Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@21:48:50 GMT

۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۸۶۰۹

ساعت24-به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته موجب ۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در مقایسه با اسفندماه ۱۳۹۷ شده است.

 در زمان شیوع کرونا، فرصتی برای توسعه فعالیت‌های الکترونیکی به وجود آمد. بهبود زیرساخت‌ها، افزایش خدمات غیرحضوری و آشنایی مردم با این فضا در ماه‌های گذشته با سرعت بالایی شکل گرفت و حتی زمینه‌ساز تحولاتی بزرگ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوسط مبلغ هر خرید الکترونیکی ۲۷۹ هزار تومان است و این متوسط خرید افزایش ۴۹ درصدی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن داشته است. تعداد وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی در سال گذشته ۳۰۰ هزار عدد بوده که رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

در این راستا به نقل از فدراسیون فاوا، علی رهبری -رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی- از رشد ۳۶ درصدی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ به ۱.۵ میلیارد عدد رسید.

رهبری با اعلام اینکه ۲۱ درصد از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی در سال گذشته دارای ای‌نماد بوده‌اند، گفت: در این حوزه رشد ۱۷ درصدی را در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ شاهد بودیم که سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۸ است و این میزان رشد ۸۳ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته و حدود ۵۰ درصد از صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی در گروه سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.

۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در اسفند ۱۳۹۸ در مقایسه با اسفند ۱۳۹۷

برخی از آمار ارائه شده در این گزارش حاکی از آن است که معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۳۶ درصدی داشته است، تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ به ۱.۵ میلیارد عدد رسید، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی ۳۰۰ هزار بوده که رشدی ۱۱ درصدی دارد، ۲۱ درصد از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ دارای ای‌نماد بوده‌اند.

سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۸ است، بانوان سهم ۱۵ درصدی از صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته موجب ۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در مقایسه با اسفندماه ۱۳۹۷ شده است.

به گفته رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بانوان سهم ۱۵ درصدی از صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص دادند. محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا ‌موجب تمایل دوچندان مردم به خرید غیرحضوری شده و تجارت الکترونیکی را یک ضرورت برای کاهش آثار منفی کرونا و یک فرصت برای کاهش تبعات اقتصادی آن تبدیل کرده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نسبت به سال ۱۳۹۷ ۱۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود