Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با اینکه در دو ماه اخیر آرامش نسبی در استان گلستان ایجاد شده بود اما با شروع ماه ربیع‌الاول و برگزاری عروسی‌ها و جشن‌های مختلف بار دیگر کرونا در شهرها و روستاهای استان اوج گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، موج سوم شیوع کرونا بیشتر از یک ماه است که در استان‌های مختلف به راه افتاده و هر روز تعداد زیادی از هموطنان را به کام مرگ می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قدرت سرایت بیماری نیز سبب شده تعداد بیماران شناسایی شده این روزها به حدود 10 هزار نفر هم برسد. آمارهایی تکان دهنده که متاسفانه هنوز هم برخی از مردم، نسبت به جان خود و دیگران بی‌توجه هستند.

این موج زمانی در کشور ایجاد شد که استان گلستان با پشت سر گذاشتن موج دوم کرونا، در آرامش نسبی به سر می‌برد و شهرهای استان رو به سفید شدن بودند اما با شروع ماه ربیع و برگزاری جشن‌ها و مراسمات عروسی و غیره، یکی یکی شهرهای این استان هم زرد و نارنجی و حالا قرمز شده است.

با اینکه مسئولان بهداشت و درمان بارها نسبت به قدرت سرایت بیماری و خطراتی که برای افراد دارد، هشدار داده‌اند اما گویا گوش برخی‌ها به این هشدارها بدهکار نیست.

طبق مصوبه ستاد کرونا تالارهای پذیرایی فقط با 30 درصد ظرفیت خود مجاز به فعالیت هستند که این امر در بسیاری از مواقع رعایت نمی‌شود. ضمن اینکه برخی از شهروندان به خیال اینکه توانسته‌اند مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا را دور بزنند، مراسمات عروسی خود را در باغ‌ها و خانه‌ها برگزار می‌کنند که نظارت چندانی هم بر آنها نیست.

حالا سهل‌انگاری و کم توجهی برخی شهروندان سبب شده تا گلستان هم درگیر موج سوم شیوع بیماری کرونا شود. اوضاع در استان قرمز بوده و تعداد بیماران و بستری شدگان در مراکز درمانی استان هر روز در حال بیشتر شدن است.

این در حالی است که گلستان از نظر فرهنگی، قومیتی و حتی امکانات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان شرایط خاص به خود را دارد. کمبود سرانه تخت‌های بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری و خستگی و فرسودگی کادر درمان، نگرانی‌ها را افزایش داده است.

کورس اسبدوانی پاییزه کشور در گلستان به علت شیوع کرونا لغو شدوضعیت شیوع کرونا در پایتخت روسیه همچنان بی‌ثبات استنگرانی معاون استاندار سمنان از آمار بالای شیوع کرونا؛ مردم همکاری کنند

همین چند روز پیش بود که داماد 24 ساله آق قلایی یک هفته پس از برگزاری مراسم عروسی که بنا به گفته خانواده‌اش حدود 700 نفر مهمان داشت، به کرونا مبتلا شد و متأسفانه در بیمارستان درگذشت.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم علت اصلی شیوع دوباره کرونا را برگزاری مراسمات عروسی در شهرها و روستاهای استان دانست و گفت: با صراحت اعلام می‌کنم مهمترین دلیل شیوع مجدد کرونا در استان، شرایط برگزاری مراسم‌های عروسی بوده است.

وی افزود: نقطه اوج شرایط قرمز کرونایی در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس و هشت شهری که قرمز شدند به دلیل برپایی مراسم عروسی بوده است. هر چند در دو شاخص ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا، استان گلستان به نسبت کشور از وضعیت خوبی برخوردار است که بخشی از آن به دلیل رعایت مردم محقق شد.

