Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز در خراسان‌جنوبی از تبلت و گوشی هوشمند بی‌بهره هستند، گفت: البته بخشی از این دانش‌آموزان در مناطقی، چون روستا‌های مرزی زندگی می‌کنند که اصولاً دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای این قبیل دانش آموزان چنانچه از قبل نیز مطرح شده است موضوع آموزش حضوری، بسته‌های آموزشی، سی‌دی‌های آموزشی و … را مد نظر قرار داده‌ایم.

واقعی با بیان اینکه البته در خود شهر بیرجند به عنوان مرکز استان نیز دانش‌آموزانی به واسطه فقر از داشتن گوشی هوشمند محروم هستند، ادامه داد: با کمک نوسازی و تجهیز مدارس و وزارتخانه توانستیم پنج هزار گوشی و تبلت تهیه و بین مدارس خراسان‌جنوبی توزیع کنیم.

بیشتر بخوانید

توزیع تبلت و گوشی هوشمند بین مدارس شهرستان سربیشه خیرین در موضوع تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند ورود پیدا کنند

او گفت: از همه خیرین محترم درخواست داریم با توجه به اینکه در شرایط فعلی فرایند آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود، نسبت به تهیه این اقلام آموزشی برای دانش آموزان نیازمند همت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهارکرد: با کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی نیز رایزنی داشته‌ایم تا به دانش‌آموزان نیازمند برای تهیه تبلت و اینترنت وام بدهند که البته به دلایلی این مسئله از سوی اولیا دانش‌آموزان مورد استقبال قرار نگرفت.

واقعی ادامه‌داد: بانک‌ها برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان وام دو میلیونی می‌دهند در حالی که با توجه به تورم فعلی برای تهیه تبلت و گوشی حدود سه – چهار میلیون نیاز است و این میزان وام کفاف خانواده‌ها را نمی‌دهد.

خانواده‌های محروم توان پرداخت اقساط وام بانکی برای تهیه تبلت را ندارند

او افزود: از طرف دیگر مخاطب این وام‌ها خانواده‌های محروم و نیازمند هستند که بسیاری از آن‌ها، چون توان پرداخت اقساط را ندارند از دریافت وام اجتناب می‌کنند.

مدیرکل آمورش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: با کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز برای خرید تبلت و گوشی هوشمند رایزنی کرده‌ایم که بیان‌کردند به دانش آموزان تحت پوشش خود در این زمینه وام چهار درصد می‌دهند، ولی به سایر دانش‌آموزان وام عادی می‌دهد.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش گوشی های هوشمند دانش آموزان تبلت و گوشی هوشمند برای تهیه تبلت خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۱۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی