Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه روستای گلابر پذیرای جمع کثیری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی در طول سال می‌باشد، طرح پیاده رو سازی، کف سازی و زیباسازی در این روستای گردشگری انجام شد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او افزود: کف سازی پیاده راه اطراف چهل پله گلابر، رنگ آمیزی نرده ها، تعمیرآلاچیق و استحکام بخشی در گلابر انجام شد تا از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود.   ارجمند ادامه داد: پیاده راه‌های گردشگری، رابط اصلی و پیوند دهنده فضا‌های پویای شهری و گردشگران هستند و می‌توانند علاوه بر نقش اقتصادی و اجتماعی، عامل اساسی توسعه گردشگری شهری و حضور فعال گردشگران در فضا‌های شهری، محسوب شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خاطرنشان کرد: توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی می‌شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد و با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در روستای گلابر، این امکان برای گردشگران و اهالی ایجاد شده است تا این مسیر بکر و زیبا را به صورت پیاده طی کنند.

او در ادامه تشریح کرد: روستای گلابر در ۵۲ کیلومتری جنوب زنجان واقع شده است، این روستا طبق تقسیمات جغرافیایی در بخش مرکزی و دهستان گلابر واقع شده است.   ارجمند گفت: ۴۰ پله ساسانی که با توجه به کاوش‌های صورت گرفته قدمتی بیش از ۴هزار سال قبل از میلاد دارد، جزیره‌ای در وسط سد، منظره چشم نواز سد گلابر، مسجد قدیمی گلابر و طبیعت زیبای آن از چشم انداز‌های این روستا محسوب می‌شود.   انتهای پیام /ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری روستای گلابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم

آفتاب‌‌نیوز :

آتش سوزی بامداد پنجشنبه ( ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان منجر به خسارت گسترده و از بین رفتن ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی شد.

روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری رشت در دهستان چوبر در منطقه سردسیری و در دامنه کوه اسلار و ونی قرار دارد که به سبب وجود ساختمان‌های زیبا، رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و چشمه های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در بهار و تابستان میزبان گردشگران و زائران است.

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در روستای انگشتجان تسوج شهر شبستر
  • وقوع سیل در انگشتجان تسوج
  • تصاویر | ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم
  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ویرانه برجای‌مانده از آتش‌سوزی روستای گردشگری
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود