Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:26:24 GMT

شکست ترامپ و رنگ عوض کردن «دحلان»، مشاور ابوظبی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۳۶۹۸

شکست ترامپ و رنگ عوض کردن «دحلان»، مشاور ابوظبی

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از جمله شخصیت‌هایی که از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آمریکا استقبال کرد «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح فلسطین و نزدیک به «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی بود.

روزنامه «الشرق» قطر امروز دوشنبه در گزارشی در این بار نوشت، بن‌زاید در پی پیروزی خط مشی جدیدی برای مسأله فلسطین ترسیم کرده است؛ دحلان به دستور مستقیم یا غیرمستقیم توییتی را نوشته تا سابقه طولانی مدت خود در برچیدن مسأله فلسطین را پاک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این توییت نوشته، پیروزی جو بایدن تحولی مثبت است که خطرات ائتلاف «دونالد ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو» برای مسأله فلسطین را محدود و افق‌ها برای مسیر صلح جدید بر اساس راهکار دو دولتی را باز می‌کند.

این توییت دحلان به عقیده بسیاری تلاش برای منفک شدن از سال‌های طولانی بود که وی برای کسب رضایت رژیم صهیونیستی و نزدیکی به سران این رژیم تلاش می‌کرد تا خود را رابط میان برخی طرف‌های دارای اهداف و منافع مشترک قرار دهد.

دحلان رنگ عوض می‌کند

در ادامه این گزارش آمده، «دونالد ترامپ» در طول چهار سال ریاست‌جمهوری به بهانه تحقق صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، چیزهای زیادی به رژیم اسرائیل برای تثبیت حضور در منطقه غرب آسیا داد. در این زمان دحلان یا همان «ابوفادی» با بازی نقش‌هایی اصلی، با توطئه آمریکایی-اسرائیلی همراه شده بود اما دقایقی از پیروزی بایدن نگذشته بود که وی رنگ عوض کرد و اینچنین توییتی را در صفحه توییتر خود قرار داد.

 

الشرق افزود، علی‌رغم غیبت دحلان از صحنه رسمی فلسطین، اما نام وی از سناریوهای مربوط به جانشینی «محمد عباس» حدف نشد. ترامپ برای اجرای «معامله قرن» به کسی برای همراهی نیاز داشت و دحلان گزینه مناسب این امر بود، کسی که برای منفعت خود آماده فروش همه چیز است.

در این گزارش آمده، اما محمد دحلان اکنون و با روی کار آمدن بایدن سعی دارد خود را فردی مخلص و نجات دهنده ملت فلسطین نشان دهد ، او همچنین تلاش می‌کند که دیدگاه‌های خود را به جنبش حماس نزدیک نشان دهد.

الشرق در پایان نوشت، دحلان همان شخصی بود که دولت ترامپ وی را برای نشستن بر کرسی ریاست کرانه باختری و نوار غزه آماده می‌کرد تا هم معامله قرن اجرایی و هم اهداف بن زاید برای ضربه به مقاومت فلسطین محقق شود اما نتایج انتخابات آمریکا این مسیر را تغییر دارد و دحلان و آرزوهای وی را نقش بر آب کرد اگرچه سابقه وی نشان می‎دهد او قادر به تغییر رنگ و هماهنگ کردن خود با دولت جدید آمریکاست.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: حمزه فلسطین محمد دحلان بن زاید آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت

مصطفی کارخانه به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی کارخانه که در ادوار مختلف در تیم‌های ملی به عنوان سرمربی، مربی، مدیر فنی، و سرپرست حضور داشت و چند سالی عضو هیات‌رییسه و کمیته فنی فدراسیون بود، در این فدراسیون به عنوان مشاور عالی تقوی انتخاب شد.

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و همچنین دبیر کمیته فنی منصوب کرد.

در متن این حکم آمده:

«با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!