Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:27:39 GMT

شهادت، حلقه اتصال مذاهب و اقوام در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۲۹۴۰۴

شهادت، حلقه اتصال مذاهب و اقوام در کشور است

خبرگزاری آریا- وزیر ارشاد گفت: شهادت، حلقه اتصال مذاهب و اقوام در کشور است؛ اقوام و مذاهبی که در کنار یکدیگر، دین، اسلام و کیان جغرافیایی ایران را تقویت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید عباس صالحی در پانزدهمین هفته طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در ارتباط زنده تصویری با خانواده شهید ماموستا ارکان قدیمی، با بیان ویژگی‌های کشور ایران، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های کشور، شرایط وحدت و همزیستی مذاهب و اقوام مختلف در این منطقه جغرافیایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در طول 40 سال اخیر ترکیب قطرات خون شهدا از مذاهب مختلف در کشور باعث شده تا امروزه شهادت به عنوان عالی‌ترین فضیلت معنوی و انسانی شناخته شود.
آقای صالحی گفت: تقدیم 11 هزار شهید اهل سنت نشان می‌دهد که خون شهدا به یک اقیانوس واحد تبدیل شده و کشور ایران اسلامی تا ابد از این اقیانوس به عنوان سرچشمه آبیاری می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استان کردستان در طول تاریخ ایران به ویژه در 40 سال گذشته در مبارزه با گروه‌های تکفیری و ضد انقلاب و دوران دفاع مقدس در خط مقدم شهادت و جهاد بوده است افزود: این منطقه بیش از 200 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داشت و ارتش عراق در هشت تجاوز خود به کشور ایران، این منطقه در خط مقدم قرار داشت و خون بیش از 25 هزار شهید در کردستان در کنار حدود 5 هزار شهید کردستانی در دفاع مقدس به زمین ریخته شد و از وجب به وجب خاک کشور دفاع کردند.
آقای صالحی گفت: ترور در 40 سال گذشته وجب به وجب و خاک کشور را درگیر کرده است و پس از انقلاب 17 هزار شهید ترور داشته ایم که حدود 10 درصد از آن‌ها از کردستان بوده اند.
وی به مظلومیت شهدای ترور اشاره کرد و افزود: طبیعی است که شهدای زیادی در مناطق عملیاتی و رزمی با مظلومیت به شهادت رسیدند، اما شهدا ترور به ویژه شهید ماموستا ارکان قدیمی یکی از آن شهدا است در کنار خانواده و روبروی چشمان همسر و فرزند خردسالش به شهادت رسید که این مظلومیت این شهید را مضاعف می‌کند.
در پایان این نشست تصویری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به نمایندگی از وزیر با اهدا لوح و هدایایی از خانواده شهید ماموستا ارکان قدیمی تقدیر کرد.
شهید ارکان قدیمی، اول فروردین سال 1362 در روستای گوشخانی شهرستان سروآباد متولد شد و در 23 تیر سال 1397 با هجوم تروریست‌ها به خانه این شهید، پس از آزار و اذیت طاقت فرسا، وی را مقابل همسر و فرزندش به شهادت رساندند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهادت حلقه اتصال ارکان قدیمی هزار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۲۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات پس از ۳۱ روز تلاش بی وقفه همکاران تعمیرات نیروگاه بخار به مدار تولید بازگشت.

دوستی افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، از اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ برای اجرای تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید، خارج شده بود وپس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی دوباره به مدار تولید برق برگشت.

وی بیان کرد: انجام تعمیرات اساسی الکتروموتور‌ها و پمپ‌های ۶/۶ کیلوولت، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله‌های فاینال ری هیت، تعویض بسکت‌های میانی پیش گرمکن‌های هوا، رفع نشتی از دلتا‌های مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید رجایی هرساله به منظور کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره چهار ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای و واحد شماره ۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان