Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد انتخابات آمریکا گفت: ما کاری نداریم که مردم آمریکا چه کسی را به عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب می‌کنند، ما سیاست اصولی خودمان را دنبال خواهیم کرد. ما حقوق خودمان را از آن‌ها می‌خواهیم و طلبکار هستیم. سید هادی سیدافقهی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اعتراضات خیابانی صورت گرفته پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نشانه‌های افول نظام لیبرال دموکراسی، اظهار داشت: آمریکا همواره تلاش می‌کرد خودش را به عنوان الگو و معلمی برای دموکراسی، آزادی و حقوق شهروندی به دنیا معرفی کند و جلوه تمام عیار این دموکراسی را هم در قالب برگزاری انتخابات کنگره یا ریاست جمهوری آمریکا عنوان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا گفت: در این انتخابات چهره واقعی آمریکا از پشت آن صورت بزک شده پیدا شد و تنها به عنوان نمونه با توجه به مناظره اول بین بایدن و ترامپ رفتار‌های بین این دو آنقدر زشت، زننده و هتاکانه بود که در نظرسنجی‌های معتبر جهان، مردم آمریکا گفتند که این مناظره‌ها را متوقف کنید چرا که آبروی ما در دنیا رفته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: در واقع مناظره صورت گرفته بین دو کاندیدای ریاست جمهوری آن کشور به قدرت گستاخانه و هتاکانه بود که مردم آمریکا علاقه‌ای به ادامه مناظرات در مراحل بعدی آن نداشتند و کمپینی جهت توقف مناظرات انتخاباتی تشکیل دادند.

سیدافقهی بیان کرد: اشکال مختلف مشارکت در انتخابات و رأی گیری در آمریکا به صورت حضوری، اینترنتی و پُستی است. پیش از آغاز رأی گیری در انتخابات، ترامپ در سخنرانی‌های مختلف گفت که ممکن است در این انتخابات تقلب گسترده‌ای صورت گیرد و دموکرات‌ها آرای پُستی را به سود خود استخراج کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در ابتدای شمارش آرا شاهد بودیم که ترامپ در ایالت‌های مختلف از رقیب خود پیش افتاده بود، اما به مرور و با شمارش آرای پستی این نامزد دموکرات بود که از ترامپ پیش گرفت. همین مسئله موجب اعتراض و انتقاد شدید ترامپ قرار گرفت و وی خواستار توقف شمارش آراء پستی شد.

سیدافقهی گفت: در حال حاضر ترامپ تمام تلاش خود را می‌کند که به دادگاه عالی فدرال شکایت کند و حاضر نیست که قدرت را در کاخ سفید به رقیب دموکرات خود واگذار کند.

وی بیان کرد: در این میان اعتراضات خیابانی زیادی را در ایالت‌های مختلف آمریکا شاهد بودیم، مغازه‌هایی تعطیل شد، برخی از اماکن آتش گرفت، تنش‌ها و درگیری‌هایی میان پلیس و مردم و مواردی از این دست که نشان داد چهره واقعی آمریکا این هست، نه چهره بزک شده که سالهاست تلاش می‌کنند آن را در جهان جا بیاندازند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: مشابه همین اتفاق را ما در سال ۸۸ و انتخابات آن زمان تجربه کردیم که یکی از کاندیدا‌های وقت پیش از شمارش آرا خود را برنده قطعی انتخابات اعلام کرد و منجر به شکل‌گیری آن فتنه در کشور شد.

سیدافقهی گفت: امروز مردم جهان این موضوع را به خوبی متوجه شده‌اند که حقیقت دموکراسی در آمریکا این چیزی است که می‌بینم آن چهره بزک شده که با تبلیغات در رسانه هایشان مطرح می‌کنند.

وی افزود: پس از اعلام تقریباً نهایی نتایج انتخابات آمریکا و پیروزی آقای بایدن دیدیم که آقای ترامپ این موضوع را هم نپذیرفت و از طرف دیگر، اکثر مقامات کشور‌های مختلف جهان با اینکه هنوز کنگره و دادگاه عالی فدرال آمریکا در تایید انتخابات ورود نکردند، اما به آقای بایدن تبریک گفتند.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که نه تنها مردم داخل آمریکا بلکه مردم جهان آنقدر از رفتار‌ها و اقدامات خلاف قوانین و عُرف دوره ۴ ساله آقای ترامپ خسته و منزجر شدند، حتی صبر نکردند که نتایج این انتخابات به طور رسمی تایید و اعلام شود و یکی پس از دیگری تبریکات خود را به پیروز انتخابات اعلام کردند.

سیدافقهی بیان کرد: این موضوع به طور واضح نشان می‌دهد که دموکراسی آمریکا پوشالی و دروغین بوده و این کشور رو به افول است.

وی با بیان اینکه جامعه امروز آمریکا کاملا دو قطبی شده است، گفت: مجموع آرای آقای بایدن ۷۵ میلیون و مجموع آرای آقای ترامپ هفتاد میلیون رای بوده است. این به معنی آن است که علی‌رغم آنکه آقای ترامپ فردی تروریست، خلافکار، نژاد پرست و شرور بود، اما هفتاد میلیون نفر در آمریکا به او رای دادند. بنابراین با همه اتفاقاتی که در آمریکا رخ داد دنیا فهمید که در آن کشور چه می‌گذرد و ماهیت واقعی آن‌ها چیست.

وی در خصوص بیانات اخیر رهبری انقلاب مبنی بر اینکه سیاست ایران در قبال آمریکا به رفت و آمد اشخاص ارتباطی ندارد و تابع سیاست اصولی است، افزود: متأسفانه باید گفت هنوز یک عده در داخل کشور تصور می‌کنند که آمریکا با ما صادقانه برخورد خواهد کرد و نسبت به آن امیدوار هستند. بیشتر بخوانید: مقام معظم رهبری: سیاست ما درباره آمریکا با رفت‌وآمد اشخاص تغییر نمی‌کند/ باید قوی شویم تا مأیوس شوند

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: همین موضوع باعث می‌شود که آن‌ها در صفحات نخست روزنامه‌های خود عکس بزرگی از آقای بایدن را چاپ می‌کنند و تیتر می‌زنند که امید به ایران بازگشت.

سید افقهی گفت: متعاقب این اتفاقات در داخل کشور بود که رهبری انقلاب بار دیگر به صورت هوشمندانه وارد موضوع شدند و فرمودند که ما کاری نداریم که مردم آمریکا چه کسی را به عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب می‌کنند و چشممان به دنبال این نیست که چه کسی در آمریکا قدرت را در دست بگیرد، چرا که ما سیاست اصولی خودمان را دنبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: به هر حال چه آقای بایدن و چه آقای ترامپ در آمریکا رئیس جمهور شوند ما حقوق خودمان را از آن‌ها می‌خواهیم و طلبکار هستیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در واقع ما باید از آن‌ها بپرسیم که چرا از برجام خارج شدید؟ چرا تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران را به شدیدترین شکل ممکن اجرا کردید؟ چرا به تعهدات خود در قالب برجام تا زمانی که در آن توافقنامه بود عمل نکردید؟ و ده‌ها مطالبه و حق دیگری که ما باید از آمریکایی‌ها داشته باشیم.

سید افقهی تصریح کرد: چه کسی گفته که آقای بایدن تحریم‌های علیه ایران را ملغی خواهد کرد؟ هم این آقا و هم معاون اولش بار‌ها گفتند که نسبت به ایران موضع دارند و با شروطی خواهان بازگشت به برجام هستند که اگر ایران در مسائل موشکی، منطقه‌ای و موارد دیگر کار‌هایی را انجام دهد آن‌ها به برجام بر می‌گردند. آن‌ها چنین توقعاتی از ما دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است آقای بایدن درصدد فریب ما بر آید و بخش‌های کوچکی از تحریم‌های اعمال شده توسط ترامپ علیه ما را بردارد و عده‌ای خوش خیال در داخل گمان کنند که آقای بایدن تمام تلاش خود را جهت نزدیک شدن به ایران و دوستی با ما به کار گرفته، در حالی که چنین چیزی نیست و همه باید دنباله‌روی بیانات و رهنمود‌های رهبری انقلاب باشیم.

  بیشتر بخوانید: تاکید ایران و عراق بر گسترش تعاملات و همکاری‌ها|افزایش فعالیت‌های آمریکا در منطقه در دوره بایدن   انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات آمریکا ترامپ بایدن سیدافقهی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات آمریکا ترامپ بایدن سیدافقهی کارشناس مسائل بین الملل انتخابات آمریکا ریاست جمهوری مردم آمریکا آقای بایدن آقای ترامپ چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ برخی افراد سودجو طی روزهای گذشته اقدام به انتشار تبلیغات در زمینه تست گیری آکادمی باشگاه استقلال کرده و مدعی شده اند برای تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید آکادمی باشگاه استقلال تست گرفته و یارگیری می‌کنند.

در همین راستا، باشگاه استقلال به اطلاع تمامی علاقه‌مندان و همچنین والدین محترم و عزیزی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در آکادمی باشگاه استقلال دارند، می‌رساند هنوز فعالیت تست‌گیری آکادمی استقلال برای فصل جدید آغاز نشده و باشگاه استقلال زمان تست‌گیری در تیم‌های پایه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) را از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

همچنین کسانی که در هر جایگاهی بدون اخذ مجوز از باشگاه استقلال اقدام به تست‌گیری به اسم آکادمی استقلال و ثبت نام با نام و لوگوی باشگاه استقلال به عنوان آکادمی زیرمجموعه باشگاه کنند، به صورت جدی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 848153 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی