Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم مجدمی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی رصد و پایش مناطق کوخه‌نشینی و تالابی در شادگان برای صید و زنده‌گیری پرندگان شکاری در یکی از نقاط مهم تالاب بین المللی شادگان‌ تاکنون ۲۰ باب کوخه بازگیری شناسایی و تخریب شدند.
وی افزود: ادوات صید و زنده‌گیری پرندگان شکاری از جمله سنقر، دلیجه و قمری کشف و ۲۶ پرنده پس از اطمینان از سلامت آنها در طبیعت رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجدمی اظهار کرد: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی و برعهده عموم مردم است.
وی از اهالی روستاهای همجوار تالاب بین‌المللی شادگان و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف گزارش‌های خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند و یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت  قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.
کوخه نشینی روشی برای صید پرندگان شکاری است.گودالی است به عمق بیش از یک متر که در زمین حفر و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می شود.
درجلوی کوخه سه رشته تور پهن می‌شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن دراین گودال و طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است. این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با  آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.  

الاب بین‌المللی شادگان در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد و از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.

برچسب‌ها معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب شادگان تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان تخریب محیط زیست شادگان تخریب محیط زیست اخبار کنکور بین المللی شادگان پرندگان شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، بمناسبت روز زمین پاک طرح جمع آوری و پاکسازی حریم و محیط پیرامونی امامزاده و تالاب پیرسلمان تنها تالاب زنده استان همدان از زباله با حضور کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان و شهرستان، همکاران شرکت صنعتی صبا نور، مدیران  دستگاه‌های اجرایی اسدآباد و جمعی از دوستداران محیط زیست در راستای حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط از زباله انجام شد.

تالاب پیرسلمان در بیست کیلومتری شهر اسدآباد و در مجاورت امامزاده پیرسلمان قرار دارد و مساحت این تالاب سه هکتار میباشد که به عنوان تالاب زنده استان شناخته میشود.

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی