Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تجمع کنندگان ابتدا در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد زیارت امین الله را قرائت کردند و سپس با سردادن شعارهایی همچون "لبیک یا حیدر، با آل علی هرکه درافتاد برافتاد، لبیک یا رسول الله، مرگ بر ضد ولایت فقیه، ای دشمن اهل بیت ننگت باد، فحاش بر ائمه اعدام باید گردد، توهین‌گر فاطمه اعدام باید گردد، مرگ بر نوچه دست مکرون، مرگ بر بازیچه فرانسه"، انزجار خود را نسبت به جسارت به اهل بیت (ع) اعلام کرده و راهی صحن قدس حرم مطهر رضوی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمان بارگاه رضوی پس از مفروش کردن این صحن و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، بر رعایت نکات بهداشتی در این تجمع نظارت داشتند.

یکی از روحانیون حاضر در این تجمع گفت: اولین مدافع حرم نبوی، حضرت علی (ع) بود که با جسارت کنندگان به پیامبر (ص) برخورد کرد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حاتمی افزود: پیامبر اسلام (ص) در جریان فتح مکه از افرادی که با سنگ پرانی به وی جسارت کرده بودند گذشت کرد ولی افرادی را که به ایشان جسارت زبانی کرده بودند، مهدورالدم معرفی کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که اهل بیت (ع) افرادی را که جسارت زبانی می کردند مورد لعن خود قرار دادند ما نیز در مورد جسارت کنندگان به این خاندان ساکت نخواهیم نشست.

درپی انتشار خبری طی هفته گذشته مبنی براهانت یکی از باشگاه‌داران و مربیان رشته بدنسازی و پرورش اندام در مشهد به مقدسات اسلامی که در صفحه اینستاگرامی خود در واکنش به تعطیلی مجدد باشگاه‌های ورزشی منتشر کرده بود، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد: با دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد، فرد توهین کننده به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) توسط ضابطان دستگاه قضایی دستگیر شد.

برهمین اساس، پرونده ویژه‌ای در این زمینه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل و تحقیقات از این فرد آغاز شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: مجوز باشگاه فردی که در مشهد به ساحت ائمه اطهار (ع) توهین کرده باطل می‌شود.

فرزاد فتاحی افزود: از ابتدای امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی باشگاه داران با ما همکاری لازم را داشتند اما این بار یکی از باشگاه داران در مشهد با انتشار مطالبی توهین‌آمیز  دل همه مسلمانان را سوزاند.

وی ادامه داد: هیچگاه جامعه ورزشی چنین افرادی را تایید نمی‌کند و تمامی همکاران من و ورزشکاران از این رویداد ناراحت هستند.

فتاحی بر اولویت فرهنگ و ارزش‌های دینی تاکید کرد و گفت: به نمایندگی از جامعه ورزشی از تمام کسانی که از این بی ادبی اندوهگین شدند عذرخواهی می‌کنیم و از مردم میخواهیم که اجازه دهند مقام‌های قضایی این موضوع را پیگیری کنند.

هفته گذشته نیز تجمعی در اعتراض به این هتاکی از سوی مردم مشهد مقابل باشگاه ورزشی فرد اهانت کننده در بولوار شهید دستغیب این شهر برگزار شد.

کد خبر 563642 برچسب‌ها مشهد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد