارد تن در هر قرن خواهد بود.

دانشمندان  می گویند حتی اگر بشر میزان انتشارات گازهای گلخانه ای را کنترل کند باز هم نرخ از دست رفتن یخ یخچال های گرینلند بسیار بیشتر ازدوران گرم بودن اولیه زمین است.

برچسب هاانرژی امروز تغییرات اقلیم گرمایش جهانی گرینلند

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز تغییرات اقلیم گرمایش جهانی گرینلند آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو دست رفتن میلیارد تن هزار سال سال 2100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد