Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دادگستری ماکو گفت: طی سال جاری بیش از ۵۰۰۰ پرونده در شورای حل اختلاف شهرستان مختومه شده است.

مجید نیازی در گفت‌وگو با ایسنا همچنین با تاکید بر این‌که از اول سال جاری تاکنون بیش از ۵۳۰۰ فقره پرونده به شعبه حل اختلاف اجرا داده شود، افزود: از این تعداد بیش از ۵۰۰۰ مورد مخدومه شده و بیش از ۱۰۰۰ پرونده منجر به سازش در این شعب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازی همچنین تاکید کرد: حدود ۳۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف ماکو منجر به صلح و سازش شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شورای حل اختلاف در سال ۱۳۸۳ در شهرستان تشکیل و راه‌اندازی رسمی شده است، افزود: ۱۱ شعبه فعال در این شهرستان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که هشت شعبه فعال شهری و سه شعبه فعال روستایی توانستند بسیاری از اختلافات را به صلح و سازش ختم کنند.

وی در ادامه به فلسفه تأسیس شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: صلح و سازش از فلسفه این شعب حساب می شود که در صورت عدم رضایت طرفین دعاوی به صلح این پرونده برای ادامه فرآیند قضایی به دادگاه مخصوص ارجاع داده می‌شود.

وی تاکید کرد: در این شهرستان موضوعات کیفری همچون خانوادگی و یا طلاق بیشترین عناوینی هستند که بدون تشکیل پرونده در شعب شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش و ختم قضیه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شوراي حل اختلاف صلح و سازش شورای حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

کد خبر 6092433 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود