Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بیان اینکه باید تحقیقات بین رشته ای و اشتراکات علوم را به جد دنبال کنیم، گفت: اگر به سمت فناوری های همگرا حرکت نکنیم، آینده را از دست می دهیم.

امیررضا نقش، امروز (سه شنبه-۲۰ آبان ماه) در آیین افتتاحیه اولین همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا» که به صورت مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد، اظهار کرد: دنیای امروز با رویدادی ناگهانی به نام ویروس کرونا مواجه شده که همه جنبه های زندگی افراد بشر در سراسر دنیا را دستخوش تغییرات فراوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا»، آخرین دستاوردهای علمی در دوران کرونا و پساکرونا، ارائه می شود،  این همایش را همایشی بین رشته ای عنوان کرد که متناسب با موضوع روز دنیا برگزار می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، عوامل ساخت آینده را ۴ عامل دانست و گفت: روند یا ترند، تصاویر، رویدادها یا اتفاق ها و فعالیت ها این چهار بخش را تشکیل می دهند که عموما در دنیا روندهای مختلف قابل تحلیل است، اما بروز رویدادها پیش بینی ها را می تواند تغییر دهد.

نقش تصریح کرد: رویداد کرونا در سطح جهان رویدادی است که بسیاری از ترندها را جابجا کرد. سمت و سوی هر کشوری با این اتفاق جهانی و بزرگ دستخوش تغییر شده و این موضوع تصمیم سازی آینده را مشکل خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه بشر تا پیش از بروز رویداد کرونا تجربه قبلی از این موضوع نداشت، خاطرنشان کرد: با بروز بحران کرونا، جهان کاملا دچار عدم قطعیت شد و از دیدگاهی تهدید برای بسیاری از سازمان های ایجاد شد که در این میان تهدیدهای اقتصادی اصلی ترین مشکل است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اضافه کرد: با این وجود، در دل این تهدید بسیاری از فرصت ها را می توان استخراج کرد و شعار تبدیل تهدید به فرصت را در دل این رویداد می توان ایجاد کرد.

نقش افزود: همانطور که رویکردهای جدید را شاهد هستیم، در این بحران فهمیدیم که آموزش ما باید همگام با آموزش روز دنیا باشد و از شیوه های سنتی خارج شود.

وی اضافه کرد: اگر امروز آموزش مجبور شد، رویکرد جدیدی پیدا کند، در سایه این بحران بوده و اگر این تهدید به سراغ ما نمی آمد هیچ وقت به سمت تحول در روند آموزش نبودیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد یادآور شد: برای توسعه کشور و گذر از این بحران باید از این تهدید استفاده کرده و فرصت و جهشی به سمت رشد و پیشرفت داشته باشیم.

نقش در خصوص برگزاری این همایش علمی که به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا به شکل مجازی برگزار می شود، تصریح کرد: در قسمت اول این همایش که تولید دانش سلامتی است، حرف هایی برای گفتن داریم. امروز تبدیل علم به فناوری را در تمام جوامع نیاز داریم و سیاست گذاری علم و فناوری وظیفه دولت ها است تا زمینه را برای توسعه علمی و فناوری کشور ایجاد کنند.

وی مشکل جامعه امروز را اینگونه دانست که به تعبیری توسعه علمی در کشور به خوبی پشت سر گذاشته شده و بر اساس آمار شاهد رشد ۱۱ برابری رشد متوسط دنیا هستیم، اما مهم ترین مسئله ما در دانشگاه ها این است که از این رشد علمی چقدر در توسعه فناوری و مخصوصا فناوری های هم گرا استفاده کرده ایم؟

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تاکید کرد: اگر به سمت فناوری همگرا حرکت نکنیم، آینده را از دست داده ایم. تحقیقات بین رشته ای و اشتراکات علوم را به جد باید دنبال کنیم، چراکه امروز تنها فناوری سخت مطرح نیست و اگر به سمت علوم شناختی و فناوری های فرهنگی، رسانه ای و به تعبیر دیگر فناوری های نرم حرکت نکنیم، نمی توانیم توسعه ای که انتظار می رود را محقق کنیم.

نقش خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی و مهمی که از دانشگاه به عنوان تربیت کنندگان قوه عاقله کشور انتظار می رود  حرکت به  سمت فناوری های همگرا است.

وی نوع مواجه انسان با کرونا را بسیار مهم دانست و گفت: همگرای هایی که باید در علوم مختلف ایجاد کنیم مهم است بنابراین امیدوار به تشکیل دبیرخانه دائمی این همایش هستم.

نقش گفت: چگونگی مواجه در دوران پسا کرونا مهم است که این نیاز احساس می شود و فکری نو نیاز است در غیر این صورت در شرایط فعلی محکوم به شکست خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، نخستین همایش ملی «تولید دانش سلامتی در مواجهه با کرونا و حکمرانی در جهان پساکرونا» ۲۰ و ۲۱ آبان ماه به همت مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و تحت حمایت پایگاه استنادی جهان اسلام و سیویلیکا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار می شود.

این همایش در موضوع اصلی دستیابی به دانش سلامتی و با ١٠ محور بین‌رشته‌ای نظام سلامت از جمله علوم پزشکی، مدیریت، حقوق، روانشناسی، محیط زیست، سبک زندگی، فنی مهندسی، تجارب تاریخی بحران و بیماری در جهان، آموزش، پژوهش و فناوری برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس تولید دانش سلامتی برگزار می شود بین رشته ای سمت فناوری حرکت نکنیم اگر به سمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری