Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی، روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ۹۹ با حمایت موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی به عنوان دبیرخانه دائمی همایش و توسط دانشگاه خوارزمی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رویکردهای ارزیابی کیفیت برای سنجش اشتغال و کارآفرینی، نقش بازار کار و ذی‌نفعان در ارتقای کیفیت دانشگاه، کیفیت گروه‌های آموزشی و مهارت‌های اشتغال‌پذیری دانشجویان، اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و شاخص‌های آن، بازار کار دانش آموختگان در ایران، روش‌های ردیابی وضعیت اشتغال دانش آموختگان، روش‌های ارتباط دانشگاه‌ها با کارفرمایان، چگونگی توسعه مهارت‌های حرفه‌ای و فردی در میان دانشجویان، ویژگی‌های برنامه‌های درسی سازگار با نیازهای شغلی کارفرمایان، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی دانشگاه‌ها در برابر اشتغال دانش‌آموختگان، آموزش عالی و کسب‌وکار الکترونیکی از جمله محورهای این همایش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر عباس بازرگان هرندی استاد دانشگاه تهران، دکتر غلامعلی فرجادی استاد مؤسسه عالی آموزش و پژوهش و مدیریت برنامه‌ریزی، دکتر یدالله مهرعلی‌زاده استاد دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر عظیم میرزازاده استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، میشلا مارتین از فرانسه، دکتر چیانکسین رئیس شبکه کیفیت آسیا و اقیانوسیه و چین، جان دانیل معاون اسبق مدیرکل یونسکو و دکتر آلریش تا شیلر از دانشگاه کاسل آلمان سخنرانان کلیدی این همایش هستند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت اینترنتی کنفرانس به نشانی: http://qaus.khu.ac.ir مراجعه نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارزیابی رتبه بندی تضمین کیفیت دانش آموختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران