Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان جدیدترین تصویر از ویروس کرونا که در آن هم ساختار خارجی و هم ساختار داخلی ویروس را نشان می‌دهد، منتشر کردند. خبرگزاری میزان _ ایسنا به نقل از دیلی میل نوشت: این تصویر از طریق یک مدل سه بعدی و ترکیب آخرین داده‌ها در مورد ساختار کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ که باعث همه‌گیری کووید-۱۹ شده است، ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله در عربستان سعودی این مدل را ایجاد کرده‌اند و امیدوارند که این روش بتواند به توسعه درمانی برای کووید-۱۹ کمک کند. در این ویدئو محققان از مدل خود رونمایی کردند. این مدل شامل ساختار میخ مانند پروتئینی در سطح ویروس و همچنین مواد ژنتیکی است که درون غشای ویروسی پیچیده شده‌اند.     "اوندرج استرناد" (Ondřej Strnad) محقق این مطالعه گفت: مدل سه بعدی ما ساختار پیشرفته فعلی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را در سطح اتمی نشان می‌دهد و جزئیاتی از ویروس مانند چگونگی اینکه پروتئین‌های نوکلئوکپسید درون آن یک ساختار طناب مانند تشکیل می‌دهند را که قبلاً دیدن آن غیرممکن بود، نشان می‌دهد. رویکردی که ما برای توسعه این مدل استفاده کردیم می‌تواند تحقیقات بیولوژیکی را به سمت مسیر‌های جدید و امیدوار کننده برای مبارزه با شیوع کووید-۱۹ هدایت کند، زیرا می‌تواند به دانشمندان کمک کند به سرعت اطلاعات تازه کشف شده را در این مدل بگنجانند و در نتیجه یک ساختار به روز از ویروس ارائه دهند. محققان برای ایجاد این مدل با کمک میکروسکوپ‌های الکترونی روبشی تصاویر با وضوح بالا از سطح ویروس گرفتند. در این تصاویر ظاهر خاص سطح ویروس، پروتئین‌ها و گیرنده‌های بیرون زده از سطح آن مشخص هستند.     در این تصاویر پروتئین میخ مانند ویروسی که به گیرنده آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین برخی سلول‌های انسانی متصل می‌شود نیز وجود دارد. این پروتئین میخ مانند سلول گیرنده را فریب می‌دهد تا راهی به درون سلول پیدا کند و پس از پیدا کردن به ویروس کرونا اجازه می‌دهد تا از سیستم دفاعی عبور کرده و فرد را آلوده کند. تاکنون پروتئین میخ مانند هدف اصلی بسیاری از تحقیقات واکسن و درمان، به ویژه گیرنده دومین اتصالی (RBD) بوده است. برای مثال واکسن شرکت فایزر/بایو ان تک که گفته شده بیش از ۹۰ درصد موثر است، این منطقه خاص را مورد هدف قرار می‌دهد.   پروفسور "ایان جونز" (Ian Jones)، استاد ویروس شناس از دانشگاه ریدینگ گفت: از بین واکسن‌هایی که اکنون در حال تولید است، به نظر می‌رسد واکسن بایو ان تک کاربردی‌تر است و ارزش استفاده دارد، زیرا کاملاً روی بخشی از ویروس که به سلول انسانی و گیرنده دومین اتصالی متصل است، تمرکز می‌کند. محققان این مطالعه گفتند: مدل ما نمونه کامل فراساختار ویروسی را نشان می‌دهد. موسسه تحقیقاتی اسکریپس، ایالات متحده، محتمل‌ترین فرضیه را برای به تصویر کشیدن فضای داخلی این ویروس بر اساس داده‌های فعلی در اختیار ما قرار داده است. اگر این فرضیه، ثابت نشود و اشتباه از آب درآید ما به راحتی می‌توانیم مدل مذکور را به روزرسانی کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: ۴ داروی گیاهی برای بهبود علایم کرونا   انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: کرونا ساختار تصویر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ساختار تصویر نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟

 

وی در گفتگو با تابناک با تاکید بر اینکه تعیین عادلانه دستمزد یعنی دادنِ فرصتِ چانه‌زنی و اعمال نفوذِ برابر به تمام طرفین مذاکره گفت: مسئولیت تعیین دستمزد در قانون کار در چارچوب یک نظام چانه‌زنیِ سه‌جانبه است و مجلس ساختار چانه‌زنی ندارد. سپردنِ تعیین حقوق کارگران به مجلس، عملا به معنای بی‌صداترکردن و بی‌نظرتر کردنِ کارگران است.

میرغفاری گفت: شورای‌عالی کار تنها جایی است که کارگران می‌‎توانند بر سرِ معیشتِ خود چانه‌زنی کنند، که به نظر می‌رسد وزیر کار می‌خواهد همین را هم نقض و مسئولیت تصمیم‌گیری در رابطه با حقوق و دستمزد را واگذار کند.

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت: ایراد شورای‌عالی کار، به عنوان یک ساختار سه‌جانبه، این است که دولت به عنوان کارفرمای بزرگتر که قدرتِ بیشتری برای چانه‌زنی دارد، نهایتا در مورد دستمزدِ کارگران تعیین تکلیف می‌کند. اگر دولت در این ساختارِ سه‌جانبه نقشِ واسطه‌‎گری و تنظیم‎گریِ خود را به درستی انجام دهد و در مذاکراتِ مزدی و سایر مذاکراتِ شورای‌عالی کار، میانه‌گری کند به عدالت نزدیک می‌شویم. نیازی نیست برای دستمزدِ عادلانه کار را به مجلسِ شورای اسلامی که فاقدِ ساختار سه‌جانبه است واگذار کنیم.

میرغفاری تاکید کرد: سه جانبه‌گرایی انحصارا خاص ایران نیست؛ بیش از ۹۲ کشور عضو سازمان بین‌المللی کار با ساختار سه جانبه‌گرایی، حقوق و دستمزد را تعیین می‌کنند؛ حتی در کشور‌هایی که نظام سرمایه داری لیبرال در آن حاکم است نیز سه‌جانبه‌گرایی رعایت می‌شود.

 

وی بیان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند مذاکرات را به مجلس می‌سپاریم و نظرِ گروه کارگری را هم جویا می‌شویم، با سه‌جانبه‌گرایی فاصله دارد. سه‌جانبه‌گرایی همانطور که قبلا گفتم به معنای مذاکره و گفتگو در یک موقعیتِ برابر با شرکای اجتماعی است. نباید نقش کارگران را در مذاکراتِ مزدی بیش از این تقلیل داد، طوری که آن‌ها در مورد حقوق کارگران فقط یک نظرِ ساده بدهند! به این کار چانه‌زنی نمی‌گویند و چه بسا در سال‌های بعد همین را هم از آن‌ها بگیرند.

میرغفاری گفت: ساختار سه‌جانبه‌ی شورای‌عالی کار ذیل قانون کار و مربوط به بخش خصوصی است. قانون کار نیز یک قانون آمره است و برای جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران در مقابل کارفرمایان نوشته شده است. همین قانون وظیفه‌ی تعیین حداقل حقوق را بر عهده‌ی شورایعالی کار گذاشته است. اگر قرار است قانونگذار برای حداقل دستمزد تعیین تکلیف کند، عملا واردِ حوزه‌ای شده که به آن ربطی ندارد. در واقع تصمیم‌گیری در مورد روابط بین کارگران و کارفرمایانِ بخش خصوصی وظیفه‌ی مجلس و دولت نیست که بدون حضور شرکای اجتماعی تصمیم بگیرند.

این نماینده کارگری گفت: این ساختار سه‌جانبه در دولت‌های مختلف نقض شده است، اما مسئله این است که باید برای قدرتمند کردن و واقعی‌تر کردنِ این ساختار تلاش کنیم. باید قدمی رو به جلو داشته باشیم نه اینکه هر روز یک قدم از حقوقِ خود عقب‌تر برویم؛ در واقع نباید فرصتِ چانه‌زنی را واگذار کرد.

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند