Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان با پیشنهاد اینکه نانوایان می توانند سیستم شماره دهی را برای مشتریان خود فعال کنند، گفت: افزایش نرخ نان تحولی ایجاد کرده تا صاحبان نانوایی ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به استخدام یک کارگر اضافه تنها برای جابجایی پول و یا کارت بانکی جهت هزینه نان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا خواجه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بیشترین تخلفات رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مربوط به صنف نانوایان است، اظهار کرد: این موضوع به یک عقب ماندگی طولانی مدت در صنف نانوایان برمی گردد که نرخ نان هیچ تغییری نکرد، البته در اصفهان طی دو سال گذشته افزایش نرخ نان اعمال شد.

وی با بیان اینکه نرخ گذاری جدید باعث می شود تا نانوا توان استخدام نیروی جدید داشته باشد، تصریح کرد: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها مستلزم استخدام یک یا دو نفر نیروی جدید در نانوایی است که با توجه به عقب افتادگی نرخ نان، این موضوع تاکنون امکان پذیر نبود، البته افزایش نرخ نان موجب تحولی در رفع این مشکل شده است.

کارگر نانوایی در کنار تنور، امکان ماسک زدن ندارد

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه کارگر نانوایی که کنار تنور کار می کند امکان ماسک زدن را ندارد، چرا که در حین کار عرق می کند و این کار طاقت فرساست، توضیح داد: طبق پروتکل های بهداشتی هر ماسک در نانوایی ها تنها دو ساعت قابلیت استفاده دارد و نانوا باید آن را تعویض کند، چراکه در حین کار عرق می کند اما در عمل به دلیل مسائل مالی این موضوع امکان پذیر نیست.

وی گفت: در درجه نخست برای رعایت پروتکل های بهداشتی نانوا باید نسبت به تامین مالی کارگر اضافه که هیچ ارتباطی با نان ندارد و تنها پول و کارت را جابجا می کند، اقدام کند؛ البته تا پیش از افزایش نرخ نان این کار امکان پذیر نبود، اما افزایش نرخ نان تحولی ایجاد کرده تا صاحبان نانوایی ها نسبت به استخدام یک کارگر اقدام کنند.

خواجه با بیان اینکه با افزایش نرخ نان، این ایراد به نانوایان وارد است، گفت: بازرسان اتحادیه و بازرسی اتاق اصناف باید در ابتدا این موضوع را به صورت شفاهی به صاحبان نانوایی ها گوشزد کنند تا بتوان شیوع کرونا را از این مسیر کنترل کنیم.

بیشترین تخلف نانوایان در شرایط فعلی کرونا، مربوط به فروش نان است

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف نانوایان در شرایط فعلی کرونا، مربوط به فروش نان است، تاکید کرد: بیشترین گزارش ها از این ناحیه است که فردی که به مشتریان نان می دهد، همزمان پول و یا کارت را جابجا می کند و این احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد.

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان همچنین گفت: از سوی دیگر برخی مردم در رعایت فاصله اجتماعی در پشت میز نانوایی ها کوتاهی می کنند و اصرار به تجمع و رعایت نکردن این فاصله دارند.

نانوایان سیستم شماره دهی به مشتریان را فعال کنند

وی پیشنهاد داد: برای حل این مشکل، نانوایان می توانند سیستم شماره دهی را به مشتریان خود فعال کنند.

خواجه با بیان اینکه وزارت بهداشت پیش از شیوع کرونا در کشور طی آماری اعلام کرد که نانوایان از نظر رعایت موارد بهداشتی ۷۰ درصد عقب تر از بقیه اصناف هستند، گفت: بخشی از این تخلفات و عقب افتادگی ها به این دلیل است که طی سال های گذشته بدون هیچ بررسی و تخصصی به هر فردی مجوز و پروانه نانوایی داده شد، در این شرایط شاهد عدم رعایت موارد بهداشتی در برخی نانوایی ها هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نانوايي نان کروناویروس همه باهم علیه کرونا پروتکل های بهداشتی مشتري تنور ماسک زدن پروتکل های بهداشتی افزایش نرخ نان نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز