Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهم‌ترین مشکلات آموزشی دانشگاه‌ها اظهار کرد: برای شناسایی مهم‌ترین مشکلات آموزشی دانشگاه‌ها بحث اقدامات و برنامه ریزی بلندمدت لازم خواهد بود.

او افزود: هدف دانشگاه الزهرا (س) قدم برداشتن به سمت و سوی آموزش در رشته‌هایی بوده که نیاز اساسی جامعه است، برنامه‌هایی مانند کارآفرینی و مهارت آموزی که از طریق وزارتخانه اعلام شده و یا هدفمند کردن رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها که تحت عنوان پارسا معروف هستند، این نکته را نشان می‌دهند که آموزش‌های ما باید متناسب با نیاز بازار کار و نیاز‌های کشور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانظری تصریح کرد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص توجه به علوم پایه، ریاضیات و فیزیک را هم درک کرده و برای انجام آن در تلاش هستیم. از سوی دیگر جذب دانشجوی خوب مستلزم بالابردن نرخ اشتغال فارغ التحصیلان است که در دانشگاه الزهرا (س) مانند برخی از دانشگاه‌های دیگر مرکزی برای پایش فارغ‌التحصیلان ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: از چشم انداز‌های کوتاه‌مدت برای رفع دغدغه یا مشکل اصلی دانشگاه این است که بتوانیم آموزش‌های مجازی را به یک سطح کیفیت قابل قبول برسانیم و در واقع خلاءهایی که از طریق عدم حضور دانشجو در دانشگاه ایجاد شده است را به حداقل برسانیم.

او بیان کرد: کیفیت آموزش مجازی به کیفیت تولید محتوا، تسلط استاد به ابزار و روش‌های آموزش در محیط مجازی، اینترنت مناسب، تجهیزات مناسب برای مخابره و دریافت آموزش‌های مجازی بستگی دارد، اما متأسفانه دانشجویان از لحاظ دسترسی به اینترنت، لپ‌تاپ، تبلت و یا رایانه‌های شخصی مشکلاتی دارند زیرا قیمت تمامی این ابزار‌ها حتی گوهش‌های هوشمند به دلیل افزایش قیمت ارز به شدت افزایش پیدا کرده است. با توجه به شرایط اقتصادی بسیاری از دانشجویان تجهیزات لازم را جهت استفاده از آموزش مجازی ندارند.

ملانظری درباره تاثیرات کرونا بر بخش‌های آموزشی دانشگاه گفت: به نظر می‌رسد کرونا بر بخش‌های آموزشی، ضمن اینکه تهدید و مشکلاتی را ایجاد کرده است، فرصت‌هایی را هم به وجود آورده است. مهم‌ترین فرصت این است که اعضای هیات علمی ما به سرعت آموزش‌های پایه را جهت تدریس در محیط مجازی کسب کرده ا‌ند و تلاش‌های زیادی می‌کنند که مهارت‌های شان را در این حوزه افزایش دهند و نارسایی‌ها و کاستی‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

آموزش‌های مجازی بعد از کرونا افزایش یافته است

او افزود: مسئله دیگری که به عنوان فرصت کرونایی مطرح شده این است که آموزش‌های مجازی بعد از کرونا افزایش یافته است. بخشی از کلاس‌های مان را در گذشته در کانکس و پردیسی که در مدرسه قبلی هست را برگزار کنیم در حال حاضر این فرصت به ما کمک می‌کند که فضا‌های زیادی آزاد شود و ما حداقل از نظر کمبود فضا که مسئله جدی ما بوده است، مشکلی نداشته باشیم.

ملانظری در پایان یادآوری کرد: از دیگر فرصت‌های مهم آموزش مجازی بر دانشگاه‌ها می‌توان به بحث پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی اشاره کرد که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی برگزار می‌شوند و از این نظر مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید

پذیرش ۳۰۰۰ دانشجوی جدید الورود در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) ورود دانشگاه الزهرا (س) به پروژه سوگ درمانی دانشجویان در ایام کرونا امتحانات پایان ترم دانشگاه الزهرا(س) غیرحضوری برگزار می‌شود آخرین اقدامات دانشگاه الزهرا(س) برای مقابله با ویروس کرونا کمک‌های مالی دانشگاه الزهرا(س) به بیمارستان مسیح دانشوری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا س آموزش مجازی ویروس کرونا آموزش های مجازی دانشگاه الزهرا آموزش مجازی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

برای اینکه فردی سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شود، هر شبانه روز به چند ساعت خواب عمیق نیاز دارد. در حالی که کیفیت خواب با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما بسیاری از جوانان نیز مشکلات خواب را گزارش می‌کنند.

داشتن خواب باکیفیت، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، از استرس می‌کاهد و خلق و خو و تمرکز را نیز بهبود می‌دهد.

همچنین برخی عادات مخرب هم بر کیفیت خواب افراد تاثیر می‌گذارند که آگاهی از آن‌ها و مدیریت صحیح این عادت‌ها می‌تواند مفید و در بهبود سلامت کلی فرد موثر باشد.

در ادامه به نقل از نشریه "هندوستان تایمز" به برخی از این عادات اشاره می‌کنیم:

* استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن همراه شما ساطع می‌شود، کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور آبی می‌تواند تولید ملاتونین در بدن را که هورمون اصلی کنترل کننده چرخه خواب و بیداری است، مختل کند. ملاتونین ناکافی می‌تواند باعث بی خوابی، حساس شدن و خواب آلودگی در طول روز شود.

* خوردن مقدار زیادی غذا قبل از خواب

خوردن یک وعده غذایی پر حجم کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند بر کیفیت خواب تاثیر گذاشته و به خواب رفتن را مشکل کند.

* مصرف بی رویه کافئین

مصرف بیش از اندازه قهوه منجر به اختلالات خواب می‌شود. کافئین محرکی است که می‌تواند به خواب رفتن را سخت کند.

* قرار نگرفتن در معرض نور طبیعی

زمانی که خود را از نور خورشید محروم می‌کنیم، سطح ملانین را کاهش می‌دهیم. ملانین، ملاتونین را می‌سازد که به چرخه خواب کمک می‌کند.

* بی توجهی به افزایش استرس 

سطوح بالای استرس با طولانی شدن مدت زمان به خواب رفتن و اختلالات خواب مرتبط است. کم خوابی سیستم واکنش بدن به استرس را تحریک می‌کند و منجر به افزایش هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول می‌شود که بر خواب تاثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند