Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@20:46:53 GMT

تحریم ها می مانند؛ با این فرض برنامه ریزی کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۱۷۶۶۳

تحریم ها می مانند؛ با این فرض برنامه ریزی کنیم

به گزارش صدای ایران، عضو سابق اتاق بازرگانی ایران گفت: از بین بردن مشکلات داخلی و حرکت به سمت تولید، مهم‌ترین اولویت اقتصاد ایران در شرایط کنونی خواهد بود.

به نوشته ایسنا، جمشید عدالتیان شهریاری، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که اقتصاد ایران در سال‌های گذشته و در دوره اجرای برجام با آن مواجه شد، این تصور بود که تحریم‌ها کنار رفته و می‌توان برای مدتی طولانی، در مسیر جدید ایجاد شده، اهداف مدنظر کشور را پیگیری کرد، موضوعی که در سه سال گذشته دیدیم که به راحتی می‌تواند تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، بازگشت تحریم‌ها در دوره ترامپ نشان داد، که هرچند پیگیری دیپلماسی اهمیت بسیار زیادی دارد و این که اقتصاد ایران بتواند خود را در جریان تحولات جهان قرار دهد یک اولویت غیر قابل چشم پوشی به حساب می‌آید اما در عمل باید به تاثیرات تداوم تحریم‌ها نیز فکر کرد.

عضو سابق اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با تداوم تحریم‌ها، بیان کرد: ایشان با توجه به تجربیات سال‌های گذشته چندی قبل تذکر دادند که برنامه ریزی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، باید با توجه به شرایط داخلی و با استفاده از ظرفیت‌هایی باشد که ما در ایران در اختیار داریم و از این رو باید طوری حرکت کرد که تحریم‌ها بنا نیست کنار رود و اقتصاد ایران با توجه به همین شرایط باید کار خود را ادامه دهد.

عدالتیان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه تولیدی در اقتصاد ایران بیان کرد: ما در سال‌های گذشته با وجود تحریم‌های آمریکا، توانستیم بازارهای بین المللی را تا حدی حفظ کنیم اما برای توسعه این فعالیت باید دستان تولید باز شود، فضای کسب و کار بهبود یابد و دردسرهایی که امروز در داخل وجود دارد کنار بروند.


وی اضافه کرد: در صورتی که فضا برای تولید فراهم شود، باید کالاهای ایرانی با کیفیت بالاتری تولید شوند و امکان رقابت با نمونه‌های خارجی را چه در داخل و چه در خارج کشور پیدا کنند. در چنین بستری حتی می‌توان به توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیز فکر کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تحریم ها می مانند اقتصاد ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست با بیان این که نشستِ حاضر به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه، ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان هاست که اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و جینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل می‌شود و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه هاست، به نمایش گذاشته می‌شود.

حمزه زاده افزود: نمایش این آثار نفیس به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

به گفته وی، در روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

وی همچنین گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است