استاندار گلستان بیان داشت: از مردم استان می‌خواهیم به بهانه اینکه در کنار اقوام چند ساعتی خوش باشند به استقبال مرگ نروند، برپایی عروسی منشا مرگ و میر است.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا که به مراکز استان‌ها اعلام شده است از 20 آبان لغایت 21 آذرماه محدودیت‌های کرونایی تشدید خواهد شد.

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با بیان اینکه برگزاری مراسمات عروسی و دورهمی‌های خانوادگی علت اصلی شیوع دوباره کرونا در استان بوده است اظهار داشت: در حال حاضر روند ابتلا و بستری کووید 19 در استان گلستان با افزایش مواجه شده و استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

به گفته وی شهرستان‌های گرگان، بندرگز، آق قلا، گنبدکاووس، بندرترکمن، مراوه تپه و مینودشت، کلاله و آزادشهر در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از افزایش آمار بستری شدگان بدحال و فوت شدگان در اثر کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه اگر مردم استان، توصیه‌های گفته شده در زمینه مدیریت و پیشگیری بیماری کرونا را رعایت نکنند، وضعیت گلستان بحرانی خواهد شد.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراسمات عروسی استان گلستان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید علی مهاجر شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نکوداشت ۲۹۱ مین سالگرد تولد شاعر و عارف نامی و بلند آوازه ترکمن، در جوار آرامگاه وی در مراوه تپه گفت: امسال برای دومین بار برنامه‌های متنوعی به مناست دهه گرامیداشت این شاعر نامی در تمام ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری سالگرد تولد مختومقلی را فرصت خوبی برای نمایش دوباره وحدت در گلستان دانست و گفت: اقوام و مذاهب ساکن در این دیار در یک سنگر فعالیت دارند و با اتحاد در مقابل همه موانع و چالش‌ها ایستادگی می‌کنند.

معاون استاندار گلستان افزود: با توجه به حجم بالای مهمانان شرکت کننده در آیین گرامیداشت تولد مختومقلی باید تدابیر لازم برای کاهش بار ترافیکی و ارائه خدمات امدادی، اورژانسی، ساماندهی پارکینک خودرو‌ها و روشنایی محوطه و زیباسازی محل آرامگاه و اطراف آن با لوازمی که معرف قومیت ترکمن است، اندیشیده شود.

سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مختومقلی فراغی عارف و دانشمند فرزانه‌ای است که در راستای انسانیت، تقوا و ترویج فرهنگ قرآن کریم و احترام به اهل بیت (ع) همت گمارده است.

او افزود: شعر و  هنری که در راستای آموزه‌های دینی و اسلامی با ایجاد و تداوم وحدت و همدلی و رضای خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به همراه داشته باشد، ماندگار خواهد بود.

او تاکید کرد: ادارات کل و دستگاه‌های اجرائی استان و شهرستان، در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان مراوه تپه هم با بیان اینکه مراسم بزرگداشت این شاعر شهیر قوم ترکمن ۲۷ اردیبهشت با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود گفت: ما باید از تجربیات سال‌های گذشته بهره ببریم و برای حل مشکلات اقدام کنیم، تا پشتیبانی شایسته‌ای از این مراسم شود.

امان محمد باشقره، مختومقلی فراغی را یکی از محور‌های وحدت در گلستان دانست و بیان کرد: مراسم بزرگداشت این عارف و شاعر ایرانی با محوریت وحدت، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

فرماندار مراوه تپه با بیان اینکه در روز‌های منتهی به مراسم، جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در آرامگاه مختومقلی فراغی حضور خواهند داشت ادامه داد:  تامین آب شرب بهداشتی و سالم،  بهبود روشنایی محوطه و محیط پیرامونی همراه با افزایش ولتاژ برق، پاکسازی و زیبا سازی محوطه، پیش بینی و ایجاد پارکینگ وسایل نقلیه، بهبود عبور و مرور خودرو‌ها و نیز افزایش پهنای باند و بهبود پوشش مخابراتی تلفن همراه و افزایش سرویس‌های بهداشتی، از الزامات برگزاری این مراسم است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان