Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در بیروت پس از درخواست رئیس‌جمهور لبنان برای ارائه ادله مناسب برای توجیه تحریم جبران باسیل، با طرح ادعاهای واهی دروغ‌های کشورش را بیش از پیش افشا کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، «دورثی شیا» سفیر آمریکا در لبنان با ادعاهای واهی مبنی بر اینکه اسناد مربوط به دلایل تحریم «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان غیر قابل انتشار است، دروغ‌های کشورش را برای توجیه همه تحریم‌های ظالمانه واشنگتن علیه افراد، ملت‌ها و دولتها بیش از پیش آشکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اما در لبنان اقدامی که اخیرا آمریکا علیه جبران باسیل یکی از مهم ترین همپیمانان حزب الله انجام داده هیچ مانعی برای تشکیل دولت ملی در این کشور ایجاد نکرد.

24 ساعت از کنفرانس خبری جبران باسیل در واکنش به اعلامیه دولت آمریکا مبنی بر اعلام تحریم ها علیه وی گذشته بود که بیانیه سفیر ایالات متحده در بیروت رسید. سفیر آمریکا تلاش کرد در این بیانیه با تکیه بر سیاست سنتی چماق و هویج چهره ناقض حقوق بشری کشور خود را که ادعا می‌کند از حقوق بشر و آزادی‌ها در سراسر جهان دفاع می‌کند بهبود بخشد.

این مقام آمریکایی خود را ناچار می‌دید که به سخنان آتشین جبران باسیل در واکنش به تحریم های آمریکا اظهار نظر کند؛ بنابراین بسیار شتابزده اظهاراتی به زبان آورد و مدعی شد که جزئیات مربوط به دلایل تحریم رئیس جریان آزاد ملی لبنان قابل انتشار نیست. این ادعاها در حالی مطرح شده که «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان بعد از انتشار خبر تحریم باسیل از جانب وزارت خزانه داری ایالات متحده تاکید کرد که باید ادله و مستندات لازم در این زمینه ارائه شود.

سفیر آمریکا در واکنش به این خواسته عون با فرافکنی مدعی شد که ما همواره هنگام انتشار هر خبری بیشترین میزان اطلاعات را در دسترس قرار می دهیم، اما در این مورد اطلاعات قابل انتشار نیست. همین جمله دروغ بزرگ آمریکایی‌ها را در توجیه همه جنایت‌هایشان چه جنگ مستقیم علیه کشورها و چه محاصره و گرسنگی آن ها افشا می کند.

لبنان| سلیمان فرنجیه: در مقابله با تحریم‌های آمریکا به مواضع جبران باسیل پایبندمجبران باسیل: آمریکایی‌ها در تلاش برای فتنه‌انگیزی در لبنان هستند/ تحریم‌ها حزب‌الله را تضعیف نخواهد کرد

این مقام آمریکایی تنها به این دروغ ها اکتفا نکرد و در تلاش برای تحریف اظهارات جبران باسیل درباره اقدام ناعادلانه آمریکا و فشارهای واشنگتن جهت قطع ارتباط و اتحاد خود با حزب الله ادعا کرد که جبران باسیل تحت شرایط خاص تمایل به جدایی از حزب الله دارد. این سخنان خارج از منطق سفیر آمریکا در راستای همان تلاش‌های قدیمی ایلات متحده برای تحقق اهداف سیاسی خود در لبنان از زمان اعلام سند همکاری میان جریان آزاد ملی و حزب الله که بیش از پیش به تحکیم روابط میان دو طرف کمک و پروژه های رژیم صهیونیستی برای محاصره مقاومت در داخل لبنان را خنثی کرده، بود.

اما وقاحت سفیر آمریکا زمانی به اوج می رسد که گفت، آمریکا در همبستگی با ملت لبنان جبران باسیل را تحریم کرده است.

در مقابل دفتر رسانه‌ای رئیس جریان آزاد ملی لبنان در واکنش به این ادعاهای سفیر آمریکا با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که فرافکنی‌های دورثی شیا این امر را اثبات می‌کند که هیچ مدرکی درباره اتهامات جبران باسیل در خصوص فساد وجود ندارد و حتی اگر اطلاعاتی هست که آمریکا نمی خواهد آن را منتشر کند رئیس جریان آزاد ملی از آمریکایی‌ها می‌خواهد تا دست کم این اطلاعات را در اختیار مقامات مربوطه لبنان قرار دهند.

در ادامه بیانیه دفتر جبران باسیل آمده که در جریان گفتگو و رایزنی‌ها بعد از اعلام خبر تحریم رئیس جریان آزاد ملی هیچگاه موضوع فساد مطرح نشده و همه بحث‌ها درباره تفاهم با حزب الله و مسائل مربوط به آن بود.

همچنین طبق این بیانیه سیاست‌های آمریکا با وجود همه تلاش‌هایی که واشنگتن در طی سالهای گذشته انجام داده و نیز همه تهدیدها و دسیسه‌ها تاکنون نتوانسته، تفاهم بین جریان آزاد ملی و حزب الله را از بین ببرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جریان آزاد ملی جبران باسیل سفیر آمریکا تحریم ها حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه