Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@16:56:11 GMT

چرب شدن قیمت روغن در بازار سیاه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۸۶۲۹

چرب شدن قیمت روغن در بازار سیاه

کرمان- طی ماه‌های اخیر نوسانات ارزی موجب شده تا علاوه بر متلاطم شدن بازار کالاهای اساسی با افزایش بیش‌ازحد قیمت‌ها و در مواردی کمبود آن‌ها روبرو شویم که روغن جامد و مایع یکی از این کالاهاست.

قدس آنلاین-گروه استان ها: شهروندان کرمانی که تا پیش‌ازاین با مشکلاتی هم چون گرانی مرغ و گوشت و کمبود تخم‌مرغ در بازار روبرو بودند و خاطره نایاب شدن کره حیوانی را از یاد نبردند حالا با مشکل کمبود روغن مایع و جامد روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه مصاحبه‌های مسئولان در فضای رسانه‌ای حاکی از آن است که مشکلی در تأمین روغن در بازار نیست اما واقعیت این است که باوجود فعالیت چندین کارخانه روغن در استان کرمان اما این کالای اساسی کمیاب شده است.

در بازار چه می‌گذرد؟

روغن خوراکی مدت‌ها است که به‌صورت قطره‌چکانی به بازار تزریق می‌شد تا اینکه به‌یک‌باره قوطی‌های روغن خوراکی در تمامی فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی نایاب شد.

مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد که قفسه بسیاری از فروشندگان مواد پروتئینی از این کالای اساسی تقریباً خالی است و تنها روغن‌های یک لیتری باقیمت ۹۵۰۰ تومان و البته به تعداد اندک قابل‌عرضه است.

گفتنی است حلب‌های پنج کیلویی روغن مایع و جامد بازار به‌طورکلی نایاب شده است و به‌تازگی برخی از مغازه‌دارها برخی برندها را باقیمت سه برابر قبل به فروش می‌رسانند.

بنا بر گفته برخی از شهروندان کرمانی برخی از فروشندگان از این موضوع سوءاستفاده کرده و جیب برای خود دوخته‌اند و به ازای فروش یک قوطی روغن مصرف‌کنندگان را به خرید سایر کالاها مانند چای کیسه‌ای اجبار می‌کنند.

بنا بر گفته شهروندان مقدار اندکی روغن‌های نباتی جامد که پیش‌ازاین قوطی حاوی چهار و نیم کیلویی روغن به ۴۸ هزار تومان فروش می‌رفت در حال حاضر باقیمت ۱۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود حال بسیاری از مصرف‌کنندگان از مسئولان سؤال می‌کنند که این روغن‌ها با این قیمت‌های نجومی متعلق به کیست و از کجا می‌آید و چرا نظارتی نیست؟

مردم نگران نباشند

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان کرمان بابیان اینکه با راه‌اندازی «سامانه جامع انبارها» لذا توزیع روغن در فروشگاه‌های ثبت‌نام‌شده در این سامانه آغازشده است اظهار کرد: روغن به‌صورت مستقیم از کارخانه‌های تولید روغن به ۵۰ واحد کوچک در سطح شهر کرمان همچنین تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها تزریق می‌شود بنابراین مردم نگران کمبود روغن نباشند.

محمدرضا ابوالقاسمی اظهار کرد: در حال حاضر مواد موردنیاز (روغن خام) کارخانه‌های روغن نباتی گلناز کرمان و کارخانه فریکو سیرجان تأمین‌شده و هر دو کارخانه کار تولید روغن نباتی را  از سر گرفته‌اند ضمن این‌که توزیع روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغازشده است.

وی بابیان این‌که به‌منظور ساماندهی زنجیره توزیع کالا «سامانه جامع انبارها» راه‌اندازی کردیم و تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و صنفی که به توزیع کالاهای اساسی اقدام می‌کنند ملزم به ثبت‌نام در این سامانه شده‌اند، افزود:  فعلاً روغن در اختیار مغازه‌های که ثبت‌نام نکرده‌اند قرار نخواهد گرفت.

ابوالقاسمی گفت: درصورتی‌که مردم رعایت کرده و برای خرید روغن موردنیاز خود هجوم نیاورند و از انبار کردن این کالای اساسی پرهیز کنند مشکلی برای تأمین کالا نخواهیم  داشت.

وی تصریح کرد: متأسفانه در اثر عدم بازدارندگی قوانین برخی از افراد در بازار اقدام به احتکار یا سودجویی و تخلف می‌زنند که در این راستا تیم‌های نظارتی و بازرسی نظارت بر بازار را تشدید کرده‌ایم ضمن این‌که با هرگونه گران‌فروشی و احتکار برخورد شدید خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روغن نباتی روغن جامد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار

فرارو- پراید ۱۵۱ تیپ DA که در قالب طرح فروش فوق‌العاده این روز‌های سایپا با قیمت تقریبی ۳۱۰ میلیون عرضه شده، در بازار آزاد به طور متوسط ۳۴۰ میلیون فروخته می‌شود.

ساینا S دنده‌ای جزو ارزان‌ترین سواری‌های داخلی این کارخانه است و به شکل متوسط ۴۴۵ میلیون به فروش می‌رسد. مثل کوییک دنده‌ای تیپ GX. کوییک دنده‌ای دنده‌ای تیپ SR حدود ۱۰ میلیون بیشتر قیمت دارد و اطلس دنده‌ای تیپ G را ۵۹۵ میلیون می‌فروشند.

شاهین اتوماتیک که گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا محسوب می‌شود، ۸۶۵ میلیون قیمت گذاری شده و خرید شاهین دنده‌ای ۷۶۵ میلیون آب می‌خورد. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.  

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل پنجم اردیبهشت ششم اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

765 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

865 میلیون تومان

865 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل