Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان کرونا همچنان می تازد و قربانی می گیرد و خیل کثیر مردم در هراس بخش های خبری کانال های مختلف به سر می برند، گویی اخبار این روزها به نوعی «فوبیا یا هراس زدگی» مبدل شده است؛ ترسی شدید و طولانی و اضطرابی که ۹ ماه است به جان مردم جهان افتاده و در اینجا ایران، استان همدان و شهرستان ملایر هیچ کس در امان نبوده و نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که شمار ثبت آمار مبتلایان روزانه به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده و شمار قربانیان به بالای ۴۵۰ نفر در روز رسیده است، باید اذعان داشت با «شکست یکسری سیاست های غلط» در امر کنترل و مهار این ویروس سرکش مواجه بوده ایم.

برخی از متخلفان در صنوف مختلف با جان مردم بازی کردند، عدم کنترل های به موقع و عدم اعمال سختگیری های بازدارنده از سوی مسئولان ذیربط، عدم تعطیلی اماکن عمومی و ادارات به مدت معین، بازگشایی مدارس، فعالیت زیرزمینی آرایشگاه های مردانه و زنانه، برپایی مراسم های متعدد عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی، سفرهای غیرضروری مردم به استان های قرمز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مردم، همه و همه سبب شد تا با وجود تلاش شبانه روزی و مجاهدت قابل ستایش و شهادت طلبانه کادر درمان،  شدت تاخت و تاز کرونا جهشی چشمگیر پیدا کند و ترس و واهمه از این ویروس به جان همگان بیفتد.

متأسفانه در ملایر ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل است و بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی بستری شده اند، شمار مبتلایان رو به افزایش بوده و با وجود گشت های بازرسی مشترک که به همت فرمانداری، اداره صمت و اتاق اصناف برگزار شده اما همچنان هستند افرادی که بی مهابا و بدون ترس از به خطر افتادن جان خود و اطرافیان بدون ماسک در اجتماع می گردند، «ناقل سالم» هستند و به کرونا دهن کجی می کنند، غافل از اینکه همین حوالی نفس های بی شماری به شماره می افتد و تن هایی در سایه غفلت آنها زیرخروارها آهک و خاک به سردی می گراید!

مقرر شده از امروز -سه شنبه ۲۰ آبان- به مدت یک‌ ماه از ساعت ۱۸ به بعد فعالیت کسبه و بازار ممنوع شود، این مصوبه برای ۱۰ شهرستان استان لازم‌الاجراست و ۱۶ تیم بازرسی که نظارت‌های میدانی خود را در سطح شهر آغاز کرده‌اند، با حساسیت نسبت به ممنوعیت فعالیت کسبه و بازار تا ساعت ۱۸ عصر در ملایر اقدام می کنند.

اقدامات در «بهشت هاجر» بازدارنده نبوده است

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر با بیان اینکه اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در بهشت هاجر تاکنون بازدارنده نبوده و وضعیت نابسامانی در این مکان حاکم است، تأکید کرد: باید تصمیمات جدی اتخاذ شود.

حسین فارسی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان ملایر، با بیان اینکه باید با هماهنگی‌هایی با پلیس، اجازه پاک خودرو در محدوده بهشت هاجر داده نشود، تصریح کرد: در آرامستان ها به جزء ۱۵ نفر برای کفن و دفن به کسی اجازه ورود داده نشود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های کنکور به شکل زیرزمینی کار انجام می‌دهند که باید با متخلفان باید شدیداً برخورد شود، گفت: از ۲۰ آبان تمام مراکز غیرضروری به جزء اصناف ارائه ‌دهنده مایحتاج مردم از ساعت ۶ عصر تعطیل می‌شوند.

فارسی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌های شهرستان به علت کرونا بستری هستند و همه باید برای مقابله با این بیماری پای کار بیایند، اظهار کرد: بیمارستان دکتر غرضی ملایر صددرصد به بیماران کرونایی اختصاص یافته و دیگر به بیماران عادی ارائه خدمات نمی ‌کند.

اکثر خانواده های ملایر، درگیر کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با بیان اینکه ۱۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان غرضی، ۸۶ بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) و ۱۲ بیمار نیز در بیماستان مهر بستری هستند، گفت: ظرفیت بیمارستان های شهرستان ملایر در حال تکمیل شدن است و بیمارستان غرضی ملایر به صوررت ۱۰۰ درصد به بیماران کرونایی تعلق گرفته است.

دکتر محسن ترکاشوند ادامه داد: همانند سایر نقاط کشور در وضعیت بدی از این بیماری قرار داریم و بهترین راه مقابله با کرونا پیشگیری است چراکه هیچ دارویی برای این بیماری اثرگذاری لازم را ندارد.

وی افزود: پیشنهاد ما برای مقابله با کرونا ایجاد محدودیت های اثرگذار و تعطیلی کلی دو تا سه هفته ای است چراکه پیش بینی می شود با پیک جدید بیماری کرونا در نیمه دوم آذرماه و دی ماه با وضعیت خطرناک تری مواجه شویم که با توجه به شیوع آنفلوآنزا اوضاع وخیم تر می شود.

با «بازی کنندگان با جان مردم» مسامحه نکنید

یکی از شهروندان ملایری که برای خرید به یکی از فروشگاه های بزرگ شهر مراجعه کرده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، با ابرازنگرانی از افزایش شمار قربایان در سایه عدم برخورد جدی مسئولان، مطرح کرد: مدیران اجرایی باید به شدت و جدی تر برخورد کنند.

مریم کمالی که مادر سه دانش آموز و خانه دار است، با بیان اینکه همین چند روز پیش محله امامزاده عبدالله(ع) مراسم عروسی برگزار شد، گفت: در خیابان ها تعداد زیادی از عابران ماسک نمی زنند و یا ماسک هایی که بر صورت دارند فرسوده و پوسیده شده و باید تعویض شود.

وی بر لزوم آموزش صحیح رعایت پروتکل های بهداشتی به خانواده ها و شهروندان ملایری تأکید کرد و ادامه داد: کاش خیرین پای کار بیایند و طی چند مرحله بین محلات پایین شهر ماسک و موادضدعفونی کننده توزیع کنند.

کمالی با اشاره به اینکه در ستاد کشوری مبازره با کرونا مقرر شد اصناف و مردمی که از ماسک استفاده نمی کنند جریمه شوند و یا مغازه های متخلف پلمب شود، افزود: در ملایر چند نفر جریمه شده اند؟

وی با بیان اینکه همچنان شماری از کاسبان ملایری ماسک نمی زنند و یا بهداشت را رعایت نمی کنند، از مسئولان خواست با مسامحه با این افراد برخورد نکرده و مغازه ها و اماکن متخلف را برای مدت معینی پلمب کنند نه اینکه پس از دو یا سه روز بازگشایی شود و به کار خود بپردازد.

این شهروند ملایری به فعالیت یکسری صنوف غیرضروری مثل « قهوه فروشی ها» در ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: اکثر این مغازه ها از ۸ صبح باز هستند، شاغلان در آنها ماسک نمی زند و در طول روز تعداد زیادی از جوانان به این مغازه ها مراجعه کرده که قطعاً به کرونا آلوده می شوند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان یک ماه است از اصناف و اماکن عمومی ملایر بازدید می کنند و برخی از اماکن پلمب شده که جای تقدیر دارد، تصریح کرد: این اقدامات بازدارنده کافی نیست، اگر کافی بود آمار روزانه اینقدر افزایش نمی یافت، جالب است در فامنین کل مبتلایان ۱۲۲ نفر بوده اما در ملایر این رقم به بیش از ۱۴۰۰ رسیده که هشداردهنده است.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ابن سنیای همدان، شمار فوتی های کرونا در استان به ۱۰۰۴ نفر و تعداد موارد مثبت از ابتدای بیماری تاکنون به ۷۵۴۵ نفر رسیده است.

در شهرستان‌های اسدآباد ۲۲۷ نفر، بهار ۴۳۵ نفر، تویسرکان ۴۴۹ نفر، رزن ۲۸۱ نفر، درگزین ۱۲۱ نفر، فامنین ۱۲۲ نفر، کبودراهنگ ۴۶۳ نفر، ملایر ۱۴۴۲ نفر، نهاوند ۸۴۷ نفر و همدان ۲۹۵۶ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس همه باهم علیه کرونا مغازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس

آمار جمعیت گیلان بیش از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر است که در ایام تعطیلات با میزبانی از مسافران این رقم افزایش پیدا می‌کند و اگر هر نفر در ایام سفرش یک کیلوگرم هم زباله تولید کند به آمار تولید زباله استان اضافه شده و به مشکلات آنان می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید اسحاق موسوی؛ یکی از مسائلی که ریشه در عدم مدیریت در دهه‌های قبلی دارد و مدتی زیادی است که به یکی از بحران‌های استان‌های کشور مخصوصا استان‌های شمالی تبدیل شده و در شرایط فعلی این زخم سر باز کرده است بحث پسماند و زباله است؛ در این گزارش قصد داریم بیشتر زوایای مختلف این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم و با ارائه چند راهکار ساده نقشی در حل شدن این مسئله داشته باشیم.

از سال ۱۳۹۰ مسئله زباله و پسماند در سر زبان‌ها افتاد و اگر در گذشته مورد توجه جدی مسئولان قرار می‌گرفت شاید به بحران تبدیل نمی‌شد؛ وقتی از گیلان صحبت می‌کنیم مناطق سرسبز در ذهن متبادر می‌شود و به خیال خود در استان‌های شمالی هیچ مشکلی وجود ندارند، در حالی که بحران پسماند بنا به دلایلی مختلفی مانند عدم فرهنگ‌سازی در حال افزایش است و اگر مسافران در کنار اهالی نباشند در آینده دریا و جنگل از بین خواهد رفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان درباره خطرات عدم توجه به این مهم در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: این حجم زیاد موجبات حجم وسیعی از آلودگی محیط زیست را فراهم می‌آورد و با ادامه این روند رهاسازی زباله در دل طبیعت دیگر جایی برای نشستن و استفاده از مناطق جذاب گردشگری استان باقی نخواهد ماند.

 

 چرا موضوع پسماند و زباله در گیلان به بحران تبدیل شده است؟

عدم توجه به محیط زیست در استان‌های شمالی و جنوبی (پوشش گیاهی، دریا و...) عدم مدیریت در دهه‌های قبلی با اجرای طرح‌های غیرکارشناسی نبود زباله‌سوز و لندفیل‌ استاندار (محل دفن زباله و پسماند) سایت پسماند سراوان تنها و مهم‌ترین دفن‌گاه زباله غیر اصولی بودن سایت پسماند سراوان انباشت زباله در سایت سراوان تفکیک نشدن زباله‌ از مبدا عدم فرهنگ‌سازی

 

اقدامات انجام شده برای حل شدن بحران پسماند در استان گیلان:

ورود رئیس جمهور و وزیر کشور به موضوع تخصیص اعتبار به منظور ساماندهی پسماند سراوان دستور توقف ورود زباله به سایت پسماند سراوان عملیات بهسازی محل دفن زباله سراوان رشت جمع شدن سطل‌های زباله از سطح محلات

 

جمع شدن سطل‌های زباله؛ تفکیک زباله از مبدا توسط اهالی گیلان

شاید خیلی از مسافران این نکته را نمی‌دانند که سطل‌های زباله از بیشتر مناطق گیلان جمع شده و مردم مدت زیادی است که تفکیک از مبدا رو شروع کرده‌‍اند تا حجم ورودی زباله به دفن‌گاه‌ها کم شود و دوباره کوهی از زباله مانند سایت پسماند سراوان به وجود نیاید.

 

تاثیر سایت پسماند سراوان در استان گیلان:

سخت شدن زندگی اهالی با بوی پسماند، افزایش حشرات و... ورود ۱۰ تا ۲۰ لیتر شیرابه در هر ثانیه به منطقه آلوده شدن رودخانه و آب‌های زیرزمینی از بین رفتن جنگل و پوشش گیاهی افزایش بیماری در بین مردم آلوده شدن چرخه غذایی

 

تاثیر مسافران در جمعیت گیلان و تولید زباله!

آمار جمعیت گیلان بیش از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر است که در ایام تعطیلات با میزبانی از مسافران این رقم افزایش پیدا می‌کند؛ به طور مثال مردم خوب گیلان در نوروز امسال میزبان ۷ میلیون و ۷۸ هزار نفر بودند و حالا اگر هر نفر در ایام سفرش یک کیلوگرم هم زباله تولید کند به آمار تولید زباله استان اضافه شده و به مشکلات آنان می‌افزاید.

روزانه حدود ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که در این میان سهم استان های گردشگر پذیر مانند گیلان، مازندران و گلستان بسیار نگران کننده است؛ در این سه استان در حالت عادی روزانه حدود ۶ هزار تُن پسماند تولید می‌شود که این رقم در ایام نوروز گاه تا سه برابر افزایش می‌یابد.

 

اقداماتی که مسافران باید برای بهتر شدن حال گیلان انجام دهند:

تولید زباله را در سفرها به حداقل برسانیم زباله‌ها را به هیچ عنوان در مناطق مختلف گیلان رها نکنیم تفکیک زباله‌های خشک و تر را انجام دهیم اگر شرایط فراهم بود زباله‌های تر را دفن کنیم در حد امکان زباله‌های خشک را به شهر خودمان برگردانیم در حد توان زباله‌های رها شده دیگر مسافران را از محیط جمع کنیم

 

در ادامه می‌توانید اسلایدشو این گزارش را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان‌زا می‌شوند
  • فیلم/ اقداماتی که حسین‌زاده بحرینی در مجلس یازدهم انجام داد
  • گروسی: معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس