Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حضور اعضایی، چون ایران، سوریه، ونزوئلا، چین و روسیه در این نهاد سبب شد تا ایالات متحده با انبوهی از پرسش‌ها در خصوص نقض حقوق بشر کودکان مهاجر، حقوق سیاهان و همچنین تحریم‌های دیگر کشور‌ها قرار گیرد.

روز دوشنبه ۹ نوامبر، حدود ۱۲۰ کشور در یک جلسه ۳ ساعت و نیمه که به صورت مجازی برگزار شد در خصوص گزارش ماه اوت این کمیته درباره وضعیت حقوق بشر در آمریکا بحث و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اندرو برمبرگ، نماینده آمریکا در این جلسه با اشاره به این‌که نظام این کشور ساز و کار دموکراتیکی دارد، افزود: «سیستم سیاسی و اجتماعی در ایالات متحده به این شکل طراحی شده که امکان بحث و بررسی در خصوص موضوعات مختلف را می‌دهد و این خود سبب پیشرفت در امور و انجام اصلاحات لازم می‌شود. ما مایلیم به صراحت به نقض‌های خود اعتراف کنیم.»

براساس گزارش یورونیوز، نماینده آمریکا همچنین در ادامه افزود: «از آنجا که شاهد نقض بی‌سابقه حقوق بشر توسط دولت‌های استبدادی در سراسر جهان هستیم، ایستادگی برای دفاع از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی از هر زمان دیگری مهم‌تر است و ما این کار را با استقبال از انتقادات سازنده و شفافیت در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایالات متحده نشان می‌دهیم.»

برخی از کشور‌ها از پیش سوالات خود را برای این جلسه ارسال کرده بودند. از جمله چین از ایالات متحده پرسیده بود طی ۴ سال گذشته و در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ چه تعداد کودک از مادران خود جدا شده و در کمپ‌ها نگهداری شده‌اند. همچنین چه تعدادی از پناهجویان طی این مدت در کمپ‌های پناهجویی جان خود را از دست داده‌اند. دیگر سوال چین از هیئت آمریکایی به مداخلات نظامی واشنگتن در دیگر مناطق جهان مربوط می‌شد و پکن از آمریکا سوال کرد آیا این کشور قصد دارد به مداخلات نظامی خود که به کشتار افراد زیادی از غیرنظامیان در دنیا منجر شده است پایان دهد یا خیر؟

نماینده ایران نیز از آمریکا پرسید آیا این کشور برنامه‌ای دارد که به سیاست غیرقانونی خود برای تحریم دیگر کشور‌ها پایان دهد یا خیر؟

سوریه دیگر کشوری بود که از آمریکا پرسید واشنگتن برای پایان دادن به اشغال قانونی این کشور در سوریه چه اقداماتی انجام داده است.

این جلسه در حالی برگزار شد که در ماه اوت، گزارشی از سوابق حقوق بشری ایالات متحده در سال‌های اخیر از سوی این نهاد حقوق بشری سازمان ملل منتشر شده بود.

پرونده حقوق بشری ایالات متحده آخرین بار در سال ۲۰۱۵ در شورای حقوق بشر سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود. دولت دونالد ترامپ دو سال قبل اعلام کرد به دلیل این‌که این نهاد دستور کاری «ضد اسرائیلی» دارد، عضویت خود را در آن لغو می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی چین ایران و سوریه حقوق بشر شورای حقوق بشر سازمان ملل کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی ایالات متحده حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری