Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه بخش کشاورزی را از مهمترین و اصلی ترین بخش های تولیدی کشور برشمرد و بر ضرورت حمایت از کشاورزان و فعالان این بخش تاکید کرد و گفت: کشاورزان از پرتلاش ترین و زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند که مسئولان باید با جدیت به مشکلات و درخواست های آنها رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته تصور همه دولت ها این بوده است که امتیازهای فراوانی به بخش کشاورزی داده می شود اما امروز با آزاد شدن قیمت نهاده های بخش کشاورزی، هزینه های تولید برای کشاورزان مضاعف شده است که لازم است سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های لازم در راستای حمایت از این بخش انجام شود.

جهانگیری از وزارت جهاد کشاورزی خواست موارد حمایت دولت از بخش کشاورزی و نیز محدودیت های اعمال شده نظیر قیمت گذاری و جلوگیری از صادرات را به صورت دقیق احصاء و برنامه ای جامع برای نحوه حمایت دولت از بخش کشاورزی تدوین کند تا در جلسه هیات دولت مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه در خصوص تعیین قیمت کود شیمیایی اوره، گفت: با توجه به نقش پراهمیت کود شیمیایی اوره در تولیدات کشاورزی و به ویژه تولید گندم، لازم است این نهاده با قیمت یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا خدشه ای به خودکفایی گندم در کشور وارد نشود.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، روسای اتاق بازرگانی ایران و تهران و نمایندگان قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت تامین نهاده های کشاورزی ارائه و پس از بحث و تبادل نظر، پیشنهاد شد که بدلیل نقش مهم کود شیمیایی اوره در تولیدات کشاورزی بخصوص گندم، قیمت این نهاده کشاورزی تا پایان سال 1400 به صورت یارانه ای تعیین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید کود اوره كشاورزان کود شیمیایی اوره بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با محوریت صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت، با حضور مدیر و‌مسئول امور اراضی جهادکشاورزی، روسای ادارات ثبت و منابع طبیعی در محل مدیریت جهادکشاورزی برگزار شد.     هوشمند اظهار کرد: در راستای انجام تکلیف سند دارکردن اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگ مقرر شد نقشه‌های چندین گروه مشاع به صورت هفتگی جهت بررسی و نقطه برداری به اداره ثبت معرفی و از طریق اداره منابع طبیعی، صدور اسناد تک برگ آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست گردد.    اعلام نقشه‌های ۵مورد از گروه‌های مشاع به اداره ثبت اسناد به صورت هفتگی توسط جهاد کشاورزی، دعوت از نماینده حاکم شرع در امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جهت حضور در جلسه آتی قرار گاه از دیگرمصوبات مهم بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان بود.

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